Jump to content

Battlefield 4


Mark
 Share

Recommended Posts

Vilka är era favoritvapen för respektive klass?

Enkelt, just nu ser det ut såhär:

Assault rifle: AK-12. (Fast nästan alla vapen är bra.)

Carbine: AK 5C. (M4, har inte testat så många fler.)

Shotgun: 870 MCS.

Light Machine Gun: U-100 MK5.

PDW: MP7.

DMR: Bara lirat med RFB, men jag tror att om man använder DMR:erna på rätt sätt så är alla utom de två med lägre skada väldigt lika.

Sniper Rifle: SRR-61. (JNG-90, M98B.)

Pistol: 93R trots att jag bara spelat med P226 än så länge.

Granat: V40 Mini (RGO Impact.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Assault rifles: Jag har 3 kills totalt. Jag har inte en jävla aning!

PDW: Har inte kört den vapengruppen direkt något än.. Så säger ump-45 då jag precis låst upp den!

LMG: M249 alla dagar i veckan! mest kills med det vapnet i Bc2 (konsol och pc) bf3 (Konsol och pc) och i bf4 på pc! :D:D:D

Sniper rifles: Har en kill, för jag var tvungen. Jag väljer ingen!

DMR: Hatar hur blekt dom gjort gruppen, allt är likadant. Men har kört mest med MK11 för jag kände för det, kände ingen skillnad mot RFB förutom en knappt märkbar skillnad i RoF. Väljer MK11.

Carbine: En tight match mellan AK5an och M4an.. Jag väljer nog fasen M4an!

Shotgun: Har kört mycket 870. Men har nyligen låst upp spas-12an, och väljer spasen pga sin lilla bump i RoF!

Pistol: 93R är väldigt trevlig och min go-to picka. Men ibland känner man bara för att köra med den brutala lilla shortyn :D

Granatas: Mini's hela tiden, bäst utan dess like för min spelsmak. Men jag själv dör oftare av Impact.

EDIT:

Du kanske även vill veta vilken klass som kör vad?

Assault(1 service star): Han får leka med shotguns ibland. Gillar dock inte klassen.

Engineer(5 service stars): Han får DMR's ibland, men mest M4an.

Support(5 service stars): M249 såklart! Ibland lite shotguns.

Recon(5 service stars): DMR's och AK5an blir det mest.

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra fråga. Har knappt botaniserat mellan de olika vapnen utan har bara tagit ett som verkar nice och hållit mig kvar vid det. Ska försöka kolla tillbaka på den här posten om ett år, min uppfattning kommer säkert vara helt annorlunda då!

Assault rifle: M416 (Favoriten i BF3 också. Den känns så allsidig. Fast lite tråkig kanske...)

Carbine: ACW-R (Runner up: AK5C och ACE-21 CQB)

Shotgun: Dålig insikt. Tycker inte att banorna är tajta nog för att de ska vara värda att spela med. Har hittils flest kills med QBS-09.

Light Machine Gun: Egentligen M249, men lirar numer mest med M240B av nostalgiska skäl.

PDW: Pruttklass.

DMR: Bara lirat med RFB, men jag tror att om man använder DMR:erna på rätt sätt så är alla utom de två med lägre skada väldigt lika.

Sniper Rifle: M40

Pistol: 93R (Compact 45 är också nice)

Granat: Minis. Finns ingen anledning att inte köra med den som man har tre stycken av.

Edit: Ett genomgående tema är att jag tenderar att välja vapen med så hög rate of fire som möjligt... :P

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PDW: Pruttklass.

Haha, jag tror UMP45 är den bästa PDW:n för din skull, kanske för alla egentligen.

Upp till 14 meter kan du skjuta ett skott i skallen och sänka folk på HC, två skott i bröstet. Vilket är överlägset bäst bland alla PDW:er.

Den är alltid garanterad högst två skott i skallen oavsett avstånd, och om man skjuter i kroppen från 33 meter eller längre så tar det 4 kulor. Det är alltså det absolut mesta kulor man ska behöva träffa. Så vida du inte skjuter någon i lilltån.

Den stora frågan är ju huruvida man ska klara av att träffa 4 kulor på någon som rör sig mer än 32 meter bort. UMP45 skjuter rätt så långsamt så rekylen borde inte vara det jobbigaste, frågan är hur bra accuracy man kan jobba upp med olika attachments.

Men så länge man hanterar den lite som Scar-H på lite längre avstånd så borde den vara ganska bra... Jämfört med alla andra PDW:er såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fann den assignmenten på Battlelog av en slump nyligen och hade inte sett den innan. Hur gör man för att få fram detta?

Edit: Två minuter senare har jag den...

För er som inte vet, gå in på leaderboards och leta upp dödskallen längst ned på sidan.

Edit: Ja just det, man måste ha premium också.

"Get a 300 meter headshot"

Neeeeeeej, inte nu igen! :(

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något luktar fisk här! Jag har redan 300 meter headshot, trots att jag inte lirat något long range alls. Kan det vara så att man totalt skulle håva in 300m headshot? Det gick väldigt snabbt i sådana fall då jag bara lirat TDM/DOM sedan jag låste upp den, och hälften av gångerna på pistolservrar. :P

Skönt i vilket fall, då jag aldrig gillat att snipa så speciellt långa avstånd.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något luktar fisk här! Jag har redan 300 meter headshot, trots att jag inte lirat något long range alls. Kan det vara så att man totalt skulle håva in 300m headshot? Det gick väldigt snabbt i sådana fall då jag bara lirat TDM/DOM sedan jag låste upp den, och hälften av gångerna på pistolservrar. :P

Skönt i vilket fall, då jag aldrig gillat att snipa så speciellt långa avstånd.

Jag har... 299... >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur låser man upp den där "achivment"

Bla, snålt att ingen annan svarade innan..

Miniedit: Fast det stod ju innan om man kollade lite på ett par inlägg :P

I battleloggen så trycker du på leaderboards. Och nere till vänster ser man en liten döskalle, tryck där.

Sedan ska du skriva bumpthenight som password. Om det inte går att skriva, byt webbläsare (för mig fungerade inte Firefox.)

And Voila!

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha en del folk är så dåliga ibland att jag inte ens tycker synd om dem.

Jag lirade lite DOM några rundor och på Dragon Pass blir det ofta en sniperfest eftersom man kan vara ute längs med kanterna. Jag som enbart var inne för att levla shotgun vägrade att följa resten av servern och passade på att flanka som fasen och skjuta alla snipers.

I och med att jag stormade in på deras territorium så började deras spawn flyttas, men en snubbe fortsatte att komma tillbaka så jag förstod att han hade en spawn beacon.

När jag kom dit nästa gång så såg jag var hans beacon var, sprang förbi den, sprang bort till hans sniperställe (Han satt alltid på samma stället), knivade honom och sprang bort mot spawn beacon. När han spawnade in så sköt jag honom och tänkte att han förmodligen lärt sig sin läxa. Men nej, han spawnade in igen! Haha, han trodde väl att jag skulle dra efter första gången, för det är ju rätt ruttet att göra så, men nu borde han inte spawna in en tredje gång... Men för säkerhets skull så väntar jag. Jag tror jag sköt honom fem gånger och han bara fortsatte spawna in, ända till en teammate kom förbi och sköt sönder hans spawn beacon.

Så resten av rundan fokuserade jag på att leta upp hans sniperställe. Han valde mellan två olika positioner, och hans spawn beacon satt på två olika ställen beroende på vilken plats han var på. En av gångerna bestämde jag mig för att kniva honom när han spawnade in på sin beacon. Sex (6) S.E.X gånger i rad knivade jag honom utan att han fattade att han kanske borde sluta spawna på sin beacon. (Man kan förövrigt kniva direkt när killen spawnar in, alltså innan man kan skjuta på honom.)

Han blev bara argare och argare och skrev först saker på engelska i chatten, sedan på tyska. Men han fortsatte ändå att spawna in på sin älskade beacon trots att han visste att jag stod och väntade.

Jag vet inte hur många gånger jag dödade honom totalt. Men jag knivade honom sju gånger, varav sex gånger när han spawnade på sin beacon. Mot slutet jagade jag som fasen efter den åttonde knivningen, men jag kom ungefär två meter ifrån honom när rundan tog slut. Ja, det var han. För han satt på samma ställe, bakom samma lilla träd.

När såna killar skriker om spawn rape i chatten så tycker jag inte ens synd om dem. Hur dum får man vara egentligen?

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bla, snålt att ingen annan svarade innan..

Miniedit: Fast det stod ju innan om man kollade lite på ett par inlägg :P

I battleloggen så trycker du på leaderboards. Och nere till vänster ser man en liten döskalle, tryck där.

Sedan ska du skriva bumpthenight som password. Om det inte går att skriva, byt webbläsare (för mig fungerade inte Firefox.)

And Voila!

bumpinthenight var lösenordet :)

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

bumpinthenight var lösenordet :)

Yes det var det tydligen, ber om ursäkt, var lite för slö för att kolla ordentligt!

Har ni hört ljudfilerna som någon grävt upp som är en del av det stora "megalodon mysteriet"? Lustigt att Dice gör mer mystiska saker än Rockstar.. :P

Ljudklippen samt kommentar om allt finns på Jackfrags kanal!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yes det var det tydligen, ber om ursäkt, var lite för slö för att kolla ordentligt!

Har ni hört ljudfilerna som någon grävt upp som är en del av det stora "megalodon mysteriet"? Lustigt att Dice gör mer mystiska saker än Rockstar.. :P

Ljudklippen samt kommentar om allt finns på Jackfrags kanal!

Man har hittat hur man triggar ljuden också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...