Jump to content

Köpa hus


Lajnux
 Share

Recommended Posts

Och hur vet man var toppen är då? Jag gjorde ett assassin-uppdrag med Franklin där Fruit skulle gå upp jättemycket. Det gjorde den (52%), men vad är det som säger att den inte kunde gå upp till 75%? Jag väntade och insåg snart att den fallit till 13%. Då laddade jag och spelade om uppdraget i väntan på peaken vid 52%, men den kom aldrig högre än 26%.

Det där tricket med FlyUS har inte fungerat över huvud taget, btw :confused:

Alltså, tyvärr är just fruit den konstigaste aktien som blir påverkad av assassinsuppdragen. Faktum är att jag har en liten FAQ, eller vad man ska kalla det, som jag sitter och skriver på. Där har jag slängt in lite siffror som man... Inte ska följa, men hålla utkik efter.

Fruit peak:ade för mig strax över 50%, precis som din gjorde. Men jag har läst om folk som har fått heeeelt andra värden på den aktien, vilket är konstigt då alla andra aktier verkar hamna på ungefär samma vinstökning.

När du laddade om och spelade uppdraget igen så kanske du hade så pass otur att Fruit peak:ade på 26% den gången, den har som sagt väldigt konstiga diffar.

En annan anledning kan vara att den ligger på BAWSAQ, det verkar till exempel inte som att man kan göra uppdraget och sedan spara i takt med att aktien stiger, för att sedan ladda om den senaste sparningen när aktien börjar sjunka. När man då laddar om så fortsätter nämligen aktien att sjunka. Det beror troligtvis på BAWSAQ är en onlinelänkad marknad och att den på något vis sparar uppgifterna online, så att man laddar en äldre sparfil bryr den sig inte om.

Det är såklart gissningar och jag har inget belägg för det, men det är den enda förklaringen jag har till att den beter på just det viset. Jag tror jag läst om folk som upplever att Betta är likadan, och den ligger ju också på BAWSAQ.

Angående FlyUS-tricket så nämnde jag här att jag inte trodde det fungerade. Nu har det mer eller mindre blivit helt bekräftat att sådana saker inte påverkar aktiemarknaden.

Det lutar mest åt att LCD-marknaden, och förmodligen BAWSAQ med än så länge, är skriptat.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...