Jump to content

Gran Turismo 4


putte_tutte
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 531
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Guest Kurby
Nepp, får det först imorgon. (:!!!:)

Men jag hade hellre sett en online del än ett sånt där photo mode, hållert du inte med? Fast jag ska se hur kul det är att fota imorron först.

Njae, jag hade inte användt online modet i vilket fall p.g.a av att jag inte har en sådan "onlinespelsgrej" insatt i PS2:an!

Photo mode är det absolut inget fel på då den är ganska kul att fixa med! Du kan t.ex placera bilen i många olika kända miljöer och sedan finjustera korten för att få dem extra snygga!

Gran Turismo mode är grymt kul ;)

Beg. bilar finns att köpa och du kan då välja mellan 80 tal och tidigt 90 tal till sent 90 tal!

Extra kul är även att dom tatt med T- Ford och gamla Mercedes Benz cykel - liknande bilar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Har nån kört nåt me volvo bilarna än då ? är dom bra ?

Heh :wub:

Dom e ju rätt kass om du jämför med vad som finns för andra bilar i spelet!

Man får gå efter deras "klass". Allstå 240:n är ganska bra i sin klass och S60:n är bland de bättre i sin "klass"

Iallafall såsom jag uppfattat det ;)

Jag har inte hunnit utforska alls mycket. Volvo 240: är en "Estate" vilket är en kombi, jag trodde det skulle en sedan -_-

Edit: Ska lira mycket idag ^_^

Frostic: Man har möjligheten att föra över 100 000 credits från sitt GT3 spel men jag gjorde det inte, anser det mycket tråkigt

Kommer du att göra det?

Redigerad av Kurby
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh :wub:

Dom e ju rätt kass om du jämför med vad som finns för andra bilar i spelet!

Man får gå efter deras "klass". Allstå 240:n är ganska bra i sin klass och S60:n är bland de bättre i sin "klass"

Iallafall såsom jag uppfattat det ;)

Jag har inte hunnit utforska alls mycket. Volvo 240: är en "Estate" vilket är en kombi, jag trodde det skulle en sedan -_-

Edit: Ska lira mycket idag ^_^

Frostic: Man har möjligheten att föra över 100 000 credits från sitt GT3 spel men jag gjorde det inte, anser det mycket tråkigt

Kommer du att göra det?

Nä, det är ju roligare att spela till sig sina credits, annars missar man ju en del av upplevelsen.

F*n, jag ska aldrig mer förboka där jag förbokade den här gången, tar ju flera dagar innan man får spelet. Visst ska man egentligen kunna kräva att få ett spel som man har förbokat på realeasdagen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Lätt... när jag köper det  på GT3 kunde man överföra 1000000 credits från Gran turismo Concept om du inte visste det 
Jo , jag har concept och jag tänkte "det är ju fantastiskt" men det var det ju knappast! Det förstörde bara...

Nä, det är ju roligare att spela till sig sina credits, annars missar man ju en del av upplevelsen.

F*n, jag ska aldrig mer förboka där jag förbokade den här gången, tar ju flera dagar innan man får spelet. Visst ska man egentligen kunna kräva att få ett spel som man har förbokat på realeasdagen?

Vart förbokade du?

Jag förbokade inte mitt utan jag gick bara ner till en affär och där hade dom kanske 20 - 30 upplagor :wub:

Redigerad av Kurby
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo , jag har concept och jag tänkte "det är ju fantastiskt" men det var det ju knappast! Det förstörde bara...

Vart förbokade du?

Jag förbokade inte mitt utan jag gick bara ner till en affär och där hade dom kanske 20 - 30 upplagor -_-

Jag föbokade från Siba, var ju billigt, men man får ju vänta. :wub:

Det är så dyrt här vart jag bor så jag beställer alltid från nätet spelen jag vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Jag föbokade från Siba, var ju billigt, men man får ju vänta.  -_-

Det är så dyrt här vart jag bor så jag beställer alltid från nätet spelen jag vill ha.

Jag köpte mitt för 599:-

Rätt dyrt, men det är ju GT4 :wub:

Jag måste säga att det är kämpigt i början!!

Jag har klarat runt 4% av spelet och jag har 6000 credits. Problemet är att jag ska delta i en cup med MR, Truckcup (vilket betyder fet pickup) och en cup med endast cabriolet!

Problemet är att jag inte har någon av dessa bilarna och jag har inte pengar till en ny! Dock skulle jag kunna köpa en beg. för kanske 5000 men då är den skit och jag har ingen chans i cupen ;)

Jag skulle kunna köra race från en annan cup och vinna pengar på det viset och med det köpa en ny bil.

En väldigt bra sak med GT4 tillskillnad från GT3 är att du kan vinna en "speciell" bil två gånger!

Klartext: I GT3 fanns det ju bilar som inte gick att köpa för pengar och var "speciella"! Allstå det gick bara att få tag på dem genom en cup där du vann den efter att du klarat guld i alla racen i cupen ^_^

Men nu i GT4 så kan du "reseta" en klarad cup vilket innebär att alla de race du tagit guld i blir borttagna. Nu är det bara att klara om cupen med alla guld och du har den där "speciella" bilen som inte finns att köpa för pengar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Jag köpte mig en Chrysler 300C och trimmade upp den lite. Har klarat drygt 3-4% hitills.

Har gjort 3 licenser, kommer dock inte ihåg vilka. Har klarat 3/4 race i "American events", och har precis börjat beta av Driving missions

Notera: Har 65,000 c :wub:

Jag undrar bara vad Driving mission är för något?

Tjänar man pengar?

Jag har tagit National B och A

International B sedan orkade jag inte mera!

Heh man får en del sjuka prototyper! Nike - saken!

Säljer du bilar du får på cuperna? Jag vill gärna spara sånna bilar som inte finns att köpa iallafall, annars säljer jag nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag undrar bara vad Driving mission är för något?

Tjänar man pengar?

Jag har tagit National B och A

International B sedan orkade jag inte mera!

Heh man får en del sjuka prototyper! Nike - saken!

Säljer du bilar du får på cuperna? Jag vill gärna spara sånna bilar som inte finns att köpa iallafall, annars säljer jag nog.

Driving missions är t.ex följande situation: Du startar bakom en volvo 240, du själv har också en 240. Du ska köra en sträcka, t.ex en lång kurva, för att sedan åka i mål. Ditt mål är att komma före bilen framför i mål! (Skumt formulerat, jag vet!)

Man får 1000c per klarat Mission, och även 250 poäng (vad man nu ska ha dom till?)

Vissa bilar får man ju inte pengar för, alltså när det bara står "- - -" på value, dom behåller man ju såklart. Däremot har jag sålt en del "vanliga" bilar. Vissa bilar kan vara bra att behålla för andra race, till exempell fick jag en muscle car som jag sedan trimmade upp och körde American Muscle event med :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby

Driving missions är t.ex följande situation: Du startar bakom en volvo 240, du själv har också en 240. Du ska köra en sträcka, t.ex en lång kurva, för att sedan åka i mål. Ditt mål är att komma före bilen framför i mål! (Skumt formulerat, jag vet!)

Man får 1000c per klarat Mission, och även 250 poäng (vad man nu ska ha dom till?)

Vissa bilar får man ju inte pengar för, alltså när det bara står "- - -" på value, dom behåller man ju såklart. Däremot har jag sålt en del "vanliga" bilar. Vissa bilar kan vara bra att behålla för andra race, till exempell fick jag en muscle car som jag sedan trimmade upp och körde American Muscle event med :wub:

Testade Driving mission, det var ju rätt lättförtjänta pengar -_-

Och om det blev för svårt så trängde man ut dem ^_^

Men jag brukar göra så att när jag vunnit en ny bil så kollar jag om den går att köpa för pengar och om det inte går så behåller jag den så man har dom där unika bilarna!

Annars är det ju bara att köra om den cupen och vinna samma bil! (Jättebra)

Det är bara en sak jag undrar över!

I Arcade mode så stiger ju bilantalet där ibland, varför?

Är det så att jag kommer kunna välja varenda bil i hela spelet till slut där?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bara en sak jag undrar över!

I Arcade mode så stiger ju bilantalet där ibland, varför?

Är det så att jag kommer kunna välja varenda bil i hela spelet till slut där?

Antar det. Troligen är det så för att man inte ska kunna köra alla bilar från början...vad smart jag känner mig :wub:

Lyckligtvis finns båda volvobilarna i Arcade Mode från början. Har inte märkt att någon bil har kommit till direkt, brukar bara köra med samma bil där hela tiden.

Vad kör du med för bil?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
Antar det. Troligen är det så för att man inte ska kunna köra alla bilar från början...vad smart jag känner mig ^_^

Lyckligtvis finns båda volvobilarna i Arcade Mode från början. Har inte märkt att någon bil har kommit till direkt, brukar bara köra med samma bil där hela tiden.

Vad kör du med för bil?

Menar du i Arcade mode?

Isåfall tar jag olika hela tiden för att testa olika sorter -_-

I Gran Turismo mode har jag 11 bilar!

Har du kört Spider & Roster eller vad det heter? Isåfall har du något tips på vilken bil jag ska köpa?

Sen undrar jag vilken pickup jag borde välja (jag har inte råd med en enda)?

Har du fört över 100 000c från GT3?

Edit: Vad tycker du om introt? Fan vad maffigt det är :wub:

Du vet inte vad den "opera" låten heter som spelas allra först?

Redigerad av Kurby
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Kurby
HUr över för man från sitt GT3?

Det berättar dem i spelets början juh!

Du går in i "home" och väljer sedan "stats" eller vad det nu står! Efter det ska du klicka på "start" på handkontrollen

Fix

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du i Arcade mode?

Isåfall tar jag olika hela tiden för att testa olika sorter :)

I Gran Turismo mode har jag 11 bilar!

Har du kört Spider & Roster eller vad det heter? Isåfall har du något tips på vilken bil jag ska köpa?

Sen undrar jag vilken pickup jag borde välja (jag har inte råd med en enda)?

Har du fört över 100 000c från GT3?

Edit: Vad tycker du om introt? Fan vad maffigt det är :D

Du vet inte vad den "opera" låten heter som spelas allra först?

Har inte kört Spiders & Roadsters än, väntar med dom till sist. Därmed har jag inget direkt tips till dig, eftersom jag knappt vet vilka bilar som får vara med i dom evenemangen.

En liten halvdum kontrafråga: Vad är en pickup? En pickup i mina öron är en liten bil med flak, men jag antar att du syftar på något annat? ;)

Jag förde över pengar från GT3, 100,000 c. För att få lite mer spelupplevelse så spenderade jag en hel del pengar på häftiga men dyra bilar, istället för att köpa en snordyr och trimma upp den för resten av pengarna.

Introt var läskigt snyggt, speciellt precis i början när den där bilen står bland höstlöven *ryser* :P

Eftersom introlåten är unik och officiell för GT4 så heter den följande:

"Moon Over The Castle Orchestral Version" av Masahiro Andoh. Hoppas du hittar den! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...