Jump to content

Gran Turismo 4


putte_tutte
 Share

Recommended Posts

Guest Kurby
Okej, är det några skillnader mellan att få alla brons och att få alla guld? Syftar mest på vilken bil man får och så.

Om du får brons på alla övningar i en licens test så får du en sämre bil som vinst än om du skulle få alla guld.

Wankel: Har du lyckats få Didge Charger'n att stegra?

Mitt första försök lyckades inte, jag var lite halvstressad så jag hade inte tid att sitta och finjustera! Jag skall försöka senare idag igen :lol:

Jag fick Dodge Charger'n förut idag, allstå den bättre versionen som heter Super Bee :P Tyvärr var den Lila färgad så jag kör om hela tävlingen för att skaffa en snyggare färg just nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 531
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kurby: Endast en sann GT-spelare kör om ett mästerskap för att få rätt färg på bilen! Känner mycket väl igen det fenomenet... :rolleyes: Jag har tyvärr inte fått Chargern att "wheela", men jobbar på det... Har inte heller hunnit med. Dock fick jag framhjulen ca 20 cm upp i luften ;) ... Men det är väl ett tecken på att man är på rätt väg? Håller på att köra DTM nu. Audi A4 DTM '04 på Midfield-banan är riktigt gott B) ...

TIPS för snabba pengar: Kör DTM (finns i European Events), få 15k för varje racevinst (5 race), 75k för mästerskapsvinst och en CLK GTR (som man säljer för 743 000). Med andra ord så tjänar man strax under miljonen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Kurby: Endast en sann GT-spelare kör om ett mästerskap för att få rätt färg på bilen! Känner mycket väl igen det fenomenet... :rolleyes: Jag har tyvärr inte fått Chargern att "wheela", men jobbar på det... Har inte heller hunnit med. Dock fick jag framhjulen ca 20 cm upp i luften B) ... Men det är väl ett tecken på att man är på rätt väg? Håller på att köra DTM nu. Audi A4 DTM '04 på Midfield-banan är riktigt gott :wub: ...

TIPS för snabba pengar: Kör DTM (finns i European Events), få 15k för varje racevinst (5 race), 75k för mästerskapsvinst och en CLK GTR (som man säljer för 743 000). Med andra ord så tjänar man strax under miljonen...

20cm är faktiskt en väldigt bra början!

Jag har än så länge fått den att nästan bakdelen går i marken :)

Vad har du ställt in?

Skulle du kunna berätta lite hur och vad man ska ändra för att få den till stegring?

Och så undrar jag lite över att min känns väldigt "svag", allstå den är ganska seg och det känns som den aldrig kommer kunna orka åka upp på bakhjulen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har mest pillat på bakdelen (hmm ;)). Jag har gjort följande: sänkt bilen så mkt det går baktill, den mjukaste inställningen på stötdämparna (bound och re-bound), nivå 1 på krängningshämmaren bak, camber 0 på bakhjulen (då är hela bakdäckets yta i backen=bättre grepp), super-soft slicks, 724 hk +50 hk NOS, högsta utväxlingen på transmissionen (steg 25), tractioncontrol steg 2-3, bakvinge (jag vet, det passar inte på en muskelbil!) med högsta downforce bak och lägsta framtill, 100 kg ballast över bakhjulen. Bästa tid: 9,5 s. Vilka ändringar har du gjort? Ska fila vidare under påsken, men har inte tillgång till Internet på 1,5 vecka. Men då vill jag se riktiga hjullyft! :rolleyes:

PS. Jag slog för övrigt nytt personligt hastighetsrekord, 476 blås på gamla Le Mans-banan med Mercan jag vann i DTM...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby

Ja, dör det finns 100 000c ;)

Förövrigt så kör jag 24h race på Nurburgring (stavning) just nu :rolleyes:

Men jag kör på B - Spec på denna för jag tänker då inte sitta 24h framför TV'n

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Jag har mest pillat på bakdelen (hmm :wub:). Jag har gjort följande: sänkt bilen så mkt det går baktill, den mjukaste inställningen på stötdämparna (bound och re-bound), nivå 1 på krängningshämmaren bak, camber 0 på bakhjulen (då är hela bakdäckets yta i backen=bättre grepp), super-soft slicks, 724 hk +50 hk NOS, högsta utväxlingen på transmissionen (steg 25), tractioncontrol steg 2-3, bakvinge (jag vet, det passar inte på en muskelbil!) med högsta downforce bak och lägsta framtill, 100 kg ballast över bakhjulen. Bästa tid: 9,5 s. Vilka ändringar har du gjort? Ska fila vidare under påsken, men har inte tillgång till Internet på 1,5 vecka. Men då vill jag se riktiga hjullyft! :wub:

PS. Jag slog för övrigt nytt personligt hastighetsrekord, 476 blås på gamla Le Mans-banan med Mercan jag vann i DTM...

Jag testade dins inställningar men jag fick då aldrig upp den på bakhjulen ;P

Har du Supercharger eller NA Tuning?

Jag får ut cirka 760hk ur min!

Mina inställningar är snarlika. Jag har sänkt fullt bak och höjt bilen en liten bit fram!

Camber på 0 bak precis som din och 175kg ballast över bakhjulen.

Traction controll har jag satt på 5 allstå org. Och så har jag kvalifikationsdäck påsatt. Så hög utväxling som möjligt och så har jag mixtrat lite på växel 1 och 2, kan inte säga vilka de exakta värderna var :(

Dyraste vingen eftersom den ger mest downforce, downforce ska va max bak och inget ändrat fram. NOS satt på 50.

På dämparna fram har jag satt mjukaste inställningar (bound och re-bounce)!

På bakdämparn satte jag aningen hårdare bounce och re-bounce!

Jag tror det var allt -_-

Pavi: jag har klarat 26,4%

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
..ingen som har något tips på hur man ska köra för att klara av det sista testet för att få 'nationalB license'?

någon?

E det graduation test? Säg vad man ska göra för jag har glömt av det!

Eller är det den med RX7:an på Nurburgring?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kurby - det är graduationtest. på den första licensen.. man ska köra en silvrig bmw120d först genom en högerkurva, under en 'dunlop bro'. sen ska man svänga vänster direkt efter.. sen äre rakt fram en bit och sist ska man svänga i en hårnålskurva som svänger höger.. man ska komma in på under 25 sekunder. jag har klarat 27-28 som bäst.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kurby - det är graduationtest. på den första licensen.. man ska köra en silvrig bmw120d först genom en högerkurva, under en 'dunlop bro'. sen ska man svänga vänster direkt efter.. sen äre rakt fram en bit och sist ska man svänga i en hårnålskurva som svänger höger.. man ska komma in på under 25 sekunder. jag har klarat 27-28 som bäst.. ;)

Jag hade inga problem alls att få silver på den. Men menar du att du vill ha guld eller kan du bara inte klara den alls? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stoffe - jag klarar den inte alls. för att få brons ska man klara den på 25 sekunder. jag har fått 27 sekunder nånting som bäst..

jag tror inte heller den ska vara så svår, så det är nånting jag gör fel. nu försöker jag bara komma på vad det är.

vad har, eller hade, ni för körsätt? kör ni snabbt och sladdar genom kurvorna eller tar ni det lugnt och försiktigt?

jag måste klara den snart.. känns inte alls kul att sitta fast såhär. ;)

edit: efter kurvan under 'dunlopbron' så pressade jag ner bilen i nästa kurva, så att jag hade det gröna fältet med koner till vänster om mig..

när jag nu precis testade att köra rätt väg, alltså fortsätta rakt fram efter 'dunlopbron' så gick det lite bättre. :P

Redigerad av Tigerr
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips är ju att försöka att inte gasa för mycket i svängarna. Bara tryck lätt på X och låt liksom bilen glida fram i kurvan i en jämn hastighet.

Hoppas det funkar ;)

Edit: Du får gärna gasa hårt i svängarna i de riktiga racen, det är bara i licenstester det inte funkar

Redigerad av Stoffe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har mest pillat på bakdelen (hmm :P). Jag har gjort följande: sänkt bilen så mkt det går baktill, den mjukaste inställningen på stötdämparna (bound och re-bound), nivå 1 på krängningshämmaren bak, camber 0 på bakhjulen (då är hela bakdäckets yta i backen=bättre grepp), super-soft slicks, 724 hk +50 hk NOS, högsta utväxlingen på transmissionen (steg 25), tractioncontrol steg 2-3, bakvinge (jag vet, det passar inte på en muskelbil!) med högsta downforce bak och lägsta framtill, 100 kg ballast över bakhjulen. Bästa tid: 9,5 s. Vilka ändringar har du gjort? Ska fila vidare under påsken, men har inte tillgång till Internet på 1,5 vecka. Men då vill jag se riktiga hjullyft! ;)

PS. Jag slog för övrigt nytt personligt hastighetsrekord, 476 blås på gamla Le Mans-banan med Mercan jag vann i DTM...

Vad är tractioncontrol?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...