Jump to content

Köpa hus


Lajnux
 Share

Recommended Posts

Såsom? :)

(Om det är väldigt spoiligt får du svartmarkera ;))

Syftade väl mest på om man köper t.ex båthamnen så hamnar ens båtar man köper där. Så helt meningslösa är ju inte en del företag.

Sen har jag för mig att man kan customizea bilar gratis om man köper Los Santos Customs?

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Syftade väl mest på om man köper t.ex båthamnen så hamnar ens båtar man köper där. Så helt meningslösa är ju inte en del företag.

Sen har jag för mig att man kan customizea bilar gratis om man köper Los Santos Customs?

Jag tycker det är rätt schyssta grejer man kan köpa, men fattar inte hur man ska tjäna x antal dollar i månaden för att kunna köpa - ja det du kan köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är rätt schyssta grejer man kan köpa, men fattar inte hur man ska tjäna x antal dollar i månaden för att kunna köpa - ja det du kan köpa.

Jag har också lite problem med att få ihop pengar, jag har aktier osv men man får ju aldrig tillräckligt med pengar, någon som har tips på hur man får snabba pengar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också lite problem med att få ihop pengar, jag har aktier osv men man får ju aldrig tillräckligt med pengar, någon som har tips på hur man får snabba pengar?

Man kan råna värdetransporter också! Det finns "fast cash"-områden markerade på blueprint, har uppfattat att det är det som dem syftar på.

Antar att jag måste varva spelet först innan jag kan lyxa till det ordentligt ^^

Redigerad av Ferno
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också lite problem med att få ihop pengar, jag har aktier osv men man får ju aldrig tillräckligt med pengar, någon som har tips på hur man får snabba pengar?

Investera i ett företag med alla pengar du har (hos alla karaktärer), åk sedan och förstör för dess rival. När priset stigit på dina egna aktier, sälj alltihop och förhoppningsvis har man fått bortåt dubbla värdet för dem. Ett av tipsen:

For example, if you go to the Los Santos International Airport and destroy FlyUS planes, the cost of AirEmu stock will rise. Being that you earn about $25 million for each of the three characters after finishing the 69 story missions, you could multiply each of those by 2, or maybe 3 depending on the amount of time you spend destroying a rival's merchandise.

Varning för att det (tydligen) finns spoilers under den andra tabellen:

http://www.ign.com/wikis/gta-5/Stock_Market#

Sen har Franklin ett antal assassination-uppdrag för

Lester

också, där utkomsten kommer påverka börsen. Så fort man vet vilket bolag det handlar om bör man avsluta uppdraget, investera i konkurrenten med alla pengar man har hos alla karaktärer, starta uppdraget igen, klara det, vänta en stund och sen sälja (med alla karaktärer) när det tycks ha nått sin höjdpunkt.

LCN är för storyn, BAWSAQ är det som kommer användas i GTAO (och därför lär vara mycket mer riskabelt och oförutsägbart än LCN). :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Investera i ett företag med alla pengar du har (hos alla karaktärer), åk sedan och förstör för dess rival. När priset stigit på dina egna aktier, sälj alltihop och förhoppningsvis har man fått bortåt dubbla värdet för dem. Ett av tipsen:

Det är inte helt bekräftat att det fungerar, för vissa verkar det gå som det ska men för andra går det åt andra hållet.

LCN är för storyn, BAWSAQ är det som kommer användas i GTAO (och därför lär vara mycket mer riskabelt och oförutsägbart än LCN). :)

Att dunka in lite cash i Ammu-Nation-aktierna när GTAO öppnar lär vara ett tämligen säkert kort. :P

Sen har Franklin ett antal assassination-uppdrag för

Lester

också, där utkomsten kommer påverka börsen. Så fort man vet vilket bolag det handlar om bör man avsluta uppdraget, investera i konkurrenten med alla pengar man har hos alla karaktärer, starta uppdraget igen, klara det, vänta en stund och sen sälja (med alla karaktärer) när det tycks ha nått sin höjdpunkt.

Det bästa sättet att tjäna tunga cash på är att spara alla uppdrag som påverkar aktierna till slutet. För ju mer pengar man har att investera desto mer tjänar man per uppdrag.

Om man verkligen vill gambla lite med LCN-aktierna utanför de aktiepåverkande uppdragen så bör man kika på vad varje aktie har för högsta- och lägsta-värden. När ett företag sjunkit nära sitt lägstavärde så kan man sätta in lite pengar, för då är det bra chanser att den är på väg att vända uppåt. Men det är ingen garanti.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är verkligen värdelöst att det inte går att köpa Safehouses. Det är, precis som mycket annat: exklusivt för multiplayer. Riktigt efterblivet. Det blir möjligen så att GTA V blir det första GTA-spelet som jag lirar till PC. Då kan jag även leta i buskarna efter spelet, och alla kommande DLCs, eftersom att Rockstar inte förtjänar ett öre.

GTA har blivit för populärt. Jag förväntar mig att det försämras mer och mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska vänta tills aktien når sin topp, där säljer du.

Och hur vet man var toppen är då? Jag gjorde ett assassin-uppdrag med Franklin där Fruit skulle gå upp jättemycket. Det gjorde den (52%), men vad är det som säger att den inte kunde gå upp till 75%? Jag väntade och insåg snart att den fallit till 13%. Då laddade jag och spelade om uppdraget i väntan på peaken vid 52%, men den kom aldrig högre än 26%.

Det där tricket med FlyUS har inte fungerat över huvud taget, btw :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...