Jump to content

Forumfest i sommar!


Misterwhoopee
 Share

Recommended Posts

Ja som sagt jag kunde inte undgå att läsa i festtråden att det fanns lite efterfrågan på en forumfest/träff whatever i sommar, och sådant kanske man inte ska belammra den tråden med. Jag öppnar härmed en ny tråd för planering och bestämelse av plats. :rolleyes:

Det snackades ju lite om Öland och det tycker jag låter helt ok. Folk kan väl skriva lite här hur pass på dem är, jag är i alla fall ytterligare en som tycker det låter skitkul, samt kan skjutsa 4 pers som behöver åka från Sthlm någonstans i vårt avlånga land. Om nu någon vill åka i en risig gammal SAAB 900...

Som sagt kör på! :huh:

21373_1012120_0.jpg

(Snodde en bild för att få lite stämning)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 426
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag är helklart på om jag kan ta mig dit och har pengar. Men, jag tycker att vi gör som så att de som är intresserade skriver upp sig, sedan bestämmer vi plats och tid på ett privatare ställe en detta, så vi inte får en massa oönskade gäster. Såvida inte det är en del av planen... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är helklart på om jag kan ta mig dit och har pengar. Men, jag tycker att vi gör som så att de som är intresserade skriver upp sig, sedan bestämmer vi plats och tid på ett privatare ställe en detta, så vi inte får en massa oönskade gäster. Såvida inte det är en del av planen... :rolleyes:

Jag är självklart på om jag har tid, pengar och möjligheten att ta mig dit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sthlm är iofs centralt, men ja.. Det är ändå Sthlm, där i princip ALLT planeras till. Varför inte sätta det någonstans som inte är sthlm för en gångs skull.

Jag tycker fortfarande Öland är det bästa stället vi har än så länge. Såvida ingen annan har ett bra ställe vid kusten (ja, jag vill vara vid havet om det ska festas ute på sommaren). Vi måste ändå ta det där det finns minst en forumit som kan geografin lite iaf. Tror inte det kommer gå bra om 15+ pers åker till ett ställe ingen utav dom har varit på innan. Och som jag sa innan, jag kan plocka upp 4 pers i jkpg eller någolunda på vägen till stället vi bestämmer oss för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det snackades ju lite om Öland och det tycker jag låter helt ok. Folk kan väl skriva lite här hur pass på dem är, jag är i alla fall ytterligare en som tycker det låter skitkul, samt kan skjutsa 4 pers som behöver åka från Sthlm någonstans i vårt avlånga land. Om nu någon vill åka i en risig gammal SAAB 900...

Plats två paxxad! Tåg ner till Stockholm tar inte lång tid, och om man har skjuts därifrån så blir pungslaget mot plånboken rätt milt ändå. :rolleyes:

Edit: Jag är lång så jag måste sitta fram.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ölandsområdet låter lite malplacerat rent geografiskt om ni frågar mig. Eller är det så att det flödar av forumiter där? Men ja, Öland blir nog inte aktuellt för mig.

Håller med till 100%!. Imo så bör det vara i GBG eller i STHLM, eller någonstans där emellan då det är Sveriges demografiska bälte. Plus att det finns tåg längst hela sträckan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt. Alla kan ta sig till Stockholm. Alla kan inte ta sig till Öland. Stockholm ligger vid havet och det finns många bra platser att välja på.

Vill man åka tåg så gör man det till Kalmar, sen buss därifrån till Borgholm/valfri destination på Öland. Finns även direktbuss Cityterminalen Stockholm -> Öland för 280:- vuxen, https://www.silverlinjen.se/information.html. Lika lätt som jag kan ta mig till Stockholm kan du ta dig hit.

Jag lovar att det är riktigt najs här på sommaren! Jag har ju som tidigare nämnt jobbat (eller jobbar fortfarande till viss del) på Turistbyrån så I'll be your guide :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är absolut på! När som helst, men då vill jag inte börja åka dit själv, utan om jag ska ner så blir det att någon skjutsar och gärna från E-tuna-trakten. Jag kan absolut åka till Sthlm så Whoope:s bil är absolut ett alternativ om man får :confused:

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...