Henkibojj

Red Dead Redemption 2 kommer 26/10 2018

2 inlägg i denna tråd

6cff08109cc9096e816240f6b154f725f4fd17de

För knappt två veckor sedan fick vi till slut ett datum för releasen av 2018 potentiellt bästa spel*: 26:e oktober i år kommer vi återigen tämja vildhästar och skjuta från höften i vilda västern.

https://www.rockstargames.com/reddeadredemption2/

Vi har inte jättemycket information om storyn än så länge, men klart är att det utspelar sig före det första Red Dead Redemption. Vad jag tycker vi kan se så spelar vi inte som John Marston, eller? Det varken ser ut eller låter som honom, men vem vet.

(*Själv låter jag The Last Of Us 2 tampas om förstaplatsen ^_^ )

49c7d29293f89dfef95969fde62f5c27e7cc780c

I ren chansning slog jag in adressen https://www.rdr2.com/ och trodde att Rockstar skulle ha redirectat sin sida, men det var en fansida jag stötte på istället. Den verkar rätt bra, så den kan jag rekommendera att spana in med jämna mellanrum! :) Allmän fråga: Är inte spelhype lite granna av 00-talets kännetecken? Jag kan inte minnas några spel från 2010 och framåt som skapat särskilt mycket uppståndelse innan sina releaser.

Det gjorde mig lite nostalgisk faktiskt, hur länge sen var det inte man samlade all sin info om GTA: VCS eller GTA IV från fansidor och ryktesspridning? Jag själv spenderade ju mängder av timmar åt att vara redaktör på GTANytt och trots att det fanns en hel del dåliga sidor så var det också en rätt rolig tid. Hypen steg från dag till dag och när så spelet släpptes var det förstås inte så mycket att rapportera längre, men desto mer att upptäcka och jämföra med vad man hade fått rykten om sedan tidigare. Communitykänslan var enorm och all input till de nya artiklarna var rolig att läsa både på sidan och här på forumet.

Det sägs ju att det kommer bli ett nytt GTA: Online-liknande läge, och hur vi än känner kring detta så hoppas jag att vi kan samlas nån gång i november och upptäcka vildmarken tillsammans :)

2 personer gillar detta

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
Gäst
Du är inte inloggad och ditt inlägg kommer därför att registreras som ett gästinlägg. Logga in om du har ett konto.
Skriv inlägg...

×   Du har kopierat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor