Jump to content

Battlefield Hardline


Kebab
 Share

Recommended Posts

Nu är det alltså dags att tjuv och polis i ett Battlefield-spel. Det är inte DICE, utan Visceral Games, som utvecklar spelet men det är tydligt att den klassiska BF-stilen finns där. Utvecklarna har tänkt till ordentligt nu och haft ett nära samarbete med kända "Youtubare", vilket har lett till att deras idéer och tankar om spelet har implementerats. Youtube är därför för tillfället översvämmat av bra videor om spelet. Jag rekommenderar denna:

Ansök till den stängda betan här

---------------------------

Till en början var jag otroligt skeptisk till den här idéen. Men nu när jag har sett hur banorna är upplagda och att spelet fokuserar kring infanteristrider så kan jag inte låta bli att vara taggad. Battlefield är Battlefield och det är inget snack om att jag kommer köpa detta! Önskar att jag får en betanyckel snart bara... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är betan redan stängd? Själv skrev jag in mina uppgifter så fort att de announcade på E3 att man kunde signa och dra ner betan, men det går alltså inte nu? Antar att jag är en av de lucky few :D

De har inte sagt att den är stängd, men antar att den första kvoten fylldes upp innan jag registrerade mig. Förhoppningsvis skickar de ut betanycklar i omgångar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Satan också, det var som jag trodde.

"Please be aware that all access for today has been granted and no new players will be invited for now. We will be inviting more players during the week so make sure you’re signed up on the wait list at battlefield.com/hardline/beta. We will email you further details if you are selected for the beta.

Unfortunately we cannot give details on when an account may or may not gain access."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

404:ad :(

Starta origin, och ha det igång i bakgrunden.

Klistra in:

https://www.origin.com/en-us/store/odc/entitlement?free-entitlement-url=https%3A%2F%2Fwww.origin.com%2Fen-us%2Fstore%2Fdemos-trials-flat%3FproductId%3DOrigin.OFR.50.0000524%26ora%3D18%26returnUrl%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.origin.com%252Fen-us%252Fstore%252Fodc%252Fentitlement%253Fr%253D1%26sig%3Dc44637d0b3591c370bbcb466c17b208e2f31d39f&referring-site=&__utma=55935032.718129535.1401660460.1401660460.1402343642.2&__utmb=55935032.79.9.1402346529579&__utmc=55935032&__utmx=-&__utmz=55935032.1401660460.1.1.utmcsr=google|utmccn=(organic)|utmcmd=organic|utmctr=(not%20provided)&__utmv=-&__utmk=114628675#|#REFERRING-SITE#|#&selector=#|#SELECTOR#|#&mobile=#|#MOBILE#|#&debug=#|#DEBUG#|#&mode=#|#MODE#|#&ru=#|#RU#|#&rx=#|#RX#|#&profile=hardline-com&intcmp=default_odc_intcmp&referringsite=battlefield

i webläsaren.

4chanposten sa specifikt ett nytt fönster, men jag vet inte om det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Starta origin, och ha det igång i bakgrunden.

Klistra in:

https://www.origin.com/en-us/store/odc/entitlement?free-entitlement-url=https%3A%2F%2Fwww.origin.com%2Fen-us%2Fstore%2Fdemos-trials-flat%3FproductId%3DOrigin.OFR.50.0000524%26ora%3D18%26returnUrl%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.origin.com%252Fen-us%252Fstore%252Fodc%252Fentitlement%253Fr%253D1%26sig%3Dc44637d0b3591c370bbcb466c17b208e2f31d39f&referring-site=&__utma=55935032.718129535.1401660460.1401660460.1402343642.2&__utmb=55935032.79.9.1402346529579&__utmc=55935032&__utmx=-&__utmz=55935032.1401660460.1.1.utmcsr=google|utmccn=(organic)|utmcmd=organic|utmctr=(not%20provided)&__utmv=-&__utmk=114628675#|#REFERRING-SITE#|#&selector=#|#SELECTOR#|#&mobile=#|#MOBILE#|#&debug=#|#DEBUG#|#&mode=#|#MODE#|#&ru=#|#RU#|#&rx=#|#RX#|#&profile=hardline-com&intcmp=default_odc_intcmp&referringsite=battlefield

i webläsaren.

4chanposten sa specifikt ett nytt fönster, men jag vet inte om det behövs.

Är det här något som någon har kommit på för att kunna hacka mitt konto? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det här något som någon har kommit på för att kunna hacka mitt konto? :unsure:

Jag körde exakt på den här koden. Det funkade för mig. Hoppas det här screenshotet är tillräckligt med bevis, jag visste inte om att BF hardline hade beta alls idag fören jag hittade 4chan länken!

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske är för att jag inte riktigt gillar Battlefield, men trailern var rejält mycket smoke and mirrors. Heists-läget var inte ens i närheten av hur det såg ut i trailern/gameplay videon de visade på E3. Där var det utför en heist på armored trucks, polisen kommer, du måste fly och polisen måste arrestera dig. Sen visade det sig vara ett extremt dumt och konstigt spelläge där både poliser och tjuvar skulle ta pengar från ett safe i mitten av banan och ta tillbaka till sin bas, och så kan man sno från varandras baser också?!

Var bara kaotiskt och dumt, imo.

Kändes precis som Battlefield brukar göra, bara att det var polisbilar istället för militära jeeps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Err, var inget speciellt med det här direkt

Det är bättre optimerat än tidigare spelen så jag kan ju åtminstone få en 60fps på medium, vilket jag inte kunde med BF3 eller BF4.

Heist modet är antingen 20 minuter eller 2 minuter beroende på placeringen på folk. Fruktansvärt skitdålig mapdesign för heist då Cops kan sätta sig och campa ett hörn och verkligen bara köra över thiefs totalt så dom inte kan ta sig ur spawnen ens.

Vet inte om det här spelet direkt!

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer inte testa betan. Kommer med 99% säkerhet inte köpa spelet. Om jag ville ha ett infantryspel så finns det många bättre alternativ.

Det är inget mer än ett DLC som dom kände att dom kunde hora ut en massa extrapengar på. För sålänge det står Battlefield på framsidan kommer massa idioter köpa det bara för att det står Battlefield. (Men det kanske är positivt, kanske blir mer objective gameplay i BF4 nu!)

Det här är inget nytt och friskt som kommer gynna Battlefield, det är en kopia på andra spel som finns, CoD-CS-Payday.

Men för all del, tryck ut mer spel EA. Så länge det är åtminstone två år mellan ett riktigt Battlefield så blir det ingen skillnad för mig.

Kanske låter lite bitter, men det är inte kul att se en så fin spelserie förstörs för att tjäna mer pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer inte testa betan. Kommer med 99% säkerhet inte köpa spelet. Om jag ville ha ett infantryspel så finns det många bättre alternativ.

Det är inget mer än ett DLC som dom kände att dom kunde hora ut en massa extrapengar på. För sålänge det står Battlefield på framsidan kommer massa idioter köpa det bara för att det står Battlefield. (Men det kanske är positivt, kanske blir mer objective gameplay i BF4 nu!)

Det här är inget nytt och friskt som kommer gynna Battlefield, det är en kopia på andra spel som finns, CoD-CS-Payday.

Men för all del, tryck ut mer spel EA. Så länge det är åtminstone två år mellan ett riktigt Battlefield så blir det ingen skillnad för mig.

Kanske låter lite bitter, men det är inte kul att se en så fin spelserie förstörs för att tjäna mer pengar.

Du verkar knappast vara ensam om den där åsikten. Alla forum jag kollar runt på säger samma sak... Personligen har jag inget emot att det släpps som ett fristående spel. Nog för att EA-styrelsen är pengamjölkare ända in i benmärgen, men grejen är ju att alla DLC dör ut fort som fan. Kolla hur många BF4-servrar med enbart China Rising-banor du kan hitta. Folk är bara intresserade av det senaste DLC:t som släpps och detta gör att serverägarna går tillbaka till renodlade vanilla-banor (eftersom personer utan premium kommer bli kickade då en server byter mellan en vanilla-bana och en DLC-bana).

Eftersom Hardline (förhoppningsvis) kommer bli ett ganska annorlunda BF-spel så kommer de säkerligen få en egen liten fanbase. Därför tycker jag att det är bra att spelet inte kommer dö ut på ett par månader...

Med det sagt så har jag förståelse för att folk inte är intresserade av temat i det nya spelet. Personligen tycker jag det verkar jätteintressant. Tycker dock att ett pris på 100-150 kronor mindre än en standard vore lämpligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väl sagt, inte tänkt så mycket åt det hållet.

Men det finns en ganska simpel lösning som det pratats mycket om. Gör Banorna gratis, men man får betala för vapen & Gadgets. Det är nästan bara därför folk köper DLC nu för tiden (Kan nästan slänga in mig där också, men BF4 är ett undantag då senaste DLC't sög en aning enligt mig. Är inte mycket för båtar.)

Men ja, om Visceral's spel är mer till för infantryspelarna(Assault only Metro all day erryday) och dom kanske håller sig ifrån Dice Battlefield så skulle det ju vara ett plus! Moar teamwork to the people!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...