Jump to content

Gran Turismo 4


putte_tutte
 Share

Recommended Posts

Är det brädspel eller?

Shenmue är typ världens bästa RPG, där man går omkring i 80-talssamhällen. Alla figurer har samplat tal, och du kan spela gamla goa arkadklassiker om du hittar en arkadhall. Och istället för ett fjantigt omgångsbasserat stridssystem som i FF så slåss du i realtid, som i Virtua Fighter (båda spelarna är gjorda av samma person för övrigt).

shenmue01_373284_0.jpg

shenmue_373284_2.jpg

Spela igenom hela spelet, och jag lovar att du kommer tycka de e bäst!

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 531
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Finns det något roligare Racing Genre spel än GT serien??

Det är helt klart bästa...

Jag har lirat 3:an och 2:an då jag själv äger 3:an och är det mest spelade spelet!

Längtar enormt tills 4:an kommer ut :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NFSUG2? Eller Flatout...

DE e bästa racingspelen!

Jag har båda (w00t)

NFSUG2 är riktigt kul, men det är mest för att du kan bygga så mycket på bilarna! Racen blir tråkiga eftersom det upprepas samma race i karriären...

Flatout har du rätt i att det är grymt kul! Ger en känsla av rallycross med banor du kan förstöra!

Men tyvärr, inget slår GT Serien på grund av den enorma känslan...

Features:

• Otrolig grafik som utnyttjar kraften i PlayStation 2 till sista droppen, med en rad berömda platser som The Grand Canyon och New York City.

• Fler än 500 fordon, från vanliga standardmodeller till drömmodeller av superbilar och prototyper.

• Fler än 50 fantastiska banor baserade på verkliga platser, med både asfaltsbanor och rallybanor.

• Historiska och antika bilar för första gången i serien, från antika original till klassiska sportmodeller.

Releasedatumet: 2005-03-09 (Hämtat från Webhallen)

http://www.webhallen.com/prod.php?id=16973 där finns "final car list"

Off Topic: Nån som har gran tursimo concept? Jag tycker det svårt att klara 100%! Tiderna man skall slå är nästintill omöjliga dom är antagligen satta av såna kineser!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har båda (w00t)

NFSUG2 är riktigt kul, men det är mest för att du kan bygga så mycket på bilarna! Racen blir tråkiga eftersom det upprepas samma race i karriären...

Flatout har du rätt i att det är grymt kul! Ger en känsla av rallycross med banor du kan förstöra!

Men tyvärr, inget slår GT Serien på grund av den enorma känslan...

Features:

• Otrolig grafik som utnyttjar kraften i PlayStation 2 till sista droppen, med en rad berömda platser som The Grand Canyon och New York City.

• Fler än 500 fordon, från vanliga standardmodeller till drömmodeller av superbilar och prototyper.

• Fler än 50 fantastiska banor baserade på verkliga platser, med både asfaltsbanor och rallybanor.

• Historiska och antika bilar för första gången i serien, från antika original till klassiska sportmodeller.

Releasedatumet: 2005-03-09 (Hämtat från Webhallen)

http://www.webhallen.com/prod.php?id=16973 där finns "final car list"

Off Topic: Nån som har gran tursimo concept? Jag tycker det svårt att klara 100%! Tiderna man skall slå är nästintill omöjliga dom är antagligen satta av såna kineser!

Det är över 750 bilar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spela, och du lär gilla!

Fightingen är riktigt underhållande (speciellt 70 men battle). Och så är storyn riktigt intressant!

Men det är klart, "mogna" PS2 ägare som du föredrar väl att meja ner alla med maskingevär och se skallarna flyga av!

Jag har alltid velat spela Shenmue eller Shenmue 2 men jag har varken DreamCast eller XBOX och dom har väl inte släppts till andra format?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas GT4 blir bra på PSP också, längtar otroligt mycket på den maskinen, och alla spel som förhoppningsvis är bra.

Men det blir väl ett självklart köp av GT4 till PS2 med, sen köper man Forza till Xbox efter det. Ett spel som jag ser mycket lovande ut det med.

Bilarna i Forza:

http://www.gamereactor.se/texter/?id=3235

Lite bilder: http://www.gamereactor.se/texter/?id=2348

Personligen längtar jag faktiskt mer på Forza, eftersom det kommer vara lite mer realistiskt iom att det går att krocka sönder bilarna. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade på listan med final car list och där fanns bara 200 bilar med??

Varför?

Dom pratar i nattmössan.

Här har du länk till alla bilar som var med i den japanska versionen:

http://www.gtplanet.net/gt4/car_list/get_cars.php

Där var det 735 bilar och det kommer vara 10 extra bilar i den Europeiska versionen så då blir det väl 745.

Saxat från Grantrusimoworld (GT 4:s officiella hemsida) "Vi kan dessutom avslöja att vi blir kompenserade för att vi får vänta tre månader längre än våra japanska vänner. De generösa killarna och tjejerna på Polyphony har nämligen belönat oss GT-fanatiker genom att lägga in 10 läckra bilar som är exklusiva för den europeiska versionen. De är bl.a. Alfa Romeo GT, Audi Nuvolari Quattro, Golf IV R32 från HPA Motorsports, Auto Union V16 Type C Streamline Race Car, Chaparral 2J Race Car och Peugeot 905. Visst var det värt all väntan?"

Redigerad av Pavi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog en titt på den officiella GT ratten, kanske ska köpa den. Nu till min fråga: Fungerar denna ratt (Med 900/200 graders styrning) i alla PS2 spel?

Förlåt om detta är lite offtopic :">

Nej, det gör det inte, men här är en lista där alla spel som det fungerar med finns med.

http://www.logitech.com/promotions/promo.c...03#drivingforce

Kan ni rekommendera att man köper en sådan där ratt för endast ett spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...