Jump to content

Kartan och miljöerna runt omkring.


Complex
 Share

Recommended Posts

Om GTA V har hästar man kan rida kommer jag börja gråta av lycka.

Det var min första tanke när jag såg att det var en travbana också, men det känns lite opassande för GTA.

Skulle dock inte förvåna mig om det fanns hästar i spelet som man inte kunde rida. Lär ju finnas en hel del farmer menar jag.

Vore iofs riktigt kul att ta en häst och rida rakt ut på motorvägen. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var min första tanke när jag såg att det var en travbana också, men det känns lite opassande för GTA.

Skulle dock inte förvåna mig om det fanns hästar i spelet som man inte kunde rida. Lär ju finnas en hel del farmer menar jag.

Vore iofs riktigt kul att ta en häst och rida rakt ut på motorvägen. :rolleyes:

Förlåt om jag låter hemsk, men att döda sin häst var väldigt underhållande i RDR. Skulle kunna spendera många extra timmar i spelet om hästar fanns i GTA V med. Ser väldigt mycket roliga möjligheter :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Känns som att det är vääääldigt mycket fel i den kartan. Jag förstår naturligtvis att detta är bara någon/några som har pusslat ihop så bäst dem kan men jag sätter inte upp några förväntingar på just denna karta.

min första tanke va att detta kan inte stämma när jag såg bilderna, det känns som stadsdelen är helt för liten, ni får ändå tänka att de ska va 3ggr RDR storleken, så att dom skulle ha så lite stad och så mkt landskap skulle bara kännas tomt och konstigt, tror där kommer va mer städer, stora som små.. men hoppas på mkt av allt!

för övrigt så tror jag ändå att skalan på kartan är rätt, alltså att den ligger inom just den ramen, då man kollar på planschen som man får till så ser storleken ut att stämma någorlunda.. fan dom får släppa kartan snart!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

min första tanke va att detta kan inte stämma när jag såg bilderna, det känns som stadsdelen är helt för liten, ni får ändå tänka att de ska va 3ggr RDR storleken, så att dom skulle ha så lite stad och så mkt landskap skulle bara kännas tomt och konstigt, tror där kommer va mer städer, stora som små.. men hoppas på mkt av allt!

för övrigt så tror jag ändå att skalan på kartan är rätt, alltså att den ligger inom just den ramen, då man kollar på planschen som man får till så ser storleken ut att stämma någorlunda.. fan dom får släppa kartan snart!!

Det ska vara lika stort som San Andreas, IV och RDR om man räknar inomhus och utomhusmiljöerna. Så räkna inte med att kartan ska vara så hemskt överdriven, det kan vara många byggnader som går att traska in i också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm det har du rätt i. Men om man tänker på alla recensioner från folk som sett demo har dom ju faktiskt sagt att själva kartan och världen är enormt stor... Så jag tror fortf som innan men du gav en nice input att tänka på ! Vill bara se kartan nu !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm det har du rätt i. Men om man tänker på alla recensioner från folk som sett demo har dom ju faktiskt sagt att själva kartan och världen är enormt stor... Så jag tror fortf som innan men du gav en nice input att tänka på ! Vill bara se kartan nu !

Jag skulle uppskatta många inomhusmiljöer också om dom hade fokuserat och gjort dom lite mer levande än i IV! Många hyreshus var ju bara tomma korridorer upp till en specifik lägenhet/upp till taket. Dom användes näst intill aldrig förutom på uppdragen som dom var gjorda för! Men vi kan nog ändå räkna med en saftig karta på alla sätt och vis. :) Jag tror inte att vi behöver oroa oss!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur är det med Gta, brukar kartan släppas innan release eller får man se den när spelet kommer? Har glömt bort hur det fungerar med kartan.

Kartan har så vitt jag vet aldrig släppts officiellt innan spelet släppts. Man såg ju dock en lågupplöst odetaljerad version av Algonquin, Bohan, Dukes och Broker i en av de trailers som släpptes för GTA 4, och sen syntes kartans outlines då den fulla versionen av GTA 4's riktiga hemsida kom upp.

Men en detaljerad version av den riktiga kartan lär vi inte se för ens max någon vecka innan spelet släpps då folk kanske fått hem spelet till sina butiker etc. och börjar livestreama och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

min första tanke va att detta kan inte stämma när jag såg bilderna, det känns som stadsdelen är helt för liten, ni får ändå tänka att de ska va 3ggr RDR storleken, så att dom skulle ha så lite stad och så mkt landskap skulle bara kännas tomt och konstigt, tror där kommer va mer städer, stora som små.. men hoppas på mkt av allt!

för övrigt så tror jag ändå att skalan på kartan är rätt, alltså att den ligger inom just den ramen, då man kollar på planschen som man får till så ser storleken ut att stämma någorlunda.. fan dom får släppa kartan snart!!

Hörde på gtavocklock att deras uppfattning var att staden skulle täcka 20-25% av hela kartan. Tycker det stämmer gansla bra med fantomkartan.

I övrigt så stämmer nog den färgade kartan rätt så överens med den riktiga. Man får iaf en klarare bild.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...