Jump to content

Nytt Red Dead på gång?


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

14650213_10154521266820097_3433766250344847242_n.png

 

Rockstar har under dom senaste dagarna lagt upp lite hints till något nytt. Rockstar loggan i rött/svart och även denna bild med 7 karaktärer. Min första tanke på var att vi kommer få spela som John Marston igen, men denna gång innan Red dead redemption, tillbaka till gamla gänget.

Vad tror ni? 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv fick jag aldrig uppleva nöjet med första spelet. Bor visserligen med en flickvän som äger ett Xbox 360, det kanske inte är försent att spela det nu? :P

 

EDIT:
Det blev precis bekräftat! Släpps nästa höst till PS4 och Xbox One.

http://www.rockstargames.com/reddeadredemption2/

Redigerad av Kebab
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(Gammalt svar, sparat när batteriet dog)

Hösten 2017? :crazy::cry:

Fett ballt iallafall, jag kommer absolut att skaffa PS4 för detta. Nästan enbart för detta, rentav, även om jag naturligtvis kommer att köpa lite andra spel också tills dess. Särskilt nu när PS4 Slim har släppts. Så småningom kryper den till de lägre regionerna av 2000-strecket; då slår jag till.

@Kebab, jag skulle utan att tveka kalla Red Dead Redemption för förra generationens absolut bästa spel tillsammans med GTA IV. Har hon en Xbox 360 ska du absolut skaffa det, det borde vara görbilligt vid det här laget. PSN hade visst en rea som tog slut igår, men jag passade på att köpa Undead Nightmare för typ 70 spänn. Huvudspelet tror jag kostade 99. Just nu står priserna som 359 för ett bundle (något dyrt kan jag tycka) eller 149 för Undead, standalone.

Jag trodde att jag köpte ett DLC men köpte visst standalone-spelet på 9 gig. Vet inte vad den praktiska skillnaden är, men lustigt nog kostade DLCt mer än både huvudspelet och standalone-et, för att inte tala om paketpriset. Vi får se om det är något att ha, men i vilket fall är det en nyhet för mig och det har ju fått bra betyg i reviews. Jag är inte så mycket för zombiespel eller teveserier i vanliga fall, men det här är ju något extra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag är så otroligt jävla uppspelt över det här. Det slår mig varje gång, ju äldre man blir så försvinner inte den där känslan. samma känsla som när jag såg trailern till GTA San Andreas och hoppade på hypetåget, ett HELT NYTT SPEL av rockstar.

Det ser så otroligt jävla vackert ut och Red Dead Redemption var ett sånt spel jag kunde spendera timmar i bara utforskandes i vildmarken. Snacka om att dom har steppat upp ett snäpp grafikmässigt. Jag blir pirrig, varm och så jävla uppspelt av den här trailern. Jag menar, scenen med lägerelden och stjärnhimlen ovanför? Kom igen! JÄVLAR

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2016-10-22 at 16:48, Weener skrev:

Snacka om att dom har steppat upp ett snäpp grafikmässigt. Jag blir pirrig, varm och så jävla uppspelt av den här trailern. Jag menar, scenen med lägerelden och stjärnhimlen ovanför? Kom igen! JÄVLAR

Det där håller jag nog faktiskt inte med om. Visst är stjärnscenen vacker, men gräs och andra saker är lika lågt detaljerade, om inte sämre än, GTA V. Se bara på papperssvalorna som ska föreställa levande vildfåglar. RDR var tyvärr aldrig högupplöst så det blev aldrig fantastiskt snyggt med sina 576i uppskalat till 720p, men det verkar som att grafiken är lika lågt prioriterad som den var i RDR. Det kommer säkerligen att finnas vackra miljöer, solnedgångar, böljande landskap och ruskiga oväder, men det är inte fantastiskt slående grafik i den här trailern om du bara tillåter dig att ha ett kritiskt öga. Hur vackert någonting är har rätt lite med hur bra grafiken är, egentligen. Vice Citys vackra solnedgångar kunde inte dölja det faktum att spelet var ruskigt storpolygonat.

Å andra sidan, det här är ju den första trailern och tänker man på hur GTA IVs första trailer såg ut jämfört med de senare ska vi nog kunna hoppas på nånting ännu snyggare i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Henkibojj changed the title to Nytt Red Dead på gång?
2016-10-27 at 19:15, Henkibojj skrev:

Det där håller jag nog faktiskt inte med om. Visst är stjärnscenen vacker, men gräs och andra saker är lika lågt detaljerade, om inte sämre än, GTA V. Se bara på papperssvalorna som ska föreställa levande vildfåglar. RDR var tyvärr aldrig högupplöst så det blev aldrig fantastiskt snyggt med sina 576i uppskalat till 720p, men det verkar som att grafiken är lika lågt prioriterad som den var i RDR. Det kommer säkerligen att finnas vackra miljöer, solnedgångar, böljande landskap och ruskiga oväder, men det är inte fantastiskt slående grafik i den här trailern om du bara tillåter dig att ha ett kritiskt öga. Hur vackert någonting är har rätt lite med hur bra grafiken är, egentligen. Vice Citys vackra solnedgångar kunde inte dölja det faktum att spelet var ruskigt storpolygonat.

Å andra sidan, det här är ju den första trailern och tänker man på hur GTA IVs första trailer såg ut jämfört med de senare ska vi nog kunna hoppas på nånting ännu snyggare i framtiden.

Fast jag håller inte med dig! Jag tycker allt ser mycket bättre och mjukare ut än såklart Red Dead Redemption men även GTA V. Allting är mycket mjukare och vegitationen i skogarna är tätare och vyerna är mycket vidare. Red Dead och GTA V hade rätt snarlik grafik när GTA V kom till PS3. Det var först när next-gen versionenerna och PC-versionen kom som spelet crankades upp men ändå inte till max. Kolla jämförelsevideon nedanför för att fatta vad jag menar.

 

https://www.youtube.com/watch?v=YTGn_fRBhzo

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är mycket sällan jag känner  mig hypad inför inför spel nuförtiden. De flesta spel som släpps är inget mer än mainstream-spel som gör vad alla andra redan gör. När det gäller Red Dead förlorade jag hypen fullständigt när det första Rockstar säger är att singleplayer utgör grunden (foundation) för online. Av den informationen kan man sluta sig till att singleplayer kommer att vara en upplevelse som saknar många funktioner och endast fungerar som en språngbräda och experiment för online. Detta var fallet med GTA V; singleplayer hade mycket innehåll som saknades - sedan marknadsfördes att mer innehåll skulle läggas till - men exklusivt till online. Sedan dess har hundra procent av all fokus legat på just online. Vilket innebär att en sådant utfall för Red Dead är mycket sannolikt.

Jag kommer definitivt inte att förhandsboka spelet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2016-10-30 at 10:32, Cyper skrev:

Det är mycket sällan jag känner  mig hypad inför inför spel nuförtiden. De flesta spel som släpps är inget mer än mainstream-spel som gör vad alla andra redan gör. När det gäller Red Dead förlorade jag hypen fullständigt när det första Rockstar säger är att singleplayer utgör grunden (foundation) för online. Av den informationen kan man sluta sig till att singleplayer kommer att vara en upplevelse som saknar många funktioner och endast fungerar som en språngbräda och experiment för online. Detta var fallet med GTA V; singleplayer hade mycket innehåll som saknades - sedan marknadsfördes att mer innehåll skulle läggas till - men exklusivt till online. Sedan dess har hundra procent av all fokus legat på just online. Vilket innebär att en sådant utfall för Red Dead är mycket sannolikt.

Jag kommer definitivt inte att förhandsboka spelet.

 

Jaaoo... Visst känns det för sorgligt att/om RDR2 kommer exploateras på samma sätt som när GTA V blev helvetesporten GTAO, men jag upplever inte att GTAO saboterade GTA V. Det var snarare storyn och brister i hela konceptet kring GTA V som gjorde det till ett dåligt spel. Att RDR2 kommer att få ett RDRO-läge gör väl inte RDR2 till ett sämre singleplayerspel, eller? Jag tyckte inte att GTA V var varken buggigt eller saknade funktioner. GTAO var satans buggigt och hade fruktansvärt långsamma servrar, men inget av detta påverkade singleplayerläget.

På vilket sätt riskerar RDR2 att bli dåligt för den som inte spelar online?

EDIT: Välkommen tillbaka förresten! Kul att se dig här igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en timme sedan, Henkibojj skrev:

Jaaoo... Visst känns det för sorgligt att/om RDR2 kommer exploateras på samma sätt som när GTA V blev helvetesporten GTAO, men jag upplever inte att GTAO saboterade GTA V. Det var snarare storyn och brister i hela konceptet kring GTA V som gjorde det till ett dåligt spel. Att RDR2 kommer att få ett RDRO-läge gör väl inte RDR2 till ett sämre singleplayerspel, eller? Jag tyckte inte att GTA V var varken buggigt eller saknade funktioner. GTAO var satans buggigt och hade fruktansvärt långsamma servrar, men inget av detta påverkade singleplayerläget.

På vilket sätt riskerar RDR2 att bli dåligt för den som inte spelar online?

EDIT: Välkommen tillbaka förresten! Kul att se dig här igen :)

Om jag tolkar Cypers inlägg korrekt, så menar han att Rockstar lär lägga krutet på ett RDRO-läge, vilket tyvärr lär ske på singleplayerlägets bekostnad.

På många vis håller jag med. Jag är en av de som aldrig har spelat online: onlinespel tilltalar mig inte. Om produktionen väljer att fokusera på onlinefunktioner, är risken hög att singleplayer "tappar" i kvalitet, främst storymässigt. Och vi alla har ju rätt höga förväntningar på storyn i RDR2, då RDR var guld.

Här finns en liten artikel som gör samma statement: https://www.wired.com/2016/10/red-dead-redemption-2-rockstar-future/

Utdrag: "Domains for Red Dead Online have already been registered by Take-Two, and some kind of online multiplayer for the title is inevitable. […] In fact, it wouldn’t be shocking to see Take-Two move in a direction that a lot of the industry has already gone in, sacrificing resources on singleplayer development in order to create a more substantial online offering."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2016-10-31 at 12:18, okka skrev:

Om jag tolkar Cypers inlägg korrekt, så menar han att Rockstar lär lägga krutet på ett RDRO-läge, vilket tyvärr lär ske på singleplayerlägets bekostnad.

På många vis håller jag med. Jag är en av de som aldrig har spelat online: onlinespel tilltalar mig inte. Om produktionen väljer att fokusera på onlinefunktioner, är risken hög att singleplayer "tappar" i kvalitet, främst storymässigt. Och vi alla har ju rätt höga förväntningar på storyn i RDR2, då RDR var guld.

Här finns en liten artikel som gör samma statement: https://www.wired.com/2016/10/red-dead-redemption-2-rockstar-future/

Utdrag: "Domains for Red Dead Online have already been registered by Take-Two, and some kind of online multiplayer for the title is inevitable. […] In fact, it wouldn’t be shocking to see Take-Two move in a direction that a lot of the industry has already gone in, sacrificing resources on singleplayer development in order to create a more substantial online offering."

Ja, och nej. Det har florerat rykten om singleplayer-DLC till GTA V, men att det har lagts ned till förmån för GTAO. Om det stämmer är det riktigt att singleplayer blir lidande, men själva grundspelet GTA V har inte lidit av vad som hänt med GTAO. GTA V var ett skitspel i mitt tycke för att det hade brister i story, dialog, humorklass och gameplay, men det var onekligen genomarbetat och innehållsrikt. Det fundamentalt dåliga med spelet var dess utformning, inte att det fanns ett stort onlineläge som kopplades på därefter och fick all fokus.

RDR var ett fenomenalt spel som hade allt vad man kan önska och mer därtill. Dess onlineläge var underhållande, men inte särskilt annorlunda jämfört med alla andra typer av multiplayerspel. Det enda som skulle kunna drabba RDR2 är om de redan från början inte brytt sig om att göra RDR2 bra, fängslande, buggfritt och gediget från början, för att de istället satsat stenhårt på RDRO. Om det är så vore det en katastrof, men jag tror och vi får hoppas att de har ett arv att vårda från storyn och singleplayerläget i RDR. Men man vet ju aldrig, detta kanske blir ett 40-timmarsspel med ytterligare 20 timmar för att få 100% och därefter finns inga nöjen kvar utom RDRO. Risken finns eftersom GTAO blev så framgångsrikt, men jag tror att de är bättre än så.

Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

7 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Det enda som skulle kunna drabba RDR2 är om de redan från början inte brytt sig om att göra RDR2 bra, fängslande, buggfritt och gediget från början, för att de istället satsat stenhårt på RDRO. […] Risken finns eftersom GTAO blev så framgångsrikt, men jag tror att de är bättre än så.

Det är just det vi uttrycker viss oro inför. Helt enkelt.

Håller verkligen tummarna för ett hejdundrandes singleplayerläge : )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...