Mark Skrivet 16 augusti, 2024 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2024 (redigerad) KLICKA HĂR ->GTASAJTEN DISCORD<- KLICKA HĂR Okej, nu har jag gjort en vĂ€ldigt basic Discord-server till oss. Kapade ner en del, i mitt tycke, "onödiga" forum och bakade ihop dem. Finns en röstkanal för dem som vĂ„gar prata IRL med varandra. Försöker fixa en s.k. "webhook" som automatiskt sĂ€nder meddelanden till en kanal om det kommer coola GTA VI-nyheter. Detta Ă€r en början. Vad vill ni ska finnas pĂ„ servern? Ska nĂ„got Ă€ndras? Inga idĂ©er Ă€r dĂ„liga i och med att jag har dĂ„lig fantasi.  Om @Hultenius pĂ„ nĂ„got sĂ€tt misstycker av anvĂ€ndandet av namnet "GTAsajten" och "g"-loggan fĂ„r du höra av dig till mig sĂ„ rĂ€ttar jag till det som behöver rĂ€ttas till.  Redigerad 30 augusti, 2024 av Mark 2 Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 16 augusti, 2024 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2024 Det var en riktigt grym idé faktiskt! Jag Àr absolut pÄ, jag saknar faktiskt forumets glory days sÄ att kunna connecta med er alla igen via Discord skulle vara riktigt jÀkla kul! Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 25 augusti, 2024 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2024 Build it and they will come. Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 27 augusti, 2024 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2024 Jag Àr för idén men vet för lite om Discord för att kunna ta nÄgot moderatoransvar för det. De regler som finns pÄ forumet har varit för att undvika problem med lagar och tidigare sponsorer, samt allmÀn trivsel. Jag skulle föreslÄ att det skapas en Discord med samma regler, men samtidigt Àr det ju en flytt utanför forumet sÄ reglerna borde inte behöva vara exakt samma. à andra sidan Àr vÀl GTASajten mer eller mindre ett varumÀrkesnamn som ingen annan Àn @Hultenius kan svara pÄ vad som ska hÀnda med bÄde pÄ och utanför denna hemsida. Allt som frÀmjar umgÀnge och ökad aktivitet Àr vÀl dock i grunden bra. 1 Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 augusti, 2024 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2024 AlltsĂ„ jag kĂ€nner mig som en boomer, men det skulle bli som forumet  fast i chatt-app-format eller? Jag skulle regga mig đ€ 2 Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 29 augusti, 2024 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2024 2 timmar sedan, Kebab skrev: AlltsĂ„ jag kĂ€nner mig som en boomer, men det skulle bli som forumet  fast i chatt-app-format eller? Jag skulle regga mig đ€ SĂ„ lĂ„ngt jag fattat Discord Ă€r det en och samma app som har koll pĂ„ flertalet oberoende forum (av helt olika skapare, typ Raggarklubben Motala och nedanför det NHL Fans of Montreal), vari det finns subforum med respektive text- och röstkanaler som fungerar oberoende av varandra. Vill man vara smart som moderator döper man sammanhĂ€ngande sĂ„dana till samma namn för att frĂ€mja textdiskussion och Ă€ndĂ„ ha röstchatt, men det fungerar inte som Teams, Messenger eller MSN dĂ€r de du ringer med har en chatt sammanbundet och vice versa. Det var en av de tidigaste sakerna som förvirrade mig som fan. DĂ€rtill finns det hur mycket chatbotar som helst som kan sĂ€ttas upp av moderator för att skapa autoregler sĂ„ fort nĂ„gon skrivit nĂ„got sĂ€rskilt, och dessutom kan gĂ€ster sjĂ€lva skriva nĂ„got med # före som gör att det gĂ„r att fĂ„ fram stats eller funktioner eller vad annat som helst som jag inte kan nĂ„got om alls. Jag skulle tro att Off Topic skulle bli stort i vĂ„r Discord, samt ett antal kanaler för specifika spel bĂ„de i text och röst. En vĂ€ldig, vĂ€ldig expansion av Vem Spelar Vad PĂ„ GTASajten dĂ€r det inte bara Ă€r listor och sĂ„ fĂ„r folk sköta trĂ€ffar och kommunikation via Teamspeak, utan allt finns pĂ„ samma plats. SjĂ€lvklart toppen, men jag kan inte ett skit om det och Ă€r stĂ€ndigt förvirrad nĂ€r jag loggar in. Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 29 augusti, 2024 Rapportera Share Skrivet 29 augusti, 2024 3 timmar sedan, Kebab skrev: AlltsĂ„ jag kĂ€nner mig som en boomer, men det skulle bli som forumet  fast i chatt-app-format eller? Jag skulle regga mig đ€  41 minuter sedan, Henkibojj skrev: SĂ„ lĂ„ngt jag fattat Discord Ă€r det en och samma app som har koll pĂ„ flertalet oberoende forum (av helt olika skapare, typ Raggarklubben Motala och nedanför det NHL Fans of Montreal), vari det finns subforum med respektive text- och röstkanaler som fungerar oberoende av varandra. Vill man vara smart som moderator döper man sammanhĂ€ngande sĂ„dana till samma namn för att frĂ€mja textdiskussion och Ă€ndĂ„ ha röstchatt, men det fungerar inte som Teams, Messenger eller MSN dĂ€r de du ringer med har en chatt sammanbundet och vice versa. Det var en av de tidigaste sakerna som förvirrade mig som fan. DĂ€rtill finns det hur mycket chatbotar som helst som kan sĂ€ttas upp av moderator för att skapa autoregler sĂ„ fort nĂ„gon skrivit nĂ„got sĂ€rskilt, och dessutom kan gĂ€ster sjĂ€lva skriva nĂ„got med # före som gör att det gĂ„r att fĂ„ fram stats eller funktioner eller vad annat som helst som jag inte kan nĂ„got om alls. Jag skulle tro att Off Topic skulle bli stort i vĂ„r Discord, samt ett antal kanaler för specifika spel bĂ„de i text och röst. En vĂ€ldig, vĂ€ldig expansion av Vem Spelar Vad PĂ„ GTASajten dĂ€r det inte bara Ă€r listor och sĂ„ fĂ„r folk sköta trĂ€ffar och kommunikation via Teamspeak, utan allt finns pĂ„ samma plats. SjĂ€lvklart toppen, men jag kan inte ett skit om det och Ă€r stĂ€ndigt förvirrad nĂ€r jag loggar in. Henki har ganska rĂ€tt hĂ€r; Det Ă€r en app dĂ€r du bĂ„de kan lĂ€gga till vĂ€nner för att chatta direkt med dom, skapa grupper med flera olika vĂ€nner i samma chatgrupp och gĂ„ med i, eller skapa, Discord-kanaler. Dessa kanaler Ă€r mer eller mindre som forum, ja. Jag har till exempel en kanal pĂ„ Discord som Ă€r kopplad till min Twitch-kanal, sĂ„ mina följare pĂ„ Twitch kan gĂ„ med i den kanalen. Inuti kanalen sĂ„ finns olika sĂ„ kallade rum, vilket Ă€r som forumets trĂ„dar, som alla har olika teman. SĂ„ i ena rummet kan det diskuteras mat, i ett annat musik, i ett annat gaming osv. SĂ„ finns det Ă€ven röstkanaler gjorda för de som vill exempelvis spela ett spel ihop, dĂ„ kan de hoppa in i dessa och ha en voice chat, liksom. Sen kan man bli hur avancerad man vill med Discord sĂ„ klart, men det dĂ€r Ă€r liksom grunderna och rĂ€cker ju gott och vĂ€l för en GTASajten-kanal liksom. SĂ„ kan man ha exempelvis ett generellt chattrum dĂ€r man kan prata om vad som helst, ett dĂ€r vi diskuterar spel, kanske lite röstkanaler dĂ€r vi kan sitta nĂ€r vi spelar nĂ„got tillsammans osv. Behöver ju inte vara svĂ„rare Ă€n sĂ„ tĂ€nker jag? 2 Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 30 augusti, 2024 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2024 Vore ju grymt skoj faktiskt! Existerar den Ă€r jag dĂ€r. đ Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 augusti, 2024 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2024 (redigerad) Kan man byta namn pÄ en kanal? Spontant tÀnker jag att vem som helst kan starta en och ifall Hultan skulle gÄ i taket över anvÀndningen av namnet sÄ kan man vÀl bara byta.  SÄ lÀnge det Àr en av oss gamla rÀvar som startar den sÄ har jag svÄrt att tro att skaparen kommer sjanghaja varumÀrket och banna oliktÀnkande osv. Redigerad 30 augusti, 2024 av Kebab Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 30 augusti, 2024 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2024 Kul med visat intresse! Om ingen kÀnner sig manad kan jag fixa till allt dÄ jag Àr ganska bevandrad i Discord, men vet inte om jag Àr sugen pÄ att vara "superadmin" (möjligtvis passiv sÄdan). 1 1 Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 augusti, 2024 Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2024 5 timmar sedan, Mark skrev: Kul med visat intresse! Om ingen kĂ€nner sig manad kan jag fixa till allt dĂ„ jag Ă€r ganska bevandrad i Discord, men vet inte om jag Ă€r sugen pĂ„ att vara "superadmin" (möjligtvis passiv sĂ„dan). đ Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 30 augusti, 2024 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2024 18 minuter sedan, Henkibojj skrev: đ Det dĂ€r tolkar jag som en challenge. Jag börjar jobba pĂ„ servern NU! 1 Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 30 augusti, 2024 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2024 Jag tar nÄgra "topptrÄdar" frÄn forumet och gör kanaler inspirerat efter dessa. Sen sjÀlvklart en GTA VI-kategori (hÀmtar inspiration frÄn officiella GTA VI Hype-Discordkanalen) 1 Citera LÀnk till kommentar Dela pÄ andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 30 augusti, 2024 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 augusti, 2024 (redigerad) KLICKA HĂR ->GTASAJTEN DISCORD<- KLICKA HĂR Okej, nu har jag gjort en vĂ€ldigt basic Discord-server till oss. Kapade ner en del, i mitt tycke, "onödiga" forum och bakade ihop dem. Finns en röstkanal för dem som vĂ„gar prata IRL med varandra. Försöker fixa en s.k. "webhook" som automatiskt sĂ€nder meddelanden till en kanal om det kommer coola GTA VI-nyheter. Detta Ă€r en början. Vad vill ni ska finnas pĂ„ servern? Ska nĂ„got Ă€ndras? Inga idĂ©er Ă€r dĂ„liga i och med att jag har dĂ„lig fantasi.  Om @Hultenius pĂ„ nĂ„got sĂ€tt misstycker av anvĂ€ndandet av namnet "GTAsajten" och "g"-loggan fĂ„r du höra av dig till mig sĂ„ rĂ€ttar jag till det som behöver rĂ€ttas till.  Jag redigerar mitt första inlĂ€gg för att hĂ€nvisa till detta inlĂ€gg. Redigerad 30 augusti, 2024 av Mark 1 2 Citera LĂ€nk till kommentar Dela pĂ„ andra sidor More sharing options...
Recommended Posts