Jump to content

Dämpningspapper


Vice.
 Share

  

22 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vi har ju haft den här frågan upp ett par gånger, senast 2008 om jag minns rätt. Fast egentligen vill jag minnas att en sådan undersökning skapades förra året med...

Hur som helst, för att ta det med lite humor; hur ser era toalettvanor ut?

Jag har alltid så pass indoktrinerad att jag inte ens kan gå på toaletten hemma utan att använda mig av Dämpningspapper.

Först den senaste tiden har det blivit lite bättre och jag låter ibland bli, men då måste jag sätta på kranen och/eller torktumlaren.

Att gå på toaletten och göra nummer 2, någon annanstans än hemma är totalt otänkbart för mig.

Så, hur agerar ni?

Vote:

Alltid och över allt. Finns inte en chans att jag missar det!

För att det inte skall låta givetvis!

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig använt, aldrig sett syftet i det. För det första så skvätter det ju bara vatten någon gång ibland, jag bajsar sällan bly, och för det andra så känner jag inte att det är någon markant högre hygien att använda det. Om något så sköljer du av smuts som redan finns där, att en röv inte är hygienisk är ganska uppenbart och oundvikligt.

Jag hade småproblem att gå någon annanstans, i alla fall om det var många som gick förbi utanför eller om jag var i ett bås som inte är helt stängt så det luktar ut i hela toaletten, men efter att jag bodde med en tjejkompis i Thailand i en månad i samband med att jag arbetar som undersköterska på ett äldreboende så kom jag över det. Uppmuntra normala bajsbehov, det suger att inte kunna bajsa normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, jag tror inte på dig.

Ingen människa vill att det hörs eller luktar när man gör/har gjort nummer 2.

Och ingen vill varken höra eller känna ljud eller lukt.

Så de flesta anstränger sig för att vara så neutrala som möjligt. Och det är för oss flesta lika viktigt som den personliga hygienen. Detta kan tom på sätt och vis räknas in dom personlig hygien

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det skvätter så förbannat bör ni lägga om er kost så ni inte blir så förstoppade.

Kör man med papper så kommer dessutom skiten att lägga sig över vattenytan och då luktar det precis som ett utedass.

Beror ju självklart på hur mycket du fyller, men oftast landar det mjukt och tyst, för att sedan sjunka poetiskt, likt titanic ner till botten av den porslinsvita skålen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stör mig något hemskt på det här som människor kallar "vett och etikett". Vem fan bestämde att det är vett och etikett att dumpa papper i toan innan man dumpar papper i toan? Jag försöker förgäves acceptera allt som blivit programmerat i våra huvuden, allt vi tycker ska vara rätt och fel är något som någon sa någon gång som bara fastnade. WE ARE LEGION, FUCK THE SYSTEM!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stör mig något hemskt på det här som människor kallar "vett och etikett". Vem fan bestämde att det är vett och etikett att dumpa papper i toan innan man dumpar papper i toan? Jag försöker förgäves acceptera allt som blivit programmerat i våra huvuden, allt vi tycker ska vara rätt och fel är något som någon sa någon gång som bara fastnade. WE ARE LEGION, FUCK THE SYSTEM!

Jo men du förstår, det handlar om personlig hygien, detta. Ingen vill ju att det ska lukta eller låta under tiden man bajsar. Och ingen vill höra eller lukta av någon annans toalettbesök heller. Vett och etikett i ett nötskal.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...