Jump to content

Bild på ditt premiärmys!


samuelszon
 Share

Recommended Posts

Jävlar - kan inte fatta att det är tre timmar tills jag kommer hem från butiken, slänger mig i soffan och ser på introfilmen!

Låt oss dra upp stämningen REJÄLT nu när det är så nära genom att posta bilder på vårt premiärmys och hur ni laddar upp!

bild_3_1251427_0.jpg

Själv har jag förberett mig med lite cola, Mountain Dew, chips + dip, en smarrig ost + en päronmarmelad. Det lär även bli lite te och mackor på detta också. Slår hungern in har jag förberett mat i kylen.

Uppdaterar senare med fullständig mysbild.

Redigerad av samuelszon
  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar - kan inte fatta att det är tre timmar tills jag kommer hem från butiken, slänger mig i soffan och ser på introfilmen!

Låt oss dra upp stämningen REJÄLT nu när det är så nära genom att posta bilder på vårt premiärmys och hur ni laddar upp!

bild_3_1251427_0.jpg

Själv har jag förberett mig med lite cola, Mountain Dew, chips + dip, en smarrig ost + en päronmarmelad. Det lär även bli lite te och mackor på detta också. Slår hungern in har jag förberett mat i kylen.

Uppdaterar senare med fullständig mysbild.

Glöm inte den obligatoriska 8gb installationen! Den kan ju ta en viss tid.

Men förutom det, myys.

Ångrar nästan att jag förhandsbokat två versioner online nu då jag fick reda på att en butik här i stan skulle ha nattöppet... men det är inte så noga. Får sova ordentligt istället och sen njuta rejält imorgon på själva releasedagen. Lär nog posta lite bilder. Kanske en video också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glöm inte den obligatoriska 8gb installationen! Den kan ju ta en viss tid.

Men förutom det, myys.

Ångrar nästan att jag förhandsbokat två versioner online nu då jag fick reda på att en butik här i stan skulle ha nattöppet... men det är inte så noga. Får sova ordentligt istället och sen njuta rejält imorgon på själva releasedagen. Lär nog posta lite bilder. Kanske en video också. :)

Jag är rätt oteknisk (äger inget PS3 själv, har lånat brorsans) så förklara gärna lite närmre hur jag gör detta. Sker det automatiskt när jag stoppar i skivan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Installationen beror på om du har PS3:an inställd på att automatiskt köra ett spel när du sätter in skivan eller inte.

Annars sätter du bara igång spelet så kommer den begära tillstånd att installera spelet.

Vänta nu, 8 gig? :blink:

Jag också, vad fan. Mitt 360 har 215 mb i minne totalt, ser jag nu >_< Jaha, detta sket ju sig. Måste man köpa någon form av special-minne för XBOX eller kan man sticka in ett vanligt USB?

Missade du min påminnelsetråd?

Jag vet inte om man kan installera spelet på ett USB. Men kan man så kommer det går sämre än vanligt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta nu, 8 gig? :blink:

Jag också, vad fan. Mitt 360 har 215 mb i minne totalt, ser jag nu >_< Jaha, detta sket ju sig. Måste man köpa någon form av special-minne för XBOX eller kan man sticka in ett vanligt USB?

Yes, 8gb.

Funkar finfint med en usb-sticka sålänge den är 16gb eller större med 8gb ledig plats, USB 2.0 och har högre än 15mb/s läshastighet.

Den måste dock formateras för att funka som storage på 360n först. Har inte gjort det själv men det borde väl inte vara något problem.

Formatera ett USB-flashminne

Innan du formaterar ett USB-flashminne som en Xbox-lagringsenhet kontrollerar du att du har den senaste uppdateringen av konsolprogramvaran.

Du kan formatera upp till 32 GB av lagringsutrymmet på USB-flashminnet för Xbox-lagring.

Obs! Om meddelandet ”Can’t configure” visas betyder det att USB-flashminnet inte uppfyller minimikraven för USB.

Formatera ett USB-flashminne

1. Sätt in USB-flashminnet i en USB-port på framsidan av konsolen.

2. Tryck på Guide-knappen på handkontrollen, gå till Settings och välj sedan System Settings.

3. Välj Storage eller Memory.

4. Välj USB Storage Device.

post_1250624_0.jpg

5. Välj endera Configure Now eller Customize för att formatera USB-flashminnet för Xbox-innehåll.

Obs! Om det inte finns minst 1 GB ledigt utrymme på USB-flashminnet är alternativen på den här skärmen inte tillgängliga. I så fall måste du använda ett annat USB-flashminne.

post_1250624_1.jpg

Configure Now: Raderar USB-flashminnet och konfigurerar 32 GB för Xbox-lagring

1. Välj Configure Now och bekräfta att du vill ta bort alla data på USB-flashminnet.

Customize: Konfigurerar en del av USB-flashminnet (upp till 32 GB)

1. Välj Customize.

2. Flytta reglaget Reserved Storage för att ange hur mycket utrymme som ska användas för Xbox-lagring.

Obs! 512 MB är reserverat för systemanvändning.

post_1250624_2.jpg

3. Välj Configure.

4. Konsolen testar USB-flashminnet för att kontrollera att det fungerar med konsolen. Om USB-flashminnet klarar testet kan du använda det.

Obs! Om USB-flashminnet inte kommer upp i rekommenderad hastighet kan spelprestanda och -kvalitet påverkas. Om du vill avbryta och försöka med ett annat USB-flashminne väljer du Cancel.

5. USB-flashminnet är klart att användas och visas som en USB-lagringsenhet.

post_1250624_0.jpg

Du kan nu använda ditt USB-flashminne som vilken Xbox-lagringsenhet som helst. Information om hur du kopierar och flyttar innehåll mellan lagringsenheter finns i avsnittet Kopiera, flytta eller ta bort Xbox 360-innehåll. Du kan endast sätta in två USB-flashminnen samtidigt i Xbox 360-konsolen.

Obs! Information som lagras av Xbox 360-konsolen på ett USB-flashminne kan inte visas eller användas på en dator.

Edit: Citatet direkt från Rockstar i en A&A de gjorde för ett par månader sedan.

“Rockstar, how many discs will the Xbox and PS3 versions of the game have? I am asking because I am just conscious of how many discs I will have to install onto my Xbox 360 HDD.” – cj67890

“Hi R*, as you said GTAV will be the biggest game that Rockstar ever created, normally it should be the biggest in size too. So how you are going to solve Xbox 360 disc limit issues? I mean will GTAV have many discs (on Xbox 360 platform)…?” – youtubos

“If we install GTAV on Xbox 360 do we have to insert other discs or not?” – Persian-boy1995

Grand Theft Auto V is the largest and most ambitious game we have yet created, and takes full advantage of every ounce of processing power available in the current generation of consoles. In order to provide the best possible experience for such a massive and detailed world, the game will have installation requirements on both Xbox 360 and PlayStation®3 systems. For Xbox 360, Grand Theft Auto V will ship on two discs; Disc 1 will be used for a one-time mandatory install and Disc 2 will be used to play the game. After the install, players will be able to enjoy both Grand Theft Auto V and Grand Theft Auto Online without any need to switch discs.

This initial install will require an Xbox 360 Hard Drive or an external 16GB USB flash drive with at least 8 GB of free space. If using a USB flash drive it must be at least USB 2.0 with a minimum 15mb/s read speed and formatted for Xbox 360 use. A new USB flash drive is recommended to ensure optimum performance. For PlayStation®3, the game ships on one disc and will install content as soon as you insert the game. The install is roughly 8GB, and players will be able to play as soon as the install is complete.

Redigerad av VickeX
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...