Jump to content

Gran Turismo 4


putte_tutte
 Share

Recommended Posts

Jag har två frågor:

Har en tävling kvar innan extreme events där de kanske finns.

1. Är det några tävlingar på Vegas dragstrip?

2. Är det några tävlingar förutom special conditions där man kör på citta di aria eller costa di amalfi?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 531
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Guest Kurby

Jag kopplade in hemmabio idag >_<

Herrejävlar vilket ljud det blev -_-

Ni som kört RUF och de bilar med motorn bak har säkert märkt att man inte hör motorn någonting utan för att få höra måste man antingen titta bakåt eller ha synvinkeln utanför bilen!

Men NU så hör man motorljudet i högtalarn bakom sig och vinden låter som fan där fram och suben gör hela alltet enormt högt och allting vibrerar typ ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kopplade in hemmabio idag :wub:

Herrejävlar vilket ljud det blev :)

Ni som kört RUF och de bilar med motorn bak har säkert märkt att man inte hör motorn någonting utan för att få höra måste man antingen titta bakåt eller ha synvinkeln utanför bilen!

Men NU så hör man motorljudet i högtalarn bakom sig och vinden låter som fan där fram och suben gör hela alltet enormt högt och allting vibrerar typ :)

Haha,, fan va kul det skulle va :D:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lät riktigt kul Kurby! Måste ha varit schysst ljud!

Såg för övrigt att du hade försökt stegra. Men du ska ha mjuk bakdämpning och hårdare fram (så att vikten förflyttas mot bakhjulen under acc). Anledningen till att jag körde med lång utväxling var att få mer vridmoment från motorn. Dessutom körde jag med komressor (ej NA-tune)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Det lät riktigt kul Kurby! Måste ha varit schysst ljud!

Såg för övrigt att du hade försökt stegra. Men du ska ha mjuk bakdämpning och hårdare fram (så att vikten förflyttas mot bakhjulen under acc). Anledningen till att jag körde med lång utväxling var att få mer vridmoment från motorn. Dessutom körde jag med komressor (ej NA-tune)

Okej, trevligt att du är tilbaka :wub:

Jag ska testa senare ikväll med Dodge'n. Har du lyckats stegra än då?

Jag tävlar just nu i Formula GT, fast dock på B - Spec eftersom man måste ha S License för att tävla i A - Spec!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går trögt med stegringen :) ... Har fördjupat mig i drifting, det är mycket lättare...och barnsligt kul!

Har du förresten provat att köra F1:an på Nordslingan? Skippa knarket, här har man en adrenalinkick :wub: ! Fruktansvärt kul!

Förresten, vilka däck kör du med i Formula GT? Medium slicks? Jag vet inte om man kan byta...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vad jag längtar till att få spelet. Dock behöver jag inte vänta så länge, får det troligen till veckan.

Jag har en lite en fråga. Vad tycker ni, är det okej att föra över credits eftersom man har 3:an?

Jag tycker iaf att det är fel, känns som man cheatar då. Man får ut mycket mer av spelet genom att "förtjäna" allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackleberry, hoppas du får det snart! Tycker synd om dig som inte äger ett ex av GT4 än... Du kommer gilla det :lol:

Att föra över 100k från GT3 råder det delade meningar om. Jag gjorde det, för jag kunde ju inte vänta på att köpa min imolaröda M3:a :P ... Tycker inte riktigt att det är fusk. Snarare en belöning för att vara ett troget GT-fan, så därför får man lite hjälp i början...

Kurby: Såg du Motorjournalen ikväll? Där hade dom ett litet inslag om dragracing med hjullyft ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Tackleberry, hoppas du får det snart! Tycker synd om dig som inte äger ett ex av GT4 än... Du kommer gilla det ;P

Att föra över 100k från GT3 råder det delade meningar om. Jag gjorde det, för jag kunde ju inte vänta på att köpa min imolaröda M3:a :lol: ... Tycker inte riktigt att det är fusk. Snarare en belöning för att vara ett troget GT-fan, så därför får man lite hjälp i början...

Kurby: Såg du Motorjournalen ikväll? Där hade dom ett litet inslag om dragracing med hjullyft :huh:

Redigerad av Kurby
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Valle-Balle: Gör som jag, kör med en trimmad BMW M3 CSL, för man får trimma i den cupen trots att reglerna säger annat...

Kurby: Då är det dags att du provar på drifting! Skitskoj! Jag brukar köra med Sports/Soft. Självklart kör jag utan antisladd och liknande, jag kan inte köra med dessa system ikopplade. Helt omöjligt! Kanske beror på min breeeeda körstil... För att få bilen att drifta bättre så brukar jag ställa om lite i differentialen, då blir bilen smidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Valle-Balle: Gör som jag, kör med en trimmad BMW M3 CSL, för man får trimma i den cupen trots att reglerna säger annat...

Kurby: Då är det dags att du provar på drifting! Skitskoj! Jag brukar köra med Sports/Soft. Självklart kör jag utan antisladd och liknande, jag kan inte köra med dessa system ikopplade. Helt omöjligt! Kanske beror på min breeeeda körstil... För att få bilen att drifta bättre så brukar jag ställa om lite i differentialen, då blir bilen smidigare.

Men du har väl ändå hyffsat grepp med de däcken?

Har du provat comfort/ekonomi däck?

Vad kör du med för bil?

Jag funderar på att börja testa lite grann med en RX7'a :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det greppar bra. Men ekonomidäcken går ju också att drifta med, fast med de mjuka sportdäcken så kan man få till brutalare vinklar på sladdarna utan att man tappar kontrollen. Jag brukar köra med en HKS Nissan Silvia, den som vann japanska driftmästerskapet D1 GP ifjol. Men RX7 går ju utmärkt! Den har ju wankelmotor ;) ...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Jo, det greppar bra. Men ekonomidäcken går ju också att drifta med, fast med de mjuka sportdäcken så kan man få till brutalare vinklar på sladdarna utan att man tappar kontrollen. Jag brukar köra med en HKS Nissan Silvia, den som vann japanska driftmästerskapet D1 GP ifjol. Men RX7 går ju utmärkt! Den har ju wankelmotor <_< ...

Aa just efter ditt namn ;)

Men detta kommer nog förbrylla!

http://tokyo.cool.ne.jp/redfd3s/2003as3.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Schysst länk, Kurby! Där fanns ju ett par bilar från GT4. Bilderna var väl tagna 2003? För färgschemat på HKS-Silvian och Option-350Z:an var annorlunda.

Har någon annan kommit sig för att drifta?

Hur går det med att sätta bra tider på Nordschleife? Körde 7,45-nånting med en original M3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Schysst länk, Kurby! Där fanns ju ett par bilar från GT4. Bilderna var väl tagna 2003? För färgschemat på HKS-Silvian och Option-350Z:an var annorlunda.

Har någon annan kommit sig för att drifta?

Hur går det med att sätta bra tider på Nordschleife? Körde 7,45-nånting med en original M3

Vad körde du för tid på licensen då?

Den licencen på Nurburgring med 190 E...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...