Jump to content

100% på Vice City innan första uppdraget!


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Hej alla härliga forummedlemmar!

Det var väldigt länge sen jag var helt aktiv på GTAsajtens forum, det var ett bra tag som jag bestämde mig för att inte hålla till här längre eftersom jag knappt gjorde något annat, och att forumet började gå i graven. Nu när GTA:LCS finns och jag otroligt spänt väntar på mer och mer info om Vice City Stories, kan jag inte längre hålla mig från GTAsajten. Som en liten inflyttningspresent (?) ger jag er:

100% på Vice City utan att ens ha gjort första uppdraget!

Ja, helt korrekt var det inte, men hela idén är att när ni får för er att börja spela Vice City igen, men inte orkar komma upp i 100%, så har jag lösningen.

Genom att ha åkt över till västra delen av stan innan man låst upp broar eller helikoptrar har jag skaffat alla Hidden Packages, tagit alla Rampages, hoppat alla* Unique Stunt Jumps, gjort alla* Side Missions, rånat alla affärer och köpt alla* fastigheter har jag till slut kommit fram till en sparfil där allt som krävs för 100% redan är gjort - innan första uppdraget. (*Alla = Alla som är möjliga att göra utan att låsa upp resten genom huvuduppdrag.)

Det som saknas för 100% är:

  • Huvuduppdragen (det var ju hela poängen)
  • 4 st Checkpoint Chopper (med Sparrow)
  • Rifle Range i Downtown
  • 6 st race hos Sunshine Autos, samt alla listor
  • Köpa och köra alla jobbgivande fastigheter
  • 3 st Unique Stunt Jumps: Samtliga är med i "G-Spotlight" som fås i Filmstudion.

Test track borde vara klar, men den visas inte i statsen. Jag är 99% säker på att den är klar, men ändå.

Anledningen till att dessa skippats är att de inte är upplåsta från start, utan låses upp efter vissa huvuduppdrag.

För att skaffa 100% med denna sparfil måste ni alltså själva köra alla storyline-uppdrag, och komplettera med den lilla listan här ovan.

Hur gjorde jag detta? Jo, genom att så fort som möjligt åka upp till bron mellan Östra Ön och Prawn Island (eller Filmön, som jag fortfarande vill kalla den), stå och vänta på en förbipasserande båt, sikta och hoppa för glada livet flera meter ner på en båt, kapa den och åka vidare till Västra Ön, har jag lyckats stanna kvar på Västra ön så länge som det behövdes för att göra alla nödvändiga moment. Bifogar replay i zippen, ni måste själva döpa den till replay.rep. Sen, när allt var klart, åkte jag över till första ön igen för att göra R3-uppdragen, eftersom dessa av nån anledning inte funkade på västra sidan stan innan man låst upp broarna. Plus att förstås göra resten av HP, USJ och Rampages, samt sidouppdrag.

Håll tillgodo, och jag hoppas det är uppskattat hos er och att jag är välkommen tillbaka!

100_procent_innan_f_rsta_uppdraget.zip

100_procent_innan_första_uppdraget.zip

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag har nu kört igenom hela spelet med denna sparfil och kan tillägga följande:

  • Test track är absolut definitivt gjord. (100% säker nu ^_^)
  • Ni börjar med 150 i armor eftersom polisuppdragen är gjorda.
  • Ni börjar med 150 i health eftersom pizzauppdragen är gjorda.
  • Ni börjar med oändlig kondis eftersom ambulansuppdragen är gjorda.
  • Ni börjar med fireproof eftersom brandkårsuppdragen är gjorda.
  • Ni börjar med flygande taxis eftersom taxiuppdragen är gorda. (Sjukt praktiskt i polisjakter eller rusningstrafik!)
  • Ni börjar med en trevlig samling vapen i Ocean View Hotel, Vercetti Estate och Hyman Condo, eftersom alla 100 paket är tagna.
  • Ni börjar med upplåst Sea Sparrow, Rhino och Hunter. Finns bakom Vercetti Estate, resp. i militärbasen, eftersom 100 paket är tagna.
  • I Hyman Condo har ni fått en trevlig överraskning, ni kan rulla ut den och köra på. Faktiskt redan innan ni själva låst upp resten av stan, genom att göra som jag gjorde med båtarna. (Se replay - klistra in den i mina dokument\GTA Vice City User files. Ni kan behöva döpa om er egen replay om ni vill behålla den, sedan döper ni om min "båtkapning replay.rep" till "replay.rep".) Egentligen finns inget behov av den överraskningen så tidigt i spelet, men om ni vill glänsa igenom hela spelet med detta fordon, så varsågoda. Tanken får ni hämta själva i basen, den tänkte jag väl inte på. Enkelt för er att fixa, dock - inte lika svårt som att skaffa en Hunter, precis, även om det också är rätt enkelt (men det tar några försök ibland).

Jag kan dessutom bekräfta att sparfilen fungerar helt korrekt, eftersom jag kört igenom spelet enligt mina egna instruktioner. Det är enbart de saker jag listat i första posten som krävs av er.

Sen en liten önskan ;) : Gillade ni sparfilen och idén, var snälla och lägg länk till denna topic i er sig. Det är inget måste, men eftersom jag lagt ner så mycket tid på den här grejen och VC-forumet är alldeles för dött, vore det jätteschysst av er. ^_^ Jag hade själv skrivit ner det i min sig, men det blir för mycket för reglerna så det får bli en "dold länk" från min bild. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Utan tvekan. Jag höll på jäkligt länge att spela för nöjes skull när jag till slut tänkte göra nåt användbart till VC, och då började jag det här projektet. När det blev klart var jag så trött på det (just då iaf, skulle aldrig få för mig att sluta helt med VC -_- ) att spelet och sparflen låg nere ett bra tag. Den är ju gjord i oktober förra året, tror jag. Sen var det ju en fin gåva till alla Vice City-fans...

Sprid gärna vidare länken till den här topicen! Om ni inte har nåt emot det kan ni också lägga den i er sig. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp! Plus att du måste göra:

  • 4 st Checkpoint Chopper (med Sparrow) - helikoptrarna som finns här som nummer 4, 5, 7 och 8. De kommer fram efter vissa uppdrag.
  • Rifle Range i Downtown - Inne i AmmuNation i Downtown, gå till skjutbanan och försök få tillräckligt med poäng för att få ett meddelande om "Quick Reload" eller nåt sånt.
  • Alla race och listor hos Sunshine Autos
  • Köpa och köra alla jobbgivande fastigheter (alla vanliga safehouses är redan köpta). Glöm inte Pole Position, att du ska betala tjejen en viss summa pengar tills stället börjar generera pengar.
  • 3 st Unique Stunt Jumps: Samtliga är med i "G-Spotlight" som fås i Filmstudion. Ifall du kör igenom detta uppdrag och upptäcker att du inte har 36 hopp gjorda, vet du var du ska leta. Kör om uppdragets tak-slinga!

Sen är det klart och betalt! 100% utan att ha gjort särskilt mycket mer än en vanlig Storyline-genomgång! Du slipper jaga 100 paket, 35 rampages, 36 hopp som är knepiga att veta om du redan gjort eller inte (detta är asstörande om man klarat 95% och man inte vet vilka hopp man har gjort och inte, för då måste man börja om hela 100%-jakten.), du slipper en massa odd jobs som du måste leta efter, du slipper göra 100 taxi-uppdrag, du slipper göra de skiiitlånga ambulansuppdragen, du slipper...

You get the picture. -_-

Du ska alltså ladda ner filen till din sparfils-mapp, köra igång spelet, ladda denna sparfil och köra storyn precis som vanligt. Du får spara över filen om du vill, den finns ju alltid uppladdad här på Gtasajten om du vill ha den igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Färdiggöra? Menar du klargöra? :lol: 44% är avklarat eftersom allt (nästan) utom storyn är gjort. Storyn står alltså för ungefär femtio procent. De resterande sex procenten utgörs av att spelets checklista fylls i helt. Vissa sidemissions, Rifle Range t.ex, är ju kvar och är en del av de sex procent som återstår.

44% för allt som är gjort

ca 50% för storyn

ca 6% för resterande sidemissions. Got it? :lol:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Färdiggöra? Menar du klargöra? -_- 44% är avklarat eftersom allt (nästan) utom storyn är gjort. Storyn står alltså för ungefär femtio procent. De resterande sex procenten utgörs av att spelets checklista fylls i helt. Vissa sidemissions, Rifle Range t.ex, är ju kvar och är en del av de sex procent som återstår.

44% för allt som är gjort

ca 50% för storyn

ca 6% för resterande sidemissions. Got it? :wub:

Jo men, ja. Jag förstår. Jag bara undrade om det var så :wub: Så att det inte skulle vara 60 eller någonting. Tack :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Thanks. Ifall jag får mer tid i framtiden kommer jag kanske göra en till GTA3 också, men det blir knepigare att ta sig över de trasiga broarna. Kanske tokmodda handling.cfg och sätta toppfarten till galet mycket, och vikten till väldigt lite på ett valfritt fordon. Sen kör jag tokrace över stupet mellan Portland och Staunton, och mellan Staunton till Shoreside. Eller så kanske VCMM går att använda till att sätta båtegenskaper på en bil, vad vet jag. Det är mindre jobb med GTA3 än VC, tror jag.

SA blir mycket svårare eftersom man alltid har fyra-fem stjärnor så fort man är utanför LS. Detta kanske också går att modda eller fuska på nåt annat sätt än att trycka in koder. SA är iaf jäkligt mycket mer jobb med för att få 100%, så det blir nog inte av. Kanske. Om nån har tips till GTA3 eller SA får ni gärna skriva här. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Även om jag inte lirar VC så måste jag säga att du har gjort ett mcyket bra jobb! :D

(Laddar ner och lagrar, om ut ifall att ...)

Till San Andreas kan man väl använda diverse trainers? Om inte annat så finns det en funktion i Crazy Trainer +151 eller vad det kan heta där den plokar bort cheat counten. ^^

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, tack! Jag kanske gör detta till GTA3 och SA också, men då behöver jag två saker:

GTA3: Kan man supermodda ett valfritt fordon att boosta över Callahan Bridge och Shoreside-bron? Eller kan man använda nåt program för att sätta båtegenskaper på en bil?

GTASA: Kan man modda/glitcha bort wanted level innan man låst upp städerna, utan att skriva in fusk? Åker man in i en pay-n-spray så går wanted level tillbaka igen, direkt.

Finns inga svar eller sätt att kringgå problemen med att komma till andra delar av städerna, så får jag strunta i det. Då blir det ingen mer "100% på GTA:XX innan första uppdraget". >_<

Hmmz, men man kanske borde göra till LCS och VCS också? LCS går inte att modda, men man kan ju köra med Cheat Device. Då blir det kanske inte alls lika svårt. Speciellt inte om man har odödlighet på, eller teleportfunktioner. LCS kanske blir lättast av alla spel. VCS har ju också ett Cheatdevice, men jag har inte fått det att funka. Det borde gå utan, egentligen. Troligen.

Men, GTA3 och SA är väl näst på tur kanske, men då behöver jag svar på de där frågorna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

Är det någon som har intresse av en "100% på LCS (PSP) innan första uppdraget"? :) Kan tänka mig att göra en, det blir enklare med Cheatdevice. De flesta saker går att göra utan att regelrätt fuska, utom att spawna fordon eller skaffa sig vapen genom kodknäpp. En sådan kommer inte ta lika lång tid som denna att göra, med andra ord. :D Räck upp en hand, alla intresserade!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, tack! Jag kanske gör detta till GTA3 och SA också, men då behöver jag två saker:

GTA3: Kan man supermodda ett valfritt fordon att boosta över Callahan Bridge och Shoreside-bron? Eller kan man använda nåt program för att sätta båtegenskaper på en bil?

GTASA: Kan man modda/glitcha bort wanted level innan man låst upp städerna, utan att skriva in fusk? Åker man in i en pay-n-spray så går wanted level tillbaka igen, direkt.

Finns inga svar eller sätt att kringgå problemen med att komma till andra delar av städerna, så får jag strunta i det. Då blir det ingen mer "100% på GTA:XX innan första uppdraget". :P

Hmmz, men man kanske borde göra till LCS och VCS också? LCS går inte att modda, men man kan ju köra med Cheat Device. Då blir det kanske inte alls lika svårt. Speciellt inte om man har odödlighet på, eller teleportfunktioner. LCS kanske blir lättast av alla spel. VCS har ju också ett Cheatdevice, men jag har inte fått det att funka. Det borde gå utan, egentligen. Troligen.

Men, GTA3 och SA är väl näst på tur kanske, men då behöver jag svar på de där frågorna. :wub:

Jag har en trainer som tar bort wanted level om åker utanför LS och den tar bort fuskräknaren i stats. Men det finns redan sådana savefiler på GTAgarage t.ex. så det kanske inte är värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en trainer som tar bort wanted level om åker utanför LS och den tar bort fuskräknaren i stats. Men det finns redan sådana savefiler på GTAgarage t.ex. så det kanske inte är värt det.

D'oh, men jag gör iaf en till LCS, sen får vi se när jag gör till VCS eftersom jag nu vill jaga utan att ha sett några såna kartor ;)

SA skulle bara vara för skojs skull, men eftersom det är så jäkla mycket jobb med det så skjuter jag på det tills vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Henkibojj changed the title to 100% på Vice City innan första uppdraget!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...