Jump to content

Assassin's Creed Unity


Kebab
 Share

Recommended Posts

Tja... ja.... aeh... det finns en anledningen till varför jag fortfarande spelar dessa spel men inte köper dem... jag förstår inte hur utvecklingsteamet blir tillfredsställda och finner kraft till att bygga upp stad efter stad och fylla den med samma innehåll som i alla tidigare spel. Om jag ska ta fram plånboken den här gången vill jag se några radikala idéer. Vilket spel är det här i serien egentligen? Sjätte? Åttonde?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det äro ett märkligt fenomen detta. Inte ens det första spelet var något märkvärdigt, och sedan dess släpper man fler än ett spel per år i det här episka mjölkandet. Det är en ekvation som aldrig kan gå ihop, och då menar jag inte rent praktiskt (nio olika spelstudios arbetar på samma spel...), utan att behålla någon form av integritet. Och återigen ser vi en anrik spelstudio börja göra spel utan själ på löpande band.

We won't even start if we don't think we can build a franchise out of it. There's no more fire and forget - it's too expensive.

Yaaaaaaay, då har vi 10 värdelösa Watch_Dogs framför oss då.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det äro ett märkligt fenomen detta. Inte ens det första spelet var något märkvärdigt, och sedan dess släpper man fler än ett spel per år i det här episka mjölkandet. Det är en ekvation som aldrig kan gå ihop, och då menar jag inte rent praktiskt (nio olika spelstudios arbetar på samma spel...), utan att behålla någon form av integritet. Och återigen ser vi en anrik spelstudio börja göra spel utan själ på löpande band.

Yaaaaaaay, då har vi 10 värdelösa Watch_Dogs framför oss då.

Verkligen. Varför får Watch_Dogs bero när L.A Noire blev utschasat utan vidare? Jag spelar igenom det just nu och det är ett mycket bra spel som hade kunnat bli ännu bättre i en uppföljare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen. Varför får Watch_Dogs bero när L.A Noire blev utschasat utan vidare? Jag spelar igenom det just nu och det är ett mycket bra spel som hade kunnat bli ännu bättre i en uppföljare.

För att Rockstar fortfarande har kvar lite heder till skillnad från Ubisoft. :P

Tack för påminnelsen förresten, jag har ju fortfarande inte spelat det spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AC1 var skitkul. Hela parkour/freeroam-grejen kändes ny och fräsch. Det spelade jag tills jag klarade ut storyn. 5/5 toasters.

AC2, inklusive alla dess uppföljare och DLCs, var besvikelser. Det enda av intresse som kom ur AC2-spelen var Brotherhood. Jag har ännu inte förmått mig att spela färdigt något av spelen med Ezio, och kommer nog aldrig göra heller. 2/5 toasters.

AC3 var en besvikelse till viss grad. Det saknade nya features, men hade en relativt okej story och stor värld att hoppa omkring i. Jag gillade att vara ute i skogen och jaga, men städerna var superlama. Till skillnad från AC2-spelen så orkade jag faktiskt spela färdigt 3:ans story. 3/5 toasters.

AC: Black Flag var den bästa uppföljaren som släppts, om man ser på gameplayet. Hela sjöfartsgrejen var faktiskt ganska kul. Det är bara lite skamligt att det ska ta 4 (5?) spel för att hitta på en ny och intressant feature. Jag har för mig att jag spelade färdigt storyn till Black Flag, men jag minns inte riktigt. 3/5 toasters.

Om Unity blir ett bra spel beror mycket på om det kommer några nya och intressanta features. Jag tvivlar på det.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon fastställa det här för mig.

Har Ubisoft någonsin sagt att det ska vara en kvinnlig huvudkaraktär i det här AC't?

För skitmånga SJW's på tumblr gråter över hur sexistiskt det är av Ubisoft att dom har bytt till män, och att dom hatar kvinnor blablabla osv

Jag har läst på olika forum att de hade planerat att ha en kvinnlig huvudkaraktär med i spelet, men fick skrota idén för att det skulle ta för lång tid att göra nya animationer och hyra in nya röstskådespelare. Det är dock ingenting jag har en källa på, så ta mitt ord med en nypa salt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har läst på olika forum att de hade planerat att ha en kvinnlig huvudkaraktär med i spelet, men fick skrota idén för att det skulle ta för lång tid att göra nya animationer och hyra in nya röstskådespelare. Det är dock ingenting jag har en källa på, så ta mitt ord med en nypa salt.

har oxå läst detta, stod i tidningar häromdagen eller nåt.

Han sa det dock väldigt knasigt vid frågan, så det lät väldigt stötande i mångas öron.

Jag personligen kunde verkligen inte bry mig mindre, hade troligtvis lockats ännu mindre till spelet då det ofta känns mer orealistiskt eller "out of place".

gör spel med kvinnor för all del, men ska de göras i actionspel osv så måste karaktärerna verkligen kännas äkta, vilket e svårt då man inte riktigt ser kvinnor i såna senarion vi ser i spel kanske.

ähhh, pallar inte, fett galet trött så jag svamlar nu tror jag haha

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har oxå läst detta, stod i tidningar häromdagen eller nåt.

Han sa det dock väldigt knasigt vid frågan, så det lät väldigt stötande i mångas öron.

Jag personligen kunde verkligen inte bry mig mindre, hade troligtvis lockats ännu mindre till spelet då det ofta känns mer orealistiskt eller "out of place".

gör spel med kvinnor för all del, men ska de göras i actionspel osv så måste karaktärerna verkligen kännas äkta, vilket e svårt då man inte riktigt ser kvinnor i såna senarion vi ser i spel kanske.

ähhh, pallar inte, fett galet trött så jag svamlar nu tror jag haha

Varför tror du att färre hade lockats att spela spelet ifall man hade valet att spela som kvinna? Är realism i spel verkligen en så viktig del? Hur tror du för övrigt det kommer sig att Tomb Raider-serien har överlevt så länge, ifall man inte riktigt kan se kvinnor i action-scenarion? Eller är Lara Croft undantaget som bekräftar regeln? Vilka sorters spel tycker du att det passar med kvinnliga huvudkaraktärer? Kökssimulatorer?

Problemet är att kvinnor har alltid varit del av Asssassinorden (förutom under första spelet när organisationen var baserad på den riktiga Ḥashshāshīnorden). Om man har tagit sig tiden att läsa små lorebits och grejer under tiden man spelar så lär man sig att båda Kleopatra och Alexander den Store blev mördad av kvinnliga Assassins. Utöver de finns det ett gäng andra kvinnor omnämnda i spelets universum.

Ubisoft är lata och snåla ifall deras ursäkt är att de inte har tid och resurser att animera en ny karaktär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

gör spel med kvinnor för all del, men ska de göras i actionspel osv så måste karaktärerna verkligen kännas äkta, vilket e svårt då man inte riktigt ser kvinnor i såna senarion vi ser i spel kanske.

ähhh, pallar inte, fett galet trött så jag svamlar nu tror jag haha

Ja, du svamlar. Jag tror knappast att du ser varken några kvinnor eller män i actionfyllda scenarion i verkligheten, den enda gången du exponeras för sådant är när du konsumerar diverse generisk media där, vid ett actionfyllt scenario, det alltid är en man som porträtteras. Du tror alltså att bara män kan existera i dessa scenarion eftersom det är det enda du ser. Var inte så inskränkt, våga exponera dig för tankar där allt inte är som det brukar vara och försök att tänka "åhå, vilken agil person jag spelar" snarare än "HALLÅ DET DÄR KAN BARA MÄN GÖRA DÅ KVINNOR ÄR SVAGA, INFANTILA OCH "OUT OF PLACE", TILLBAKA TILL THE SIMS MED DIG KÄRRINGJÄVEL".

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Jag vet inte så mycket mer om spelet än vad som visas i trailern. Jag kommer givetvis spela spelet, men hypen är totalt utebliven. Trailern ser ut som ALLA andra AC-trailers. Är Lajnux taggad på franska revolutionen?

Med tanke på att jag blev positivt överraskad utav Black Flag så var jag till en början väldigt entusiastisk inför det kommande spelet just eftersom det utspelar sig under den franska revolutionen. Känslan övergick ganska snabbt till "mehh" när jag insåg att Unity förmodligen kommer vara i princip en kopia av de tidigare spelen (exklusive Black Flag) i en ny stad, under en ny tidsepok. Nya features var det som gjorde Black Flag till någonting positivt och kändes som en frisk fläkt i spelserien. Lär väl spela spelet just av anledningen att jag gillar den franska revolutionen men jag är väl inte speciellt exalterad.
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, du svamlar. Jag tror knappast att du ser varken några kvinnor eller män i actionfyllda scenarion i verkligheten, den enda gången du exponeras för sådant är när du konsumerar diverse generisk media där, vid ett actionfyllt scenario, det alltid är en man som porträtteras. Du tror alltså att bara män kan existera i dessa scenarion eftersom det är det enda du ser. Var inte så inskränkt, våga exponera dig för tankar där allt inte är som det brukar vara och försök att tänka "åhå, vilken agil person jag spelar" snarare än "HALLÅ DET DÄR KAN BARA MÄN GÖRA DÅ KVINNOR ÄR SVAGA, INFANTILA OCH "OUT OF PLACE", TILLBAKA TILL THE SIMS MED DIG KÄRRINGJÄVEL".

Yessir!

VaXXoR, du gamle inskränkte och sexistiska manschauvinist - det är fyra olika "karaktärs modeller". Det är ett oinspirerat och "tryggt" cementerande av könsnormer.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...