Jump to content

Tjugo frågor - regler och gnäll


Tweak
 Share

Recommended Posts

Kör 2 flugor i en.

Är det en man?

Är det en fiktiv person?

vad håller du på med?

Blev ett j*vla liv när jag ställde dubbelfrågor och jag blev fett tillrättavisad av alla.

Tror du reglerna bara gäller bara mig eller?

Dessutom står det klart och tydligt i reglerna på förstasidan!

Regler:

  • Max tjugo frågor, en per inlägg. Därefter avslöjas svaret och hatten är fri.
  • Ja- eller nej-frågor.
  • Verkliga och fiktiva personer/karaktärer är tillåtna.
  • Den som svarar rätt får hatten.

Japp, då kör vi.

Jag tror att du är ett troll. Kommer jag att skicka in en anmälan angående ditt beteende så får vi se om de opartiska moderatorerna ser till att du med "hänger löst"...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vad håller du på med?

Blev ett j*vla liv när jag ställde dubbelfrågor och jag blev fett tillrättavisad av alla.

Tror du reglerna bara gäller bara mig eller?

Dessutom står det klart och tydligt i reglerna på förstasidan!

Jag tror att du är ett troll. Kommer jag att skicka in en anmälan angående ditt beteende så får vi se om de opartiska moderatorerna ser till att du med "hänger löst"...

Är du två år gammal eller vad fan är det frågan om? Tagga ner lite, ja han gjorde fel men inte är den anledning att försöka klanka ner på honom så där hårt.

Du hänger ju knappast inte löst "bara" för att du har ställt dubbelfrågor.

För övrigt är det ju en jävla står skillnad på dem där frågorna och dem dubbelfrågor du själv har frågat.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vad håller du på med?

Blev ett j*vla liv när jag ställde dubbelfrågor och jag blev fett tillrättavisad av alla.

Tror du reglerna bara gäller bara mig eller?

Dessutom står det klart och tydligt i reglerna på förstasidan!

Jag tror att du är ett troll. Kommer jag att skicka in en anmälan angående ditt beteende så får vi se om de opartiska moderatorerna ser till att du med "hänger löst"...

Grejen var ju att du ställde två frågor inbakade i en, "är det X eller Y?" medan ZcruweN ställde två frågor där vardera fråga var separat, "är det X?", "är det Y?" vilket "inte är tillåtet" men lindrigare. Posta lite fler debattrådar istället så att du kan rädda ditt rykte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du två år gammal eller vad fan är det frågan om? Tagga ner lite, ja han gjorde fel men inte är den anledning att försöka klanka ner på honom så där hårt.

Du hänger ju knappast inte löst "bara" för att du har ställt dubbelfrågor.

För övrigt är det ju en jävla står skillnad på dem där frågorna och dem dubbelfrågor du själv har frågat.

Vaddå klanka ner på honom så hårt?

Jag frågade vad han höll på med! är det för vulgärt för honom?

Är det inte värre att säga att man skall ignorera någon för personen bara snackar en massa skit hela tiden och anklaga honom för att vara ett troll?

Ja, skillnaden är att han gör ett direkt brott mot spelreglerna medan jag tolkade reglerna lite annorlunda men ändå höll mig till dem och ställde en ja eller nej fråga.

men det är klart att du skall försvara honom...

Grejen var ju att du ställde två frågor inbakade i en, "är det X eller Y?" medan ZcruweN ställde två frågor där vardera fråga var separat, "är det X?", "är det Y?" vilket "inte är tillåtet" men lindrigare. Posta lite fler debattrådar istället så att du kan rädda ditt rykte.

Ja, och i mitt fall bröt jag inte mot spelreglerna (läs första posten) vilket han gör. alltså gör han mer fel än jag. Så låt oss höra er kritisera honom med nu tack. För det kan ju aldrig vara som så att detta är nått personligt eller hur...?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt Pappa. Ska inte göra om det

Skillnaden mellan oss två är att jag nu efter att jag har fått skit på mig förstått att jag gjort något fel, lägger det bakom mig och fortsätter som vanligt.

Du däremot verkar leva kring dagisnivå "JAG GÖR DET HÄR MEN INGEN TYCKER OM MIG, ANDRA KAN GÖRA SÅHÄR WÄH" och sen ska det explodera upp till jordens undergång nivå.

Jag har absolut ingenting emot dig alls, du verkar vara en helschysst snubbe, men du överanalyserar allting alldeles för mycket och ska alltid ha sista ordet.

Du är äldre än mig och beter dig som om du vore yngre än mig

Snälla skärp dig för guds skull.

Redigerad av ZcruweN
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vaddå klanka ner på honom så hårt?

Jag frågade vad han höll på med! är det för vulgärt för honom?

Är det inte värre att säga att man skall ignorera någon för personen bara snackar en massa skit hela tiden och anklaga honom för att vara ett troll?

Ja, skillnaden är att han gör ett direkt brott mot spelreglerna medan jag tolkade reglerna lite annorlunda men ändå höll mig till dem och ställde en ja eller nej fråga.

men det är klart att du skall försvara honom...

Du tycker inte att "Jag tror att du är ett troll. Kommer jag att skicka in en anmälan angående ditt beteende så får vi se om de opartiska moderatorerna ser till att du med "hänger löst".." är hårt?

Att folk har skrivit att det är bättre att ignorera dig är ju för att du gör så stora jävla saker av allting. Till exempel detta, ja han gjorde fel och ja det är fel utav honom att inte kolla reglerna på första posten men att överreagea (Jag tycker faktiskt du gör det) gör ju att man tycker det är lättare att ignorera dig helt enkelt.

Du höll dig INTE till spelreglerna vilket vi redan har konstaterat (Och som vi redan har pratat klart med - tycker jag iaf). Klart det kan hända att man tolkar reglerna fel vilket du gjorde och det är väll inget mera med det. Jag bryr mig inte om det, du har ju lärt dig, eller hur?

Du kanske tolkar det som att jag försvarar honom men det är inte det jag försöker göra här. Jag vet att han gjorde fel och det är dåligt utav honom men det är ingen anledning för varken dig, mig eller någon annan att gå helt "lös" på honom. Skillnaden mellan Zcruwen & dig är ju att han antagligen har lärt sig nu och kommer inte dra upp det igen vilket du kommer göra om och om igen tills folk tycker synd om dig, för det är så du beter dig enligt mig.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Till er som har spelat den här leken mycket i era dagar: Är det vanligt att man faktiskt lyckas gissa rätt? Här på forat verkar ju 20 frågor vara för få, men hur brukar utfallet bli i verkligheten?

Vi har oftast kört utan begränsningar när vi har kört den här leken irl, dvs man får ställa hur många frågor som helst tills man antingen gissar rätt eller ger upp. Men jag tycker ändå att 20 frågor är bättre. Det gäller dock att ställa rätt frågor, för om man slösar bort 3-4 frågor på mindre genomtänkta saker blir det ofta svårt att gissa rätt. Sen ska man ju gärna ha lite tur också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IRL brukar jag också köra utan begränsning, men jag kan hålla med om att det är bra att köra 20 frågor på forumet så att det inte blir någon långdragen runda. Om man inte avslutar rundan någon gång tror jag risken blir större att folk tappar intresset och överger tråden.

Det beror ju mycket på vilken karaktär folk väljer att tänka på också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...