Jump to content

Grand Theft Auto V till PC försenat


Jazz
 Share

Recommended Posts

FZ samt Sweclockers kolla bland kommentarerna kom inte ihåg på SC om det var via artikeln eller forum tråden dem har där för PC versionen. Men finns även på FZ deras nyhet om GTA V

Jag förstår inte hur någonting kan vara mer än 100 procent försenat? Om det inte är försenat är det 0 procent försenat, om det är försenat är det 100 procent försenat. Det kan inte vara 500 procent försenat...

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men herregud folk chilla.

Vi som konsumenter ska väl inte bli arga på att ett företag vill ha mer tid på sig för att jobba vidare på en produkt vi vill ha?

Jag köper hellre en köttbit som verkligen är vårdad ordentligt än en rutten som är plockad ur en gammal ko som legat död länge.

Visst är det jättetråkigt att det är uppskjutet, men sånthär händer alltid.

Titta bara det senaste årtiondet, jag har knappt ens velat köpt nått nytt spel för _ALLT_ är ofärdigt och sönderbuggat och forceras istället ut med uppdateringar som kommer varje vecka som fixar och orsakar nya buggar hela tiden.

Jag vill hellre ha en färdig produkt nu för en gångs skull.

Och kom ihåg att det bara är ett spel, att bli så hetsad över något som detta är bara löjligt, dom tidigare versionerna finns fortfarande om suget är där tills PC versionen kommer!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja, tagga ned lite. Att vara macho sådär fungerar aldrig.

Verkar som jag har missat informationen om att det inte kommer vara en portning och istället för att vara en idiot kan du ju kanske bevisa mig motsatsen som en vuxen människa och inte en lite fjortis på sin mens?

Vart sade jag att jag är arg på dom? Jag skrev att jag var BESVIKEN, det är något helt annat. Jag är BESVIKEN för att alla releases som dom har gjort har blivit uppskjutet. Verkar som om inte planeringen är deras starka sida. Istället för att försöka skydda dom så kan du kanske försöka förstå att allt jag skrev var ifrån min synvinkel på hur situationen ser ut. Tråden är hur vi känner att spelet blev försenat och jag skrev vad jag tyckte. När din mens går över kan du jättegärna komma tillbaka och diskutera istället för att förolämpa. Tack.

erhm... jag förstår inte hur du tolkade mitt inlägg som "macho"..?

jag är nog en av få killar som nästan aldrig skulle bry mig om att verka "macho", varken på internet eller på riktigt, det är inte jag bara.

Det enda jag ser i mitt inlägg som kan tolkas fel är när jag skrev att det inte är någon jävla portning, men resten av mitt inlägg är ju precis vad du ber om här, jag förklara situationen och delade min uppfattning om det hela.

tog du illa upp av något så är det väldigt tråkigt och inget jag hade i åtanke att göra. :) I come in peace ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

erhm... jag förstår inte hur du tolkade mitt inlägg som "macho"..?

jag är nog en av få killar som nästan aldrig skulle bry mig om att verka "macho", varken på internet eller på riktigt, det är inte jag bara.

Det enda jag ser i mitt inlägg som kan tolkas fel är när jag skrev att det inte är någon jävla portning, men resten av mitt inlägg är ju precis vad du ber om här, jag förklara situationen och delade min uppfattning om det hela.

tog du illa upp av något så är det väldigt tråkigt och inget jag hade i åtanke att göra. :) I come in peace ;)

Tog inte illa vid, kändes bara enbart som om allt du skrev var ett enda stort hat-inlägg pga att du skrev att jag var sur och inte var ett dugg nöjd med Rockstar. Som sagt, då blev det ett missförstånd och jag ber om ursäkt för mitt svar. :thumbs-up:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skydda sig mot piratkopiering 101, varför lägga fokus på en PC-version när just den versionen kommer att bli nedladdad lika mycket som det blir köpt? Det är synd att det är vi som faktiskt köper spel som får betala för det, men det är inte mycket att göra åt.

Förstår inte hur en två månader senarelagd release skulle skydda dem på något sätt. Du menar att de maskar med releasen för att hinna håva in mer pengar på next gen? Det måste vara en mycket liten skara människor som inte kan vänta två månader till och istället bestämmer sig för att köpa spelet till konsoll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Förstår inte hur en två månader senarelagd release skulle skydda dem på något sätt. Du menar att de maskar med releasen för att hinna håva in mer pengar på next gen? Det måste vara en mycket liten skara människor som inte kan vänta två månader till och istället bestämmer sig för att köpa spelet till konsoll.

Missade den här.

Jag tycker rent generellt att Rockstar varit halvsneaky hela V-eran. Mer exklusivt content för att locka människor att köpa dyrare versioner av spelet, inklusive cash-cards vilket mer eller mindre gör att alla som vill kasta nog med pengar på spelet har en tydlig fördel jämfört med resten. Fördröjningen av Online ser jag som ett sätt att undvika kassa reviews vid releasen (dom måste ha varit medvetna om att Online inte dög) och så dessa konstanta fördröjningar av allt möjligt. Visserligen är det väl något som dom alltid har gjort, men det känns som ett väldigt manipulativt sätt att behålla intresset på spelet så länge som möjligt just för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Och därför menar jag att dom tar PC sist, eftersom att det är väldigt mycket mer piratkopiering på PC. Särskilt jämfört med next-gen som inte har någon piratkopiering alls än så länge så vitt jag vet.

Jag har bara tappat lite respekt för dom helt enkelt, inte mycket, men för första gången känner jag att kurvan gått nedåt.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen ett datum på Heists, surt för PC spelarna. Kommer hålla mig till Ps4 nu och inte köpa någon PC version. Störta anledningen är att jag måste ha en ny dator för det och den andra är att jag inte vill köpa spelet för en tredje gång.

Har inte heller gillat hur Rockstar har skött sig under den här V tiden. Men är ändå lite tacksam för allt gratis vi fått. Ska bli spännande att äntligen få göra lite större jobb online!

PS4 spelare, säg till om ni vill spela! :)

Redigerad av VaXXoR
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

GTA 5 är ytterligare försenat igen. Släpps den 14 April nu tydligen... Börjar bli jävligt trött på detta nu. >_<

Gud, vad du skräms. Läser första meningen och tror att det blivit uppskjutet ännu en gång.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gud, vad du skräms. Läser första meningen och tror att det blivit uppskjutet ännu en gång.

Uhm... Jag måste ha legat under en sten eller måste lära mig använda google. Trodde dom annonserade det idag (fick mail om det på natten). Sämst källa någonsin jag använder. Förlåt! Inte lätt när man inte är lika aktiv här som man varit tidigare :(

Redigerad av Joe Dirt
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...