Jump to content

GTAsajten Discord

Mark
 Share

Recommended Posts

KLICKA HÄR ->GTASAJTEN DISCORD<- KLICKA HÄR

Okej, nu har jag gjort en vÀldigt basic Discord-server till oss.
Kapade ner en del, i mitt tycke, "onödiga" forum och bakade ihop dem. Finns en röstkanal för dem som vÄgar prata IRL med varandra.
Försöker fixa en s.k. "webhook" som automatiskt sÀnder meddelanden till en kanal om det kommer coola GTA VI-nyheter.

Detta Àr en början. Vad vill ni ska finnas pÄ servern? Ska nÄgot Àndras? Inga idéer Àr dÄliga i och med att jag har dÄlig fantasi.

Om @Hultenius pÄ nÄgot sÀtt misstycker av anvÀndandet av namnet "GTAsajten" och "g"-loggan fÄr du höra av dig till mig sÄ rÀttar jag till det som behöver rÀttas till.

Redigerad av Mark
  • Gilla 2
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor

• 2 weeks later...

Jag Ă€r för idĂ©n men vet för lite om Discord för att kunna ta nĂ„got moderatoransvar för det. De regler som finns pĂ„ forumet har varit för att undvika problem med lagar och tidigare sponsorer, samt allmĂ€n trivsel. Jag skulle föreslĂ„ att det skapas en Discord med samma regler, men samtidigt Ă€r det ju en flytt utanför forumet sĂ„ reglerna borde inte behöva vara exakt samma. Å andra sidan Ă€r vĂ€l GTASajten mer eller mindre ett varumĂ€rkesnamn som ingen annan Ă€n @Hultenius kan svara pĂ„ vad som ska hĂ€nda med bĂ„de pĂ„ och utanför denna hemsida.

Allt som frÀmjar umgÀnge och ökad aktivitet Àr vÀl dock i grunden bra.

• Tack! 1
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor

2 timmar sedan, Kebab skrev:

AlltsĂ„ jag kĂ€nner mig som en boomer, men det skulle bli som forumet  fast i chatt-app-format eller? Jag skulle regga mig đŸ€Œ

SÄ lÄngt jag fattat Discord Àr det en och samma app som har koll pÄ flertalet oberoende forum (av helt olika skapare, typ Raggarklubben Motala och nedanför det NHL Fans of Montreal), vari det finns subforum med respektive text- och röstkanaler som fungerar oberoende av varandra. Vill man vara smart som moderator döper man sammanhÀngande sÄdana till samma namn för att frÀmja textdiskussion och ÀndÄ ha röstchatt, men det fungerar inte som Teams, Messenger eller MSN dÀr de du ringer med har en chatt sammanbundet och vice versa. Det var en av de tidigaste sakerna som förvirrade mig som fan.

DÀrtill finns det hur mycket chatbotar som helst som kan sÀttas upp av moderator för att skapa autoregler sÄ fort nÄgon skrivit nÄgot sÀrskilt, och dessutom kan gÀster sjÀlva skriva nÄgot med # före som gör att det gÄr att fÄ fram stats eller funktioner eller vad annat som helst som jag inte kan nÄgot om alls.

Jag skulle tro att Off Topic skulle bli stort i vÄr Discord, samt ett antal kanaler för specifika spel bÄde i text och röst. En vÀldig, vÀldig expansion av Vem Spelar Vad PÄ GTASajten dÀr det inte bara Àr listor och sÄ fÄr folk sköta trÀffar och kommunikation via Teamspeak, utan allt finns pÄ samma plats.

SjÀlvklart toppen, men jag kan inte ett skit om det och Àr stÀndigt förvirrad nÀr jag loggar in.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor

3 timmar sedan, Kebab skrev:

AlltsĂ„ jag kĂ€nner mig som en boomer, men det skulle bli som forumet  fast i chatt-app-format eller? Jag skulle regga mig đŸ€Œ

41 minuter sedan, Henkibojj skrev:

SÄ lÄngt jag fattat Discord Àr det en och samma app som har koll pÄ flertalet oberoende forum (av helt olika skapare, typ Raggarklubben Motala och nedanför det NHL Fans of Montreal), vari det finns subforum med respektive text- och röstkanaler som fungerar oberoende av varandra. Vill man vara smart som moderator döper man sammanhÀngande sÄdana till samma namn för att frÀmja textdiskussion och ÀndÄ ha röstchatt, men det fungerar inte som Teams, Messenger eller MSN dÀr de du ringer med har en chatt sammanbundet och vice versa. Det var en av de tidigaste sakerna som förvirrade mig som fan.

DÀrtill finns det hur mycket chatbotar som helst som kan sÀttas upp av moderator för att skapa autoregler sÄ fort nÄgon skrivit nÄgot sÀrskilt, och dessutom kan gÀster sjÀlva skriva nÄgot med # före som gör att det gÄr att fÄ fram stats eller funktioner eller vad annat som helst som jag inte kan nÄgot om alls.

Jag skulle tro att Off Topic skulle bli stort i vÄr Discord, samt ett antal kanaler för specifika spel bÄde i text och röst. En vÀldig, vÀldig expansion av Vem Spelar Vad PÄ GTASajten dÀr det inte bara Àr listor och sÄ fÄr folk sköta trÀffar och kommunikation via Teamspeak, utan allt finns pÄ samma plats.

SjÀlvklart toppen, men jag kan inte ett skit om det och Àr stÀndigt förvirrad nÀr jag loggar in.

Henki har ganska rÀtt hÀr; Det Àr en app dÀr du bÄde kan lÀgga till vÀnner för att chatta direkt med dom, skapa grupper med flera olika vÀnner i samma chatgrupp och gÄ med i, eller skapa, Discord-kanaler. Dessa kanaler Àr mer eller mindre som forum, ja. Jag har till exempel en kanal pÄ Discord som Àr kopplad till min Twitch-kanal, sÄ mina följare pÄ Twitch kan gÄ med i den kanalen. Inuti kanalen sÄ finns olika sÄ kallade rum, vilket Àr som forumets trÄdar, som alla har olika teman. SÄ i ena rummet kan det diskuteras mat, i ett annat musik, i ett annat gaming osv. SÄ finns det Àven röstkanaler gjorda för de som vill exempelvis spela ett spel ihop, dÄ kan de hoppa in i dessa och ha en voice chat, liksom.

Sen kan man bli hur avancerad man vill med Discord sÄ klart, men det dÀr Àr liksom grunderna och rÀcker ju gott och vÀl för en GTASajten-kanal liksom. SÄ kan man ha exempelvis ett generellt chattrum dÀr man kan prata om vad som helst, ett dÀr vi diskuterar spel, kanske lite röstkanaler dÀr vi kan sitta nÀr vi spelar nÄgot tillsammans osv. Behöver ju inte vara svÄrare Àn sÄ tÀnker jag? :)

• Gilla 2
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor

Kan man byta namn pÄ en kanal? Spontant tÀnker jag att vem som helst kan starta en och ifall Hultan skulle gÄ i taket över anvÀndningen av namnet sÄ kan man vÀl bara byta.

SÄ lÀnge det Àr en av oss gamla rÀvar som startar den sÄ har jag svÄrt att tro att skaparen kommer sjanghaja varumÀrket och banna oliktÀnkande osv. 

Redigerad av Kebab
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor

KLICKA HÄR ->GTASAJTEN DISCORD<- KLICKA HÄR

Okej, nu har jag gjort en vÀldigt basic Discord-server till oss.
Kapade ner en del, i mitt tycke, "onödiga" forum och bakade ihop dem. Finns en röstkanal för dem som vÄgar prata IRL med varandra.
Försöker fixa en s.k. "webhook" som automatiskt sÀnder meddelanden till en kanal om det kommer coola GTA VI-nyheter.

Detta Àr en början. Vad vill ni ska finnas pÄ servern? Ska nÄgot Àndras? Inga idéer Àr dÄliga i och med att jag har dÄlig fantasi.

Om @Hultenius pÄ nÄgot sÀtt misstycker av anvÀndandet av namnet "GTAsajten" och "g"-loggan fÄr du höra av dig till mig sÄ rÀttar jag till det som behöver rÀttas till.

Jag redigerar mitt första inlÀgg för att hÀnvisa till detta inlÀgg.

Redigerad av Mark
  • Gilla 1
  • Tack! 2
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sidor