Jump to content

Bojjan streamar


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Hoj hoj, lillebror!

Jag tycker att det är på tiden att vi får fram en communitykänsla igen, det var länge sen vi hade gemensamma grejer att roa oss åt. Mitt bidrag är därför en streamingkanal, twitch.tv/henkibojj där jag kommer att spela diverse spel från nu och (mest?) förr. :)

twitch-logo.png

Jag kan på intet sätt lova att det kommer att vara varken en avancerad eller fantastisk kanal eftersom jag fortfarande är helnoob på detta, men jag vill gärna att ni ska komma med idéer på spel för mig att utforska eller gräva fram ur det förflutna. Jag tycker om många retrospel så det skulle inte vara helt fel att leta upp några gamla PC-klenoder. Jag spelade nyligen GTA 1 och kom till femte banan, som jag får ta mig an nån gång i framtiden.

Ikväll klockan 18:00 kommer jag att starta GTA Vice City och köra tills jag bleknar. Jag kommer att använda den här sparfilen som jag skapade för en herrans massa år sen* och som verkar ha tagit 14 timmar att arbeta ihop. Hur lång tid det tar att spela spelet har jag ingen aning om, men jag ska nog kunna riva av det mesta på ett par-tre kvällar. HowLongToBeat säger 13 timmar på "rushed", vilket är den spelstil jag kommer använda.

-

Vore kul om det här blev en större grej än mitt test ikväll. Multiplayer eller så med flera spelare härifrån vore roligt! Vad spelar folk nuförtiden? :) Jag tröttnade lite på GTA Online men kan tänka mig plocka fram det igen för den goda viljans skull.

*Forumets ombyggnad verkar göra att jag inte kan tanka filen normalt. Jag fick den från Hultan i ett PM istället, för den finns på servern. Kontakta mig om ni vill ha den på nytt.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

12 timmar sedan, Flaskan skrev:

JAG MISSA DET

thumb0-320x180.jpg

Sex timmar på raken, det var nog mer än jag orkar nästa gång.

Något som förvånar mig är inte hur illa det åldrats, för så hemskt är det inte, utan snarare att det inte alls är ett så fantastiskt spel som jag minns det som. Vice City Stories var nog faktiskt roligare, och det förvånar mig väldigt. Musiken är bättre i VCS, faktiskt, utan tvekan. Verkar som att Twitch stänger av ljudet i korta perioder när inget annat ljud än licensradio spelas, och det är ju synd.

4 timmar sedan, Mathias skrev:

JAG KIKADE EN SVÄNG

Säg hej då :( Tror maximala värdet på antalet views var 5, och resten av kvällen 1. Det var nog den surfplatta jag hade bredvid mig snarare än någon annan som kollade. Nåväl, jag väntade mig inget och det var mest av allt ett test av utrustning och program. Jag vet inte riktigt vilken mic jag tyckte bäst om, skiftet är vid 3:07 tror jag. Ena hörs mycket men med eko, den andra hörs med bättre ljudkvalitet men lägre volym. Oh well.

-

Får se när jag kör nästa gång, det blir nog svårt nästa helg. Kanske kvällstid någon av de närmaste dagarna. Annars kör jag andra gamla spel i kortare perioder så länge. Har ni några förslag? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

https://www.twitch.tv/videos/126195869 Saker går inte alltid som man tänker sig... :P

 

Nu har jag 100% i VC iallafall, för förmodligen femte-sjätte gången. Det förvånar mig hur dåligt spelet faktiskt har varit. Musiken är ju fantastisk, men den är ännu bättre i VCS. Combat-systemet är under all kritik, eftersom det tar 0,7 sekunder oavsett vapen att langa iväg ett skott från att man trycker på skjutaknappen. Siktet är en halvmeter för lågt. 16:9-funktioner är urbuggade och gör siktet ovalt. Fordonshanteringen är styltig som fan. Storyn är jäkligt platt — en snubbe kommer till en stad, förlorar en kokaindeal och resten av spelet går bara ut på att ta över en stad. Väl när Vercetti Estate är ens eget finns det i grund och botten ingen story längre, utom i de sista två uppdragen Cap The Collector och Keep Your Friends Close. Man lämnas vind för våg efter att ha smashat fönster i North Point Mall direkt efter att Diaz är död.

Jag vet inte vad det är som gör det, men det förvånar mig att den här staden, det här spelet, de här radiokanalerna med sina reklamjinglar, dessa sidouppdrag och alla små, små, små referensramar och skillnader mellan safehouses (som i alla lägen ändå bara ligger 65 spelsekunder bort från varandra) kunde utgöra praktiskt taget hela mitt kulturella liv i gymnasiet. Jag måste ha varit fruktansvärt jobbig och hjärntvättad. :( Vilket kasst spel, nu när man har så många andra mästerverk att jämföra med. Även inom GTA: Fyran från 2008 tycker jag fortfarande är seriens absolut bästa. Femman är bara bra på grund av sin stad och sin grafik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som skulle vilja lira något multiplayer som vi streamar ihop? Jag har inte så herrans många spel i den genren men BF3 finns sedan tidigare.

Även av icke-streamingskäl skulle jag vilja hitta något att lira med andra härifrån :)

Andra förslag på saker att streama? Jag vet att det inte direkt är någon rusning till min kanal och det har jag inte väntat mig heller, men om det finns requests kan det nog finnas möjlighet att genomföra det också! :) I sinom tid kommer jag att köpa Horizon: Zero Dawn till PS4. Vi får se när och hur mycket jag kommer att streama av detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Calling @Kebab! Du hade aldrig tagit dig igenom GTA: VCS, va? Nå, jag har fått igång en PS2-emultator som jag tänkt använda för det spelet. Själva spelet har jag "hittat" men bara för streamingsyftet. Jag har redan köpt det till PSP, PS2 och PS3 via PSN så det är betalt trippelt upp :) Får se när det blir; om det inte blir av imorgon kväll så får det dröja till söndag eller senare.

Jag tror att jag kommer att lyckas visa att VCS är ett bättre spel än VC. Tyvärr bara med uppsnyggad PS2-grafik (se test), men ändå!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

15 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Calling @Kebab! Du hade aldrig tagit dig igenom GTA: VCS, va? Nå, jag har fått igång en PS2-emultator som jag tänkt använda för det spelet. Själva spelet har jag "hittat" men bara för streamingsyftet. Jag har redan köpt det till PSP, PS2 och PS3 via PSN så det är betalt trippelt upp :) Får se när det blir; om det inte blir av imorgon kväll så får det dröja till söndag eller senare.

Jag tror att jag kommer att lyckas visa att VCS är ett bättre spel än VC. Tyvärr bara med uppsnyggad PS2-grafik (se test), men ändå!

Nice! Nej jag var aldrig bekväm i att spela GTA på PSP så jag tog mig inte särskilt långt i det spelet. Hoppas jag har tid att kolla när du streamar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

5 timmar sedan, Kebab skrev:

Nice! Nej jag var aldrig bekväm i att spela GTA på PSP så jag tog mig inte särskilt långt i det spelet. Hoppas jag har tid att kolla när du streamar!

Schysst, då siktar jag på kanske sex eller sju tills jag tröttnar, kanske tio-tolv nån gång om inte programmet strejkar. Det är ju en emulator och eftersom PS2s ljud/musik och bild är hårdlänkade med varandra kommer även musiken sakta ned när spelet laggar. Likaså är det ibland svårt att få frameraten exakt på 100%, den kan hoppa upp till 125-160% om den för tillfället har en väldigt enkel skärm att emulera. Knivigt, men jag tror att jag fick det korrekt senaste gången. För det mesta låg den stabilt och inte mer laggigt/uppspeedat än man står ut med :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

17 timmar sedan, Kebab skrev:

Aaaw, man! Kikade in på forat lite då och då under kvällen, men från klockan 19 och framåt har jag suttit med min masteruppsats(!) istället och missade. :( 

Ja, det blev lite senare än tänkt men jag körde från 20 och tills nån halvtimme sen. Det finns på kanalen fortfarande, men jag hade inte så många views. Mot slutet började jag köra ambulans för att få lite kondis på gubben, det är sjukt störande att inte kunna springa ett kvarter utan att flåsa :P

thumb0-320x180.jpg

Får bli nån dag framöver! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Jag hittade lite nya sätt att streama från min PS4, så det är fullt möjligt att jag börjar med det här lite på prov igen. Jag köpte en PS3-kamera men den kan inte kopplas till PS4. Däremot kan den kopplas med ett plugin (här, for future reference) till PC, så att den får bli en snäppet bättre kamera än min inbyggda webbkamera i laptopen.

Jag kom också på att man kan använda Remote Play för att få in bilden till datorn, där man sen lägger på kamera och chatt. Chatten lärde jag mig också göra transparent häromdagen.

Finns det några spel ni vet att ni är sugna på men som bara finns till PS4? Finns det några gamla spel ni är sugna på att se (mig lira)? Just nu är det mest Horizon: Zero Dawn, Red Dead Redemption 2 och eventuellt Rise of the Tomb Raider och Deponia 2 som är aktuella. Kanske kör jag Portal 2 med brorsan också, vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...