Jump to content

Utlåtande om GTA V


henkeponken
 Share

Recommended Posts

Det sämsta än sålänge med GTA V är:

bilstyrningen är alldeles för simpel

bilarna förstörs inte.

ai är dumma

dålig spawn på vägar och gator pga storleken på kartan.

Bästa:

Interaktivt spel, ai är med i polisjakter.

Polisen är svårare att bli av med och man får polisen efter sig så fort man kraschar in i en lampa t ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Ja, de ville att man inte helatiden skulle behöva tänka på hur man körde. De fick klagomål på hur det var i GTA IV och att det var för svårt att t ex skjuta medans man kör eller göra ett drive-by. De ville att det skulle vara kul att köra, inte kännas jobbigt.

2. Men jag har sett klipp där bilarna exploderar samt en lista på skador man kan få. Är det som du har spelat själv eller läst någonstanns?

3. Har jag inte hört något om.

4. Oj. Det var något nytt i serien. :rolleyes:

5. ? AI är med i biljakter?

6. Tycker polisen var det redan i GTA IV. Och det andra? Säker på att det inte är en överdrift?

Btw, tråd-titlen fick mig att tro det var någon tävling. :P

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, jag ser inget behov av det än så länge. Men henkeponken, om du vill skriva hemliga saker.som eventuellt förstör upplevelsen av det innan man själv sett det, gör du såhär.

För att göra en text spoilermärkt, använder du taggen [spoiler]text[/spoiler]. Resultatet:

text

.

En bild eller ett längre stycke text markeras lämpligen med en spoilerbox:

[spoilerbox]bild eller längre text[/spoilerbox]

Resultatet:

Spoiler
bild eller längre text

Intressant nick förresten, är du någon okänd släkting? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det sämsta än sålänge med GTA V är:

bilstyrningen är alldeles för simpel

bilarna förstörs inte.

ai är dumma

dålig spawn på vägar och gator pga storleken på kartan.

Bästa:

Interaktivt spel, ai är med i polisjakter.

Polisen är svårare att bli av med och man får polisen efter sig så fort man kraschar in i en lampa t ex.

Jag personligen älskar bilstyrningen, tycker inte alls den är för simpel, vissa bilar känns nästan omöjliga att styra när de går riktigt fort.men samtidigt på något sätt så är de mkt lättare än IV såklart, och precis som dom sa så kan man fokusera på annat under bilkörning ist för 100 fokus som i IV, typ..

Bilarna förstörs visst, men dom tar inte lika stor skada för småkrockar osv för vi fans klaga på att dom gick sönder för fort i IV, men tro mig, dom går sönder minst lika mkt som innan bara att man måste ha lite kraftigare kollisioner..

AIn förstår jag inte riktigt vad de är du begär? huvudsaken är att dom är som dom är. jag kräver inte att dom ska va speciellt smarta osv, hellre att dom lägger ner den energin på att utveckla ngt annat fett som faktiskt spelar ngn roll.

och de dåliga spawnet vet jag inte heller va du snackar om, detta funkar verkligen fläckfritt hittills för min del, min kompis ps3a kommer nog tyvärr ge upp inom kort då hans fläkt lät något enormt igår när vi spelade (värre än xbox, och detta är ps3slim vi snackar om) och sen lagga hans oxå sjukt mkt, men mitt laggar inget alls och ps3an låter inte mer än vanligt när jag spelar..

Min åsikt hittills är att jag älskar de precis så mkt som jag väntat mig, och jag har inte ens skrapat på ytan än. Fick tag i flygplan igår o till min förvåning så va de fan svårt att flyga! de är helt omgjort från tidigare spel, känns mer realistikt, men nästan jobbigt svårt ibland men antar att man vänjer sig sen när man börjar flygskolan osv.. nu ska jag återgå till spelet efter 2-3h sömn inatt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det sämsta än sålänge med GTA V är:

bilstyrningen är alldeles för simpel

Jag gillade inte styrningen i IV, där kändes den som GT och inte GTA. (GT = Gran Turismo). Det ledde till att jag inte gillade GTA IV alls.

San Andres styrning älskade jag, därav är det mitt favoritspel (hittills) På Fredag får jag spela GTA V w00t_1181130_0.gif/>

Om styrningen motsvara SA (och 3 och VC) så kan jag inte se hur styrningen är negativ,

Om styrningen liknar GTA IV så blir jag besviken crying_1182855_0.gif/>

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det sämsta än sålänge med GTA V är:

bilstyrningen är alldeles för simpel

bilarna förstörs inte.

ai är dumma

dålig spawn på vägar och gator pga storleken på kartan.

Bästa:

Interaktivt spel, ai är med i polisjakter.

Polisen är svårare att bli av med och man får polisen efter sig så fort man kraschar in i en lampa t ex.

Okej nu ska jag svara på ditt trams.

Bilstyrningen: Tycker bilstyrningen är skön, man känner verkligen att alla bilar hanteras annorlunda och det är absolut inte "lätt" när man kommer upp i höga hastigheter. Speciellt inte med polis i baken.

Bilarna förstör inte: Vet inte riktigt var du får det ifrån. Klarade ett uppdrag undernatten där jag kom till slutet med en helt sönderkvaddad polisbil. Visst skadorna tar ett tag att bygga upp men dom finns där!

AIn är dumma: Okej en till sak som inte stämmer. Polisen och andra fiender känns smarta och mycket svårare nu. Dra upp din wanted lvl några stjärnor så får du det hett om öronen.

Dålig spawn, antar att du menar att världen laddar segt. Och helt ärligt talat är det en sån där sak man inte märker om man verkligen inte letar och är petig som fan. Konsolerna har några år på nacken och Rockstar har verkligen lyckats göra GTA V vackert.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv tycker jag att förstörelsen på bilar är helt okej, och mer detaljerad än jag trodde det skulle vara. Jag har ett exempel:

Jag körde in i en annan bil med vänster framhjul först. Då blev hjulhuset så pass intryckt att hjulet satt fast, jag kunde inte vrida på vänster framhjul och det rörde sig inte när jag åkte. När jag åkt ett tag så small däcket, på grund av slitage antar jag, så jag körde på bara fälgen. Det tyckte jag var lite kul. När däcket sedan exploderat och försvunnit så kunde jag åter igen svänga med vänstra framhjulet, eftersom jag bara hade fälgen kvar.

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Över lag är jag besviken änsålänge. Jag beundrade körkänslan i GTA IV. Men det här är ju katastrof!

Det är klart det finns de som gillar att köra GTA IV-style, och jag får beklaga.

Men jag tycker ändå att R* gjorde ett "korrekt" val här med att gå tillbaks till Arcade-style GTA-old-school då det är lite vad GTA står för.

Korrekt bilfysik hör mer hemma i Gran Turismo imo.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick tag i flygplan igår o till min förvåning så va de fan svårt att flyga! de är helt omgjort från tidigare spel, känns mer realistikt, men nästan jobbigt svårt ibland men antar att man vänjer sig sen när man börjar flygskolan osv.. nu ska jag återgå till spelet efter 2-3h sömn inatt :D

Jag fick också tag i ett flygplan för en stund sedan. Jag tyckte däremot att det var rätt lätt att flyga det. Jag gjorde lite aileron rolls och lyckades till och med landa på en större väg utan några onödiga skador. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick också tag i ett flygplan för en stund sedan. Jag tyckte däremot att det var rätt lätt att flyga det. Jag gjorde lite aileron rolls och lyckades till och med landa på en större väg utan några onödiga skador. :D

Ja det är ju lätt att flyga och har flugit två modeller och lyckats landa alla ggr jag försökt. Men jag menar att de är ju jobbigare än förr? Turbulens och vind känns ju ändå av.

Landa en gång på ett gräsfält men då small ena vingen tillslut av då jag inte han bromsa innan en sten. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är ju lätt att flyga och har flugit två modeller och lyckats landa alla ggr jag försökt. Men jag menar att de är ju jobbigare än förr? Turbulens och vind känns ju ändå av.

Landa en gång på ett gräsfält men då small ena vingen tillslut av då jag inte han bromsa innan en sten. :P

Ja det är nog möjligt. Jag minns inte riktigt hur det var att flyga i San Andreas, men jag har för mig att jag hade mer problem att kontrollera flygplanen i det spelet än jag hade här. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste hålla med om att bilfysiken är för lätt. Jag älskade bilfysiken i IV (även om man behövde sakta ner alldeles för mycket innan man kunde ta en kurva bra, samt att man sladdade ur rätt lätt när man försökte använda handbromsen i högre hastigheter) och hade ju hört samt sett att det skulle vara enklare att styra bilarna i V, men jag blev nästan shockad hur stor skilladen faktiskt var.

Bilarna svänger så skarpt och det känns inte som om man får någon rejäl känsla alls i sticksen, utan måste småjustera genom att trycka höger, släppa, trycka höger släppa osv tills man är nöjd. Det var värst i början dock. Svårighetsgraden finns självfallet fortfarande där, speciellt när man kör fort, och att jag inte känner känslan är väl för att jag inte är van. Det lär nog bli bättre så småningom.

Gillar inte heller hur motorcyklar hanteras i låga till mellanhöga hastigheter. Känns bara väldigt off på något sätt. I höga hastigheter däremot känns de hur grymma som helst. Just det, det är en sak till. Underbar fartkänsla!

Jag föredrog den lite mer realistiska gungiga känslan med stötdämpare i IV än den här arkadaktiga. Hade helst sett en bra blandning av de två, men men. Man vänjer sig väl!

Annars är det bara siktet jag stört mig på. Tycker det känns lite off. Me de normala inställningarna låser det fast och gör det på tok för enkelt. Med assisted aim låser den fast alldeles för sällan, och man kan inte heller flicka spaken för att gå emellan olika måltavlor. Men precis som med bilstyrningen så är väl det också någonting man vänjer sig vid.

Förutom det jag nämnt här så tycker jag än så länge att spelet är alldeles fantastiskt. Älskar alla animationer... och staden... Det är så jävla vackert! Lamar är kul också! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet är sjukt underbart, förstår inte varför folk klagar på körkänslan, tycker den är klockren.

Men varför ser man inte hela kartan i pausmenyn för? det är faktiskt lite störande när man ändå kan köra överallt.

Jag gillar att dom verkar "göra" saker när man stänger av spelet också, jag sparade med Franklin i hans sovrum, när jag startade spelet efter ett par timmar så var han på ett fik och hade andra kläder på sig, först undra jag vad fan som hade hänt men sen trillade polletten ner ^_^

*edit, såg nu att det var som i San Andras, kartan visar vart man vart.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...