Jump to content

Mobiltopicen!


Speeder
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 2 months later...
Förlåt för att jag drar upp en gammal tråd...

Jag har hört att man ska kunna uppgradera mobiler till en bättre modell. T ex uppgradera en k500i så att den får samma funktioner som en k700i.

Går det?

Nej. (Inget jag känner till iallafall, rätta mig gärna om jag har fel :o )

Däremot om du har en k500 som är låst till Vodafone (numera Telenor) så kallas den för f500. Och eftersom Vodafone våldtar* hela mobiltelefonen, bl.a. genom att man inte kan använda mp3-låtar som ringsignaler, så kan man uppgradera (a.k.a. ta bort spärren på) den. Den blir då som vilket k500 som helst, fast i ett f500 skal.

Detta kan man göra på alla Vodafone-låsta telefoner. Man kan även uppgradera, t.e.x. k750 till en w800, men som sagt bara på insidan.

*Ledsen, jag vet att ordet våldtar missbrukas samt cirkulerar fritt i ett flertal trådar här på forumet, men.. Jag tyckte det passade in så fint här. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. (Inget jag känner till iallafall, rätta mig gärna om jag har fel :o )

Däremot om du har en k500 som är låst till Vodafone (numera Telenor) så kallas den för f500. Och eftersom Vodafone våldtar* hela mobiltelefonen, bl.a. genom att man inte kan använda mp3-låtar som ringsignaler, så kan man uppgradera (a.k.a. ta bort spärren på) den. Den blir då som vilket k500 som helst, fast i ett f500 skal.

Detta kan man göra på alla Vodafone-låsta telefoner. Man kan även uppgradera, t.e.x. k750 till en w800, men som sagt bara på insidan.

*Ledsen, jag vet att ordet våldtar missbrukas samt cirkulerar fritt i ett flertal trådar här på forumet, men.. Jag tyckte det passade in så fint här. :ermm:

Ok. Tack för svaret. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag funderar på att göra en super-deal med min syrras man. Han vill byta sin SE K600 mot min gamla vinterjacka, vilket känns helt rätt må jag säga.

men jag är lite tveksam på att det kommer funka. Här ser ni varför:

Det är en 3-mobil och jag har ett vanligt Telia refill.

Den är också låst till 3, men det går väl att låsa upp? Någon som vet vart det kan fixas billigt och bra?

Fungerar vanliga gsmkort överhuvudtaget på den telefonen?

Det ska också tilläggas att både telefonen och abbonemanget är från Storbritannien, då det är där han och min syster bor.

Vad tror ni? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej jag har en k7500i men min presentatör är ej som den ska om någon ringer mig står det okänd även om jag har nummeret inlagt. Är detta bara en insällning jag har försökt att hitta den men det går ej eller är det något annat :D

Är det alltid så när nån ringer eller är det en viss person bara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej jag har en k7500i men min presentatör är ej som den ska om någon ringer mig står det okänd även om jag har nummeret inlagt. Är detta bara en insällning jag har försökt att hitta den men det går ej eller är det något annat :D

Har du registrerat ditt refillkort? Om du har det alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...