Jump to content

Värt alla pengar?


Joe Dirt
 Share

Recommended Posts

Halloj!

Jag är så jäkla sugen på att lira spelet när det släpps men har fastnat lite med mitt tänkande...

Jag har tittat lite på priser och vart man kan hitta allt så billigt som möjligt. Med Xbox konsol samt spelet hamnar lägsta priset på ca 2300 kr. Allt nytt.

Med PS3 så hamnar priset på 2800 kr. Jag är också mer fan av ett PS3 pga kontrollerna.

Varför jag är lite försiktig är för att jag har ett Xbox 360 Arcade hemma (utan hårddisk och då går det tydligen inte att spela skiten) MEN behöver en hårddisk till den. Det finns billiga hårddiskar på Ebay men har inte riktigt möjligheten just nu att koppla upp ett paypal konto.

Jag SKA även köpa spelet till PC, dock så vet vi ju inte när det släpps. Ska man vänta eller ska man bräsa på med lite extra pengar bara för att få spela spelet? HALP MEI!

Edit: Ja, jag har tittat på blocket men är lite nojjig med att köpa saker som är begagnat...

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag vet exakt vad spelet har att erbjuda samt att jag har hängt med på alla nyheter och dylikt. Men frågan är om spelet är värt flera tusen? Och en konsol jag aldrig kommer använda mer när spelet har släppts till PC, för när spelet släppts till PC så kastar jag konsolen eller säljer den. Men jag vill ändå inte vänta så pass länge för att få spela spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp och sälj konsolen, vilken du än väljer. Du får nog tillbaka en hel del av pengarna och mellanskillnaden känner du nog att det var värt att betala för att kunna vara med på hypen. Det är nog inte samma sak ett halvår+ på PC, när nyhetens spänning lagt sig för konsolspelarna och spoilers finns överallt på Internet :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan använda en usbsticka som minnesdevice på Xbox 360n, så du borde kunna köpa det till 360 och installera de nödvändiga 8GBsen på en 16GBs usbsticka

Edit - Från Rockstar själva:

This initial install will require an Xbox 360 Hard Drive or an external 16GB USB flash drive with at least 8 GB of free space. If using a USB flash drive it must be at least USB 2.0 with a minimum 15mb/s read speed and formatted for Xbox 360 use. A new USB flash drive is recommended to ensure optimum performance.

Så har du redan en 360 Arcade är det billigast att köpa spelet till 360, samt en 16GBs USB-sticka... om du inte redan har en sådan!

Redigerad av VickeX
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här finns det ett defekt PS3 slim för 498kr som säkert går att laga. http://retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=13003 Annars har jag en hårddisk till xbox 360 som jag tror fungerar. Mitt xbox fungerar inte med den i. Men med memorycard.

Grejen är att den satt i när det blev nå fel och det blev red ring. Sen satt jag i en ny hårddisk och det blev samma sak. Så det är nog inte disken som det är fel på utan att xboxet inte riktigt förstår att hårddisken är där elller något. För det går att spela utan hårddisk men med memorycard. Den kan jag skicka om du betalar frakt.

Men jag råder dig annars till att köpa ett nytt fräscht PS3, då xbox låter som ett jetplan och så slipper du betala för att spela online.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, den var ny. Köpte den från CDON.

Wow, nu känner jag mig skitdum som faktiskt beställde ett Xbox istället för PS3. Beställde ett igår medans jag jobbade, skulle ha kollat in detta innan. Tack för tipset!

Köp och sälj konsolen, vilken du än väljer. Du får nog tillbaka en hel del av pengarna och mellanskillnaden känner du nog att det var värt att betala för att kunna vara med på hypen. Det är nog inte samma sak ett halvår+ på PC, när nyhetens spänning lagt sig för konsolspelarna och spoilers finns överallt på Internet :)

Precis! Beställde ett Xbox igår och tänkte precis som dig!

Du kan använda en usbsticka som minnesdevice på Xbox 360n, så du borde kunna köpa det till 360 och installera de nödvändiga 8GBsen på en 16GBs usbsticka

Edit - Från Rockstar själva:

Så har du redan en 360 Arcade är det billigast att köpa spelet till 360, samt en 16GBs USB-sticka... om du inte redan har en sådan!

Men då måste mina USB-portar vara trasiga. Jag har tidigare försökt att använda sticka till xboxet men den har inte kunnat läsa stickan. Provat med båda portarna på framsidan men ingen reagerar. Jag kan ingenting om Xbox så jag trodde inte att xboxet stödde stickor. Finns det något sätt att kolla om portarna är trasiga? (har provat med flera stickor)

Här finns det ett defekt PS3 slim för 498kr som säkert går att laga. http://retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=13003 Annars har jag en hårddisk till xbox 360 som jag tror fungerar. Mitt xbox fungerar inte med den i. Men med memorycard.

Grejen är att den satt i när det blev nå fel och det blev red ring. Sen satt jag i en ny hårddisk och det blev samma sak. Så det är nog inte disken som det är fel på utan att xboxet inte riktigt förstår att hårddisken är där elller något. För det går att spela utan hårddisk men med memorycard. Den kan jag skicka om du betalar frakt.

Men jag råder dig annars till att köpa ett nytt fräscht PS3, då xbox låter som ett jetplan och så slipper du betala för att spela online.

Jag spelar aldrig på konsoler, och om jag ska beställa en defekt ps3 så måste det repareras. Jag har inte ork eller tid med att laga en konsol som jag aldrig kommer använda mer än till GTA V. Smart tänkande dock.

Och att det låter stör mig inte riktigt då jag har väldigt dålig hörsel och kommer sitta med headset :P Online kommer jag inte heller spela, så det blir gratis för min del :D

Well, skulle ha varit bäst om du skickade hårddisken men jag fick blackout igår och beställde ett nytt Xbox 360. Tack så mycket för erbjudandet dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelar aldrig på konsoler, och om jag ska beställa en defekt ps3 så måste det repareras. Jag har inte ork eller tid med att laga en konsol som jag aldrig kommer använda mer än till GTA V. Smart tänkande dock.

Och att det låter stör mig inte riktigt då jag har väldigt dålig hörsel och kommer sitta med headset :POnline kommer jag inte heller spela, så det blir gratis för min del :D

Well, skulle ha varit bäst om du skickade hårddisken men jag fick blackout igår och beställde ett nytt Xbox 360. Tack så mycket för erbjudandet dock.

förstår du vad du går miste om? GTA V är en sak, men GTA online är ju som ett extra helt nytt GTA..! tänk om, avbeställ de där xboxet du köpt, ska alltid gå att ångra!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men då måste mina USB-portar vara trasiga. Jag har tidigare försökt att använda sticka till xboxet men den har inte kunnat läsa stickan. Provat med båda portarna på framsidan men ingen reagerar. Jag kan ingenting om Xbox så jag trodde inte att xboxet stödde stickor. Finns det något sätt att kolla om portarna är trasiga? (har provat med flera stickor)

De måste formateras för att funka som storage på 360n först. Har inte gjort det själv men det borde väl inte vara något problem.

Formatera ett USB-flashminne

Innan du formaterar ett USB-flashminne som en Xbox-lagringsenhet kontrollerar du att du har den senaste uppdateringen av konsolprogramvaran.

Du kan formatera upp till 32 GB av lagringsutrymmet på USB-flashminnet för Xbox-lagring.

Obs! Om meddelandet ”Can’t configure” visas betyder det att USB-flashminnet inte uppfyller minimikraven för USB.

Formatera ett USB-flashminne

1. Sätt in USB-flashminnet i en USB-port på framsidan av konsolen.

2. Tryck på Guide-knappen på handkontrollen, gå till Settings och välj sedan System Settings.

3. Välj Storage eller Memory.

4. Välj USB Storage Device.

post_1250624_0.jpg

5. Välj endera Configure Now eller Customize för att formatera USB-flashminnet för Xbox-innehåll.

Obs! Om det inte finns minst 1 GB ledigt utrymme på USB-flashminnet är alternativen på den här skärmen inte tillgängliga. I så fall måste du använda ett annat USB-flashminne.

post_1250624_1.jpg

Configure Now: Raderar USB-flashminnet och konfigurerar 32 GB för Xbox-lagring

1. Välj Configure Now och bekräfta att du vill ta bort alla data på USB-flashminnet.

Customize: Konfigurerar en del av USB-flashminnet (upp till 32 GB)

1. Välj Customize.

2. Flytta reglaget Reserved Storage för att ange hur mycket utrymme som ska användas för Xbox-lagring.

Obs! 512 MB är reserverat för systemanvändning.

post_1250624_2.jpg

3. Välj Configure.

4. Konsolen testar USB-flashminnet för att kontrollera att det fungerar med konsolen. Om USB-flashminnet klarar testet kan du använda det.

Obs! Om USB-flashminnet inte kommer upp i rekommenderad hastighet kan spelprestanda och -kvalitet påverkas. Om du vill avbryta och försöka med ett annat USB-flashminne väljer du Cancel.

5. USB-flashminnet är klart att användas och visas som en USB-lagringsenhet.

post_1250624_0.jpg

Du kan nu använda ditt USB-flashminne som vilken Xbox-lagringsenhet som helst. Information om hur du kopierar och flyttar innehåll mellan lagringsenheter finns i avsnittet Kopiera, flytta eller ta bort Xbox 360-innehåll. Du kan endast sätta in två USB-flashminnen samtidigt i Xbox 360-konsolen.

Obs! Information som lagras av Xbox 360-konsolen på ett USB-flashminne kan inte visas eller användas på en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

förstår du vad du går miste om? GTA V är en sak, men GTA online är ju som ett extra helt nytt GTA..! tänk om, avbeställ de där xboxet du köpt, ska alltid gå att ångra!

Håller helt med vad Dizzy säger. Avbeställ det där och beställ istället ett PS3. Jag är inte heller så mycket för online spelande annars. Men när det kommer till ett spel som GTA V, så går det inte hålla fingrarna borta. Det kommer bli tidernas hitils bästa spel. Det är jag helt övertygad om. Jag förstår faktiskt inte i efterhand då jag själv köpt ett PS3 varför någon väljer xbox 360 framför det. Det skulle vara kontrollen då som jag tycker är snäppet bekvämare när det kommer till xbox. Men annars då? PS3 har ju bluray spelare, gratis online spelande och så låter det som sagt inte så mycket. Så för min del så var PS3 ett givet köp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

förstår du vad du går miste om? GTA V är en sak, men GTA online är ju som ett extra helt nytt GTA..! tänk om, avbeställ de där xboxet du köpt, ska alltid gå att ångra!

FAN vad svårt det blev nu... Fuck it, avbeställer xboxet och kör en PS3 istället, tack!

De måste formateras för att funka som storage på 360n först. Har inte gjort det själv men det borde väl inte vara något problem.

Okej, då förstår jag. Fett mycket onödigt arbete. Men kanske inte finns en bättre lösning.

Håller helt med vad Dizzy säger. Avbeställ det där och beställ istället ett PS3. Jag är inte heller så mycket för online spelande annars. Men när det kommer till ett spel som GTA V, så går det inte hålla fingrarna borta. Det kommer bli tidernas hitils bästa spel. Det är jag helt övertygad om. Jag förstår faktiskt inte i efterhand då jag själv köpt ett PS3 varför någon väljer xbox 360 framför det. Det skulle vara kontrollen då som jag tycker är snäppet bekvämare när det kommer till xbox. Men annars då? PS3 har ju bluray spelare, gratis online spelande och så låter det som sagt inte så mycket. Så för min del så var PS3 ett givet köp.

Som sagt, tack för att ni öppnade mina ögon. Avbeställer och kör ett ps3 istället.

Tack alla ännu en gång för att få en trög människa att tänka rakt. :wub:

Edit: Fast jag tror inte jag kommer få avbeställa det då det redan har skickats. Själva transporten kommer även från Danmark så kommer kosta mycket att få returnera det. Men ska ringa och prata med dom imorgon och se om det går att lösa.

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter is samma bat som du, tur att man bor i USA dock, forhandsbokade precis:

http://www.gamestop.com/ps3/consoles/playstation-3-500gb-grand-theft-auto-v-bundle/110065

Nytt PS3 slim 500gb + GTA V for 1800 SEK.

Vart det? Absolut. 10 dagar kvar till midnattskopet!

..det där skickas inte utanför USA? Hur kunde du beställa det och vad kostade frakten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

..det där skickas inte utanför USA? Hur kunde du beställa det och vad kostade frakten?

De går säkert att skicka hit men då kommer alla extra kostnader om de blir taget i tullen som jag förstår de.

Därför längtar jag efter konsolen med storleken av våra telefoner så kan man simpelt posta de i ett vanligt brev ;)

Bara ett nytt ps3 spel kostar under 400 i usa !

Och till trådskaparen så vill jag gratulera till valet och hoppas du lyckas byta till ps3a.

Ska oxå tillägga att även jag är ingen online spelande person, men detta dom skapat får inte missas! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...