Jump to content

Assassin's Creed Unity


Kebab
 Share

Recommended Posts

Förstår bara inte varför du måste komma in och hoppa på mig direkt du ser att jag skrivit? Har jag uttalat mig fel i den här tråden?

Du har tidigare uttalat dig fel i den här tråden. Ditt uttalande i den här tråden återspeglade samma ovilja till att se systematiskt förtryck och nedrigheter i spelindustrin. Jag tycker bara att sånt är värt att belysa.

Tråkigt att du känner dig påhoppad - men då kan vi väl kanske enas om att i en bättre värd skulle det existera fler kvinnliga karaktärer, du hade tyckt om det och jag hade inte behövt hoppa på dig om hur idiotiskt det låter? Om du har ändrat dig - och exempelvis kan relatera till en homosexuell skjutglad pyroman lika gärna som en heterosexuell sådan (källa) - så får du gärna säga till. Men tills du gör det är stridsyxan inte begravd, för jag tänker inte lämna den sortens inskränkthet okommenterad. Och så länge det pågår lär väl du känna dig påhoppad. "Förlåt."

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har tidigare uttalat dig fel i den här tråden. Ditt uttalande i den här tråden återspeglade samma ovilja till att se systematiskt förtryck och nedrigheter i spelindustrin. Jag tycker bara att sånt är värt att belysa.

Tråkigt att du känner dig påhoppad - men då kan vi väl kanske enas om att i en bättre värd skulle det existera fler kvinnliga karaktärer, du hade tyckt om det och jag hade inte behövt hoppa på dig om hur idiotiskt det låter? Om du har ändrat dig - och exempelvis kan relatera till en homosexuell skjutglad pyroman lika gärna som en heterosexuell sådan (källa) - så får du gärna säga till. Men tills du gör det är stridsyxan inte begravd, för jag tänker inte lämna den sortens inskränkthet okommenterad. Och så länge det pågår lär väl du känna dig påhoppad. "Förlåt."

Erkänner att jag uttryckt mig fel, det är inget snack om saken.

Men tror du missuppfattade mig i den här tråden. Frågorna jag ställde var för att jag hört att det var en "ursäkt" från skaparna av spelet. Har inte uttalat mig om det är en bra ursäkt eller inte.

Skaparna har också sagt att dom inte hade tid att göra en kvinnlig karaktär för att det skulle ta mer tid med röstinspelning och motion capture för en kvinnlig modell. I ett spel som Assassin's creed så tror jag faktiskt att en kvinnlig huvudkaraktär skulle passa väldigt bra, faktsikt. Och jag hoppas det är något som kommer i framtiden.

Offtopic

Spelar kvinna i GTA Online också, så är inte helt emot idén med kvinnliga karaktärer.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Erkänner att jag uttryckt mig fel, det är inget snack om saken.

Men tror du missuppfattade mig i den här tråden. Frågorna jag ställde var för att jag hört att det var en "ursäkt" från skaparna av spelet. Har inte uttalat mig om det är en bra ursäkt eller inte.

Skaparna har också sagt att dom inte hade tid att göra en kvinnlig karaktär för att det skulle ta mer tid med röstinspelning och motion capture för en kvinnlig modell. I ett spel som Assassin's creed så tror jag faktiskt att en kvinnlig huvudkaraktär skulle passa väldigt bra, faktsikt. Och jag hoppas det är något som kommer i framtiden.

Offtopic

Spelar kvinna i GTA Online också, så är inte helt emot idén med kvinnliga karaktärer.

Kul! Härligt att höra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaparna har också sagt att dom inte hade tid att göra en kvinnlig karaktär för att det skulle ta mer tid med röstinspelning och motion capture för en kvinnlig modell. I ett spel som Assassin's creed så tror jag faktiskt att en kvinnlig huvudkaraktär skulle passa väldigt bra, faktsikt. Och jag hoppas det är något som kommer i framtiden.

Man spelar ju faktiskt som kvinna i Liberation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här har ni lite intryck från Jackfrags. Jag är lite sugen på ett bra COOP-spel faktiskt. Ifall framtida gameplay-videor blir intressanta så kommer jag köpa det här spelet ifall jag hittar någon att spela med (hinthint). Men kommer nog avvakta lite tills priset har sänkts en aning, för jag har fortfarande ingen hype över det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Spelet ska tydligen vara buggigt nu vid releasen...

Här är en bra recension från Gamereactor.

"Assassin's Creed: Unity är långt ifrån något dåligt spel. Samarbetsläget är helmysigt, spelvärlden utsökt detaljerad, den historia premissen fascinerande och sist men inte minst är det roligt att vi verkligen får känna oss som lönnmördare den här gången och inte som pirater förklädda som lönnmördare. Däremot är det också ett frustrerande spel då små skitsaker som Ubisoft efter åtta år borde ha åtgärdat (spelkontrollen, jag tittar på dig) fortfarande hänger kvar. Jämte moderna konkurrenter blir bristen på precision i smygandet extra enerverande.

Allra mest handlar min kritik om hur Ubisoft hanterar sin spelserie som helhet. Hur de alltid kör på med exakt samma sorts uppdragsstruktur, samma ofantliga mängd lösryckta sidouppdrag och gömda föremål för att det liksom förväntas finnas där. Hur vore det om de inför nästa spel skar bort en stor del av den där utfyllnaden och istället slipade till både spelkontroll och berättelse? Ubisoft har hängt upp sig på att vartenda spel måste innehålla si och så mycket material och således uteblir den där behövliga helrenoveringen av seriens föråldrade grundfundament."

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lirat spelet i någon timme, max tre-fyra uppdrag. Det är helt jävla trasigt. Jag kan ställa in grafikinställningarna hur jag vill och ändå bara ligga på mellan 20-24 FPS. Jag har redan lyckats få gubben att gå rakt igenom människor och gardiner, samt falla genom marken så att jag hängde fritt i luften i en minut innan uppdraget startade om. Ljuset buggar (exempelvis så blinkade äpplena istället för att blänka i det första uppdraget) och det verkar leda till att det blir grafiska artefakter; det såg ut som att det satt lysrör på vissa väggar när jag var inomhus.

Men spelet verkar intressant. Protagonisten är lite sådär lagom kaxig och skämtsam, såsom den Ezio vi alla älskade. Fäktningen är lite mer utmanande än tidigare eftersom AI:n inte längre är HELT dum i huvudet. Parkour-biten känns mycket smidigare eftersom man kan välja att springa uppåt eller nedåt. Staden, och byggnaderna med sina öppna fönster som man man gå in i, gör att jakterna är mycket roligare.

Det är bara att invänta en patch. Tragiskt att spel släpps i det här skicket. Men jag kommer nog gilla liret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lirat spelet i någon timme, max tre-fyra uppdrag. Det är helt jävla trasigt. Jag kan ställa in grafikinställningarna hur jag vill och ändå bara ligga på mellan 20-24 FPS. Jag har redan lyckats få gubben att gå rakt igenom människor och gardiner, samt falla genom marken så att jag hängde fritt i luften i en minut innan uppdraget startade om. Ljuset buggar (exempelvis så blinkade äpplena istället för att blänka i det första uppdraget) och det verkar leda till att det blir grafiska artefakter; det såg ut som att det satt lysrör på vissa väggar när jag var inomhus.

Men spelet verkar intressant. Protagonisten är lite sådär lagom kaxig och skämtsam, såsom den Ezio vi alla älskade. Fäktningen är lite mer utmanande än tidigare eftersom AI:n inte längre är HELT dum i huvudet. Parkour-biten känns mycket smidigare eftersom man kan välja att springa uppåt eller nedåt. Staden, och byggnaderna med sina öppna fönster som man man gå in i, gör att jakterna är mycket roligare.

Det är bara att invänta en patch. Tragiskt att spel släpps i det här skicket. Men jag kommer nog gilla liret.

Haha, varför släppa ett färdigt spel när man ändå kan patcha skiten det närmsta året?

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...