Jump to content

GTA till GC!!!


darkjak
 Share

Recommended Posts

Exakt innerst inne så diggar ni Mario hååårt (tror jag iaf :rolleyes: ) spelen som man tror man växt ifrån men det har man inte, sätter man sig vid nyaste mariot tänker man fan det ska va från sidan i 2d, men efter ett tag känner man Mario känslan igen!! :wub:

*Edit* stavning

Redigerad av Add3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 524
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

va fan är de me alla?

de är både en barn konsoll och en vuxen :rolleyes:

va tror ni alla andra företag tänker?

True crime: streets of LA har kommmit till GC!

de är inte bara en barn konsoll! :wub:

Jag har alltid tyckt om Nintendo sega mm....jag spelade mario tills jag blev 11, men jag kan faktiskt erkänna att jag spelar dom än...ni kan skratta så mycke ni vill, men de är speciela spel, sonic är också roligt....

så ni som aldrig spelat mario, sonic mm kan fan aldrig känt en sån jävla känsla!

w0rd på funnylin!

EDIT*

vad tycks om min sign?

de ögat som ni ser är marios öga :D

Redigerad av kariya
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu läst genom topicen och allt jag kan säga är LOL!

Att kalla roliga kultspel för barnspel borde klassas som ett brott! Jag tror nog som Jodan nämnde att ni kallar det barnspel för att dölja att ni i själva verket diggar spelen hårt som fan. Jag skäms inte för att att jag gillar Mario(Nes, Snes och 64:an aldrig kört på GC).

LOL alla småungar som tror ni är tuffa!

Hej!

Kan inte annat än att hålla med ovanstående postare! ^_^;)

Spelen är kultur inte barnspel som ni tycker. Är ni rädda att visa att ni har spelat dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stellan.. Vad är de som avgör om ett spel ska klassas som "barnspel" ?

För att de har ett innehåll som är mer tänkbart för barn? isf inom vilken ålder innehar man titeln "barn" ?

Eller?

För att de spelas av barn?

För isf är väl GTA ett jävla barnspel de med, när småfjantar som detta forum är uppbyggd av sitter och yttrar sig på de sett dom gör?

Skulle tippa medelålder här på ca 12-13 år

Och dom kastar ur sig skit som att mario e barnslig? Ehh? Nått som är barnsligt är väl isf att bete sig som ni gör?

Ska man behöva dra samma dynga i vartenda forum innan alla har förstått? jag har en hel rad med illsinnade och förbannade människor som sammtycker om mina åsikter.

Klaga inte på Nintendo's skapelser! Dom är älskade av hela världen och ger mer spelglädje än "mogna" spel någonsin kommer göra.

Ett barnspel tycker jag är ett spel som kan spelas av barn i treårs åldern.. Exempel på det är SMB.. Men om man kollar på fodralet till NFSU så står det 3+ klart och tydligt.. Och om jag inte minns fel så är det väl iaf lite svordommar i det spelet? :blink:

Och folk som spelat NFSU tycker onekligen inte att det är ett barnspel.. Detsamma tycker jag.. Men jag tycker heller inte att SMB är ett barnspel heller.. Det har färgglada gubbar och miljöer.. "Monsterna" är inte så skräckinjagande dom heller.. Men det gör inte spelet mer barnsligt för det.. ^_^

Sen håller jag med funnylin:

"ni kallar det barnspel för att dölja att ni i själva verket diggar spelen hårt som fan"

Jag är själv ett stort fan av SMB och jag fick igång mitt NES i veckan och fan vilken skänsla det var att få lira igenom SMB1, SMB2 och SMB3..!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

jodan-> håller med om att alla spelkonsoller på marknaden är bra.. men tycker ändå att gc är sämst just nu, inte dålig utan sämre än de andra.. nintendo är annars bra(diggade 64 stenhårt när jag hade det).. men men.. med ett barnspel så menar jag spel som är gjorda för de yngre.. jag smutskastar inte mario och co utan tycker att dem är stenhårda! det jag menar på att det finns ju nyare, barnsliga spel, utan bra story utan känsla, utan samma stämmning som kultspelen.. och dessa spel hittar man mest på.. just det, GC.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt rykten ska GTA DP släppas till GC i oktober!!! :P

Ett annat rykte säger att nintendo försöker övertyga Rockstar att släppa ett GTA-spel exklusivt till kuben. :wub: De håller på att överväga saken!!! :D

Detta kan förklara varför det både finns påståenden som säger att nästa GTA ska heta San andreas och Sin city!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GC har sålt rätt så bra, så jag tvekar på att de skulle förlora på det.

De skulle absolut inte förlora på att konvertera DP.

Det andra förslaget innebär, precis som med kontrakten med sony att Rockstar får ekonomiskt stöd!!!

Dessutom skulle Rockstar nästan få monopol på marknaden för "walk, shot and drive-em up"-spel på GC.

Ps2 har GTA, Getaway, Driv3r och True crime.

GC har bara True crime än så länge!!!

Det finns intresse för genre.

I utländska nintendo-tidningar visar man nästan varje månad upp brev med frågor i stil med:"Kommer GTA till GC" eller "Kommer några GTA-liknande spel till GC"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

darkjak, ta det lilla lugna nu och tänk efter.

Rockstar skulle ju inte tjäna alls på att göra ett exlusivt GTA-spel till Game Cube.

Visst, många Game Cube-ägare skulle bli överlyckliga, men tänk alla PC och PS2 ägare, dom skulle bli rasande.

Rockstar skulle få oerhört mycket kritik för det och det skulle inte vara värt det.

Jag håller däremot med funnylin (Funny?? Yes) som säger att det borde släppas en bit före PC, alltså tillsammans med PS2.

Själv är jag en stolt Game Cube-ägare och har älskat Nintendo ända sedan 8-bitars, och jag tycker att det skulle vara underbart om nästa GTA-spel skulle släppas till Game Cube. Jag håller alltså med dig på punkten att Game Cube också ska få glädjen av GTA-spel, men absolut inte exlusivt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OK, det är inte trolit med ett totalexklusivt GTA till kuben, men ungefär på samma vis som GTA spelen till PS2.

Förresten, jag har lite helt sanna nyheter till er.

Sony har skrivit ett kontrakt med Rockstar som innebär att de GTA-spel som släpps till nästa generations konsoler blir totalexklusiva till PS3!!!

Vilka PC och XBOX-spelare hatar Sony nu då!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...