Jump to content

RED DEAD 2 TILL PC! DET HÄNDER!


Kebab
 Share

Recommended Posts

Klart det är roligt att det kommer till PC, men är verkligen PS4/XB1-scenen såpass död på forat att verkligen ingen skrivit om detta spel på ett helt år förrän en PC-release kom på tal? :( Senaste uppdateringen med Trader/Collector/Bounty Hunter-roller var det häftigaste som hänt spelet på länge och jag skulle vilja skriva ett par trådar om det men det mesta jag skrivit har inte fått så mycket respons så jag lät bli.

Kommer antagligen inte köpa detta till PC eftersom jag är nöjd med PS4. Skillnad var det med PS3 och GTA V/Online där allt började bli riktigt jobbigt, då var PC en skön sval bris :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Hade jävla problem att få igång det överhuvudtaget. Error direkt efter RS Launcher, så jag uppdaterade drivrutinen till grafikkortet och kom en bit in i "introt" innan menyn men kom aldrig fram till den utan fick samma error. Jag inaktiverade virusprogrammet och då fick jag det att fungera! Dock hela första kapitlet var frustrerande då bilden frös några sekunder varje minut trots lägsta inställningar. Efter det provade jag köra windowed samt avaktiverade triple buffering och nu verkar det än så länge fungera som smort, inga frysningar och jag kan köra på rätt höga inställningar :)

Utöver det, SATAN vilket grymt jävla bra spel 😮 Och jag har bara börjat...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

19 timmar sedan, Ma__Cipriani skrev:

Hade jävla problem att få igång det överhuvudtaget. Error direkt efter RS Launcher, så jag uppdaterade drivrutinen till grafikkortet och kom en bit in i "introt" innan menyn men kom aldrig fram till den utan fick samma error. Jag inaktiverade virusprogrammet och då fick jag det att fungera! Dock hela första kapitlet var frustrerande då bilden frös några sekunder varje minut trots lägsta inställningar. Efter det provade jag köra windowed samt avaktiverade triple buffering och nu verkar det än så länge fungera som smort, inga frysningar och jag kan köra på rätt höga inställningar :)

Utöver det, SATAN vilket grymt jävla bra spel 😮 Och jag har bara börjat...

Har för mig jag också hade problem med GTA V när det inte kördes i Windowed och med lägre buffring. Efter det funkar det okej, men jag är besviken på att jag måste ha allt på lägsta för fullt flyt trots att det står att jag knappt använt hälften av mitt grafikminne (som iofs "bara" är 2 GB på min laptop, men ändå?).

Nåt jag stör mig på är att spelet så uppenbart är gjort för 4K. Ikoner och annat är helt omöjliga att se vad de ska föreställa på 1080 tills man använder det dolda verktyget PS+Fyrkant på PS4, då skärmen zoomas till 200% (eller vad nu matematiken blir). Då ser man ikonerna i sin rätta utformning, och det är pixelperfekt — ej inzoomat blurr som kan vara fallet i andra zoomfunktioner. De har med andra ord inte gjort några ikoner eller HUD i full HD, det är 4K som är nedskalat till blurrighet. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en timme sedan, Henkibojj skrev:

Vilka lirar på PC hittills då? :)

Inte jag.. än! Men det kommer. Är dock lite orolig att min dator inte riktigt kommer vilja hänga med.. Blir en dyr historia om jag måste uppgradera processor och grafikkort för detta spel, i alla fall med tanke på att jag inte spelar något annat spel nu för tiden så det lär bara vara för detta jag skaffar det i så fall...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2019-11-06 at 18:05, Henkibojj skrev:

Har för mig jag också hade problem med GTA V när det inte kördes i Windowed och med lägre buffring. Efter det funkar det okej, men jag är besviken på att jag måste ha allt på lägsta för fullt flyt trots att det står att jag knappt använt hälften av mitt grafikminne (som iofs "bara" är 2 GB på min laptop, men ändå?).

Nåt jag stör mig på är att spelet så uppenbart är gjort för 4K. Ikoner och annat är helt omöjliga att se vad de ska föreställa på 1080 tills man använder det dolda verktyget PS+Fyrkant på PS4, då skärmen zoomas till 200% (eller vad nu matematiken blir). Då ser man ikonerna i sin rätta utformning, och det är pixelperfekt — ej inzoomat blurr som kan vara fallet i andra zoomfunktioner. De har med andra ord inte gjort några ikoner eller HUD i full HD, det är 4K som är nedskalat till blurrighet. :confused:

Inget jag har tänkt på (än) men jag lär kanske märka vad du menar framöver.

Hur som helst så har Rockstar patchat eller vad det heter och nu funkar det klockis! Behöver inte slå av virusprogrammet och det fryser ingenting längre trots höga inställningar. Dessutom vill jag mig tycka att jag fick mer "grafikminne" att jobba med så nu är man upp and running på riktigt! Var jävligt frustrerande de första dygnen att ha köpt ett spel för sjuhundra och det bara jävlades :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

9 timmar sedan, Kebab skrev:

Inte jag.. än! Men det kommer. Är dock lite orolig att min dator inte riktigt kommer vilja hänga med.. Blir en dyr historia om jag måste uppgradera processor och grafikkort för detta spel, i alla fall med tanke på att jag inte spelar något annat spel nu för tiden så det lär bara vara för detta jag skaffar det i så fall...

Du kan ju med enkelhet köpa en ny PS4 för mindre än tretusen och sen sälja både spel och konsol om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...