Jump to content

Gran Turismo 4


putte_tutte
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 531
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har mest pillat på bakdelen (hmm :P). Jag har gjort följande: sänkt bilen så mkt det går baktill, den mjukaste inställningen på stötdämparna (bound och re-bound), nivå 1 på krängningshämmaren bak, camber 0 på bakhjulen (då är hela bakdäckets yta i backen=bättre grepp), super-soft slicks, 724 hk +50 hk NOS, högsta utväxlingen på transmissionen (steg 25), tractioncontrol steg 2-3, bakvinge (jag vet, det passar inte på en muskelbil!) med högsta downforce bak och lägsta framtill, 100 kg ballast över bakhjulen. Bästa tid: 9,5 s. Vilka ändringar har du gjort? Ska fila vidare under påsken, men har inte tillgång till Internet på 1,5 vecka. Men då vill jag se riktiga hjullyft! :P

PS. Jag slog för övrigt nytt personligt hastighetsrekord, 476 blås på gamla Le Mans-banan med Mercan jag vann i DTM...

Utväxlingen ska väl va på lägsta så du får hög acceleration därmed högre stegring.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har mest pillat på bakdelen (hmm :P). Jag har gjort följande: sänkt bilen så mkt det går baktill, den mjukaste inställningen på stötdämparna (bound och re-bound), nivå 1 på krängningshämmaren bak, camber 0 på bakhjulen (då är hela bakdäckets yta i backen=bättre grepp), super-soft slicks, 724 hk +50 hk NOS, högsta utväxlingen på transmissionen (steg 25), tractioncontrol steg 2-3, bakvinge (jag vet, det passar inte på en muskelbil!) med högsta downforce bak och lägsta framtill, 100 kg ballast över bakhjulen. Bästa tid: 9,5 s. Vilka ändringar har du gjort? Ska fila vidare under påsken, men har inte tillgång till Internet på 1,5 vecka. Men då vill jag se riktiga hjullyft! :P

PS. Jag slog för övrigt nytt personligt hastighetsrekord, 476 blås på gamla Le Mans-banan med Mercan jag vann i DTM...

Jag gör 10 med min trimmade viper :P^_^

Jag Rekommenderar Vipern väldigt mycket !

Redigerad av Gta-Playern
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
37.8 % hade jag kommit. Har klarat alla uppdrag i drivingmissions förutom det sista på nürnburgring. Jag kan välja 410 bilar 298+112.

Men är det inte samma bilar på "By Era" och på "Manufacter"?

Det har du väl bara 298? Men jag vet inte hur det är med det :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Jag menade Manufacter + Era så då har jag bara 298.

Men jag håller på med Driving Missions nu och fyfan, det är svårt!

1 - 10 är jättelätt men sen blir deet ju riktigt svårt!

Jag har klarat nr 11 och klarade nästan 12:an (det var ingen hundradel utan ännu mindre och då flög kontrollen i marken)

Du har inga tips?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är runt 38 %.

21.7%, rätt bra för att ha ägt det i 2 dar.... måste säga att det är något av det bästa rallyspel jag kört..... 397 knyck är min topphastighet (fulltrimmad Skyline GTS-t '89 på Nüburgring, bilen köpte jag begagnad för 8 loppor), vad har ni för favvobil? min är Suzuki Cappuchino, Merca 190 Evo II och BMW M3 touring car ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...