Jump to content

GTA till GC!!!


darkjak
 Share

Recommended Posts

OK, det är inte trolit med ett totalexklusivt GTA till kuben, men ungefär på samma vis som GTA spelen till PS2.

Förresten, jag har lite helt sanna nyheter till er.

Sony har skrivit ett kontrakt med Rockstar som innebär att de GTA-spel som släpps till nästa generations konsoler blir totalexklusiva till PS3!!!

Vilka PC och XBOX-spelare hatar Sony nu då!!!

Eftersom PC inte är en konsol så bryr jag mig inte så mycket. Med andra ord är jag nöjd så länge spelen jag vill ha släpps på PC!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 524
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

1. Det heter din mingun.

2. Om GTA skulle sluta släppa sina spel till PC så tror jag att det skulle bli lite mer hysteri och väsen om det. Jag vill görna se både källa av dig och ett erkännande av Rockstar innan jag tror på den skiten.

3. Hoppas att Rockstar skriver på ett kontrakt med Nintendo! Dom skulle då inte förlora på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lin, jag har bra nyheter till dig!!!

GTA ska inte släppas till PC heller!!!

Och vart har du fått dom nyheterna ifrån då? :lol:

Kan nästan garantera att nästa GTA kommer till PC och Xbox (kanske även GC).

Sonys kontrakt som håller ett järngrepp över GTA går ut i höst och jag ser ingen oro till att Rockstar Games skulle skriva på ett nytt kontrakt. Sony gjorde ett rejält kap när dom "köpte" GTA men nu har det snart gått 3 år och det är dags att riva kontraktet i småbitar. GTA är fritt igen :blink:

Detta betyder inte att det är självklart att nästa GTA kommer till PC då försäljningsstatistiken där är urusel! Jag är inte säker på siffrorna men ca 10 miljoner har köpt VC:PS2 medan bara 1 miljon köpt VC:PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vart har du fått dom nyheterna ifrån då? :lol:

Kan nästan garantera att nästa GTA kommer till PC och Xbox (kanske även GC).

Sonys kontrakt som håller ett järngrepp över GTA går ut i höst och jag ser ingen oro till att Rockstar Games skulle skriva på ett nytt kontrakt. Sony gjorde ett rejält kap när dom "köpte" GTA men nu har det snart gått 3 år och det är dags att riva kontraktet i småbitar. GTA är fritt igen :blink:

Detta betyder inte att det är självklart att nästa GTA kommer till PC då försäljningsstatistiken där är urusel! Jag är inte säker på siffrorna men ca 10 miljoner har köpt VC:PS2 medan bara 1 miljon köpt VC:PC.

urusla siffror till pc beror nog på piratkopiering och nerladdning.. men det skulle vara konstigt om inte gta kom på pc.. eller konstigt, sorgligt är nog rättre sagt! iaf så ska jag skaffa nästa på Xbox.. snacka om skön känsla gta spelen har på konsoll!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte nästa spel kontraktet gäller.

Det gäller de GTA-spel som ska släppas till nästa generation.

San Andreas/Sin city kommer till PS2 och PC, kanske även XBOX och GC.

GTA 4 (det med helt ny spelmotor och som inte ska släppas till något existerande format alls) kommer endast till PS3!!!

Men vad vore det för fel på ett GTA till GC???

Varför är ni så envisa med att GC som enda konsol ska vara utan??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte nästa spel kontraktet gäller.

Det gäller de GTA-spel som ska släppas till nästa generation.

San Andreas/Sin city kommer till PS2 och PC, kanske även XBOX och GC.

GTA 4 (det med helt ny spelmotor och som inte ska släppas till något existerande format alls) kommer endast till PS3!!!

Men vad vore det för fel på ett GTA till GC???

Varför är ni så envisa med att GC som enda konsol ska vara utan??

Och vart kommer den infon ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...