Jump to content

Stuntfilmer


Ma__Cipriani
 Share

Recommended Posts

  • 4 months later...
2 timmar sedan, Ma__Cipriani skrev:

Fick vara med i en skön VC-film :) (Och i thumbnailen ser jag nu)

Alltså jag ÄLSKAR detta! Så sanslöst fantastiskt att det fortfarande, 17 år efter release, görs stuntingvideos på exakt samma klippsätt som förr och att det fortfarande går att lamslås flera gånger i en och samma video över vilka trick som ens är möjliga att göra! :wub: Helikopterstudsen med taxin, motorcykeln på den korsformade byggnaden och antennen, RC-planet genom skrotkranen, stunts man trodde var färdiga men det finns ännu en rail att grinda, och en till, och en till... Helt fantastiskt. Snyggt jobbat! (w00t) Det får mig att känna att tiden typ stått still här på forumet, fast det händer väldigt lite om dagarna nuförtiden. Annat var det när det alltid var 15+ användare online samtidigt.

Vissa ställen kände jag inte igen, men det var nog mer mitt dåliga minne som spökade än något annat. Men jag kom på en sak — alla remasterprojekt som görs för att få VC och liknande spel att köras i IV och V-motorerna... Finns det någon som gjort tvärtom? Att återskapa LC och LS+SA i GTA SA-motorn? Det skulle vara grymt att spela GTA V som på SA-tiden. Sjukt fett. :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med! Det är just därför jag fortfarande håller på, om än väldigt mycket mindre än tidigare; att få se sitt eget stunt man lagt ner ofantligt med tid på i en film. Ta detta stunt som exempel som jag har försökte landa till och från i 6-7 år, bara för att få 5-10 sekunder i en video som kommer ses av ett fåtal personer. Det är fortfarande något helt unikt med GTA-stuntfilmer och jag har inte stött på något liknande efter alla dessa år. Hela processen är fortfarande häftig, från att någon eller några puckon först och främst ska starta ett 17 år gammalt spel och därefter...ja, behöver inte väl utveckla, till att någon gör det jag vill kalla konst av det.

Tyvärr så håller GTAStunting i VC/SA på att dö ut på ett naturligt sätt och har gjort sedan några år. Dvs; "we've run out of spots", vilket betyder att 5/5-toasters-stuntsen i nuläget är så pass svåra att de inte är värda att ge sig på. Om man inte heter Barney som rätt vad det är reser sig från de döda och släpper de sjukaste stuntsen sedan han släppte senaste filmen för fem år sedan. Enda räddningen vore om ditt förslag hade varit möjligt och det kan hända att det är, men jobbet som skulle krävas för att modda in IV eller V skulle ingen ta på sig, då det egentligen bara är oss få stuntare (och du) som skulle uppskatta det. Har själv länge önskat att det gick men har fått acceptera att det inte kommer att hända. Däremot finns stora möjligheter att göra helt nya städer i samma engine. På GTAForums finns några riktigt intressanta projekt och skulle dessa färdigställas så vore det ett potentiellt lyft för GTAStunting. Jag har själv försökt mig på att göra en egen karta och det är rätt kul men tidskrävande.

Har du förresten testat LCS och VCS till dator? Riktigt häftigt. Ett stort gäng på GTAForums har framställt dessa moddar, tror faktiskt att dem är fristående (dvs behöver inte VC eller SA) och det är skitkul att kunna spela det på dator med alla uppdrag, musik, cutscenes...you name it. Skulle säga 100% autentiskt. Jag har LCS fullt fungerande och har för mig att jag haft nån beta-version av VCS som också fungerade fint.

Right, att du inte kände igen vissa ställen kanske har att göra med att vi kör med LC och SA-moddarna till VC också ;)

 

  • Gilla 1
  • Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 months later...

Ny fin film organiserad av "Nem". Mitt stunt var inte så bra men jag hade inget annat att skicka, han ville bara att så många som möjligt skulle delta som förklarat nedan :P Riktigt härligt intro också! Oh, och svenske Ralleee's stunt (sista in filmen) är enligt mig en av historiens bästa Packer2bump 🤘

Citera

I am very proud to present you a video that's supposed to be a community video of my friends, people I admire or respect and have been inspired by, take it as a tribute to everyone involved in the VC stunting scene I could gather since last summer.

 

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2020-01-22 at 12:56, Ma__Cipriani skrev:

Ny fin film organiserad av "Nem". Mitt stunt var inte så bra men jag hade inget annat att skicka, han ville bara att så många som möjligt skulle delta som förklarat nedan :P Riktigt härligt intro också! Oh, och svenske Ralleee's stunt (sista in filmen) är enligt mig en av historiens bästa Packer2bump 🤘

 

Stackarn, han har skickat fem eller sex PM till mig som jag hade missat helt!

 

Riktigt solid video alltså! Stuntar du fortfarande eller var detta gamla leftovers? Själv har jag nog inte haft Vice City igång på åtta-nio år eller något tror jag. 

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, Kebab skrev:

Stackarn, han har skickat fem eller sex PM till mig som jag hade missat helt!

 

Riktigt solid video alltså! Stuntar du fortfarande eller var detta gamla leftovers? Själv har jag nog inte haft Vice City igång på åtta-nio år eller något tror jag. 

Ja,  det var bra att han var så pass enträgen då man ser vilka tunga gamla namn som dök upp i filmen. Njae, det blir mer och mer sällan men någon gång i månaden blir det nog fortfarande :) Jo, det var en gammal leftover jag lyckades gräva fram. Oj, ja tiden flyger iväg :P Du lär nog öppna det igen framöver och jetpacka omkring, hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...
2020-06-02 at 22:15, Ma__Cipriani skrev:

Fick äran att gästa en grymt jävla bra solofilm av Krypton! :D

 

Hur kan den finishern inte ha varit hittad tidigare? Riktigt bra video rakt igenom. Skickar mig tio år tillbaka i tiden!

Redigerad av Kebab
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...