Jump to content

GTAV släpps Våren 2013


eminem33
 Share

Recommended Posts

http://www.rockstargames.com/newswire/article/45951/grand-theft-auto-v-is-coming-spring-2013.html

actual_1351545051_1241630_0.jpg

Today, we're proud to announce that Grand Theft Auto V is expected to launch worldwide spring 2013 for Xbox 360 and PlayStation 3.

Developed by series creator Rockstar North, Grand Theft Auto V takes place in a re-imagined, present-day Southern California in the largest and most thriving game-world we have ever created set in the sprawling city of Los Santos and for miles beyond – from the tops of the mountains to the depths of the ocean.

Starting next week November 5, 2012, Grand Theft Auto V will become available for pre-order everywhere and fans can expect a host of new information to become available in November.

Look for downloadable desktop versions of the brand new artwork above coming very soon.

Redigerad av eminem33
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hey guys, glad to see so much enthusiasm about the release announcement. For those asking about the PC platform, we're currently focused on the Xbox 360 and PS3 versions of the game and don't have any details to share about a PC version at this time. Anyone that continues to spam the comments section will have their commenting privileges suspended.

<_<

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh, jag diggar verkligen det här! Hoppas spelet kan förgylla i vår :) Även om jag fått för mig att jag ska sluta lägga timmar på spel som GTA så kanske jag köper spelet. Det som jag inte gillar är ändå bilden, är det 2012? Varför är den då sexistiskt? Börjar bli så trött på rockstars sexism.

<_<

Haha det handlar om pengarna som vanligt, men så kanske inte en PC klarar spelet lika bra som ett PS3, vetefan...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha det handlar om pengarna som vanligt, men så kanske inte en PC klarar spelet lika bra som ett PS3, vetefan...

Handlar bara om pengar. Fler folk har en konsol hemma än en maffig speldator. Så R* går mer i vinst på att släppa till xbox och playstation.

Kan verkligen känna hur mycket jag längtar till detta spel nu. Enligt mig är det här den enda spelserien jag verkligen känner sjukt pepp för. Man nästan dör av väntan när ett nytt GTA är på väg.

Får inte samma känsla med något annat!

Redigerad av VaXXoR
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Handlar bara om pengar. Fler folk har en konsol hemma än en maffig speldator. Så R* går mer i vinst på att släppa till xbox och playstation.

Kan verkligen känna hur mycket jag längtar till detta spel nu. Enligt mig är det här den enda spelserien jag verkligen känner sjukt pepp för. Man nästan dör av väntan när ett nytt GTA är på väg.

Får inte samma känsla med något annat!

Samma här, helt klart!

Många vänner hypar totalt när nya FIFA/NHL-spel kommer, och visst gillar jag de.. Men det är ju samma sak, med någon ny detalj bara.

Annars är det få spel jag känt av någon sådan hype.

..men det kanske är för att man inte direkt hänger på communities tillhörande andra spelserier.. ;)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Handlar bara om pengar. Fler folk har en konsol hemma än en maffig speldator. Så R* går mer i vinst på att släppa till xbox och playstation.

Kan verkligen känna hur mycket jag längtar till detta spel nu. Enligt mig är det här den enda spelserien jag verkligen känner sjukt pepp för. Man nästan dör av väntan när ett nytt GTA är på väg.

Får inte samma känsla med något annat!

Ha jo, blev rätt irriterad när GTA SA kom på PC först långt senare, då hade jag inte ens PS2. Men annars föredrar jag att spela på PS3 före en PC numera. Men det är mest för att man tvingas koppla upp sig online för att spela vissa spel i singelplayer...

Piratkopiering också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Handlar bara om pengar. Fler folk har en konsol hemma än en maffig speldator. Så R* går mer i vinst på att släppa till xbox och playstation.

Kan verkligen känna hur mycket jag längtar till detta spel nu. Enligt mig är det här den enda spelserien jag verkligen känner sjukt pepp för. Man nästan dör av väntan när ett nytt GTA är på väg.

Får inte samma känsla med något annat!

I den senaste kvartalsrapporten framkommer det att speljätten EA Games tjänar mer pengar på PC-plattformen än Playstation 3, mycket tack vare ökad digital försäljning.

http://www.sweclockers.com/nyhet/15726-ea-games-drog-in-mer-pengar-pa-pc-an-ps3

Det går uppenbarligen att tjäna bra på PC!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I den senaste kvartalsrapporten framkommer det att speljätten EA Games tjänar mer pengar på PC-plattformen än Playstation 3, mycket tack vare ökad digital försäljning.

http://www.sweclockers.com/nyhet/15726-ea-games-drog-in-mer-pengar-pa-pc-an-ps3

Det går uppenbarligen att tjäna bra på PC!

Intressant fakta, det visste jag faktiskt inte. Men det är ju inte helt underligt att ett FPS-spel som är byggt för PC säljer bäst på PC. Det är heller inte konstigt att en undersökning på en PC-klockarsida visar att PC är det överlägset mest föredragna spelmediet. Skulle man starta en sån fråga på ett ställe där alla möts oavsett vilken plattform man själv äger, skulle balansen bli annorlunda. Det skulle dessutom vara mer intressant att se en statistisk undersökning av samtliga speltyper.

Det är lite grann som att fråga Harry Potter-kretsen vilken den bästa fiktionen som skrivits är. Jag vet inte att många skulle svara Strindberg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en god chans att detta är fake, men värt att posta ändå...

Nejdå, nog är det äkta.

552234_540700041727_1506615729_n.jpg

552368_540700026757_373305569_n.jpg

Och en bättre bild på ett tidigare läckt artwork:

d541be0a244f11e28d0622000a9e13b7_7.jpg

Vassego. :)

Edit:

"As we have just released the second trailer for GTA V..."

"...on November 5th customers Will be able to..."

Det tyder ju på att trailer #2 ska/skulle ha kommit innan 5 November, men Rockstars HQ i NYC kan mycket troligt ha varit stängt de senaste dagarna pga att de varit utan ström och/eller internet pga. Sandy. Det kan ha påverkat deras planer. Jag tror att det är äkta endast pga att det vore ett extremt jobb att göra en så stor fejk. Att skriva ett papper är väl en sak, men att sen faktiskt göra bildvisarna och lådor till dem, samt minst tre st läckta screenshots från dem som alla ser ut att komma från den värld vi känner igen från trailern och de officiella screensen - det känns långsökt.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intressant fakta, det visste jag faktiskt inte. Men det är ju inte helt underligt att ett FPS-spel som är byggt för PC säljer bäst på PC. Det är heller inte konstigt att en undersökning på en PC-klockarsida visar att PC är det överlägset mest föredragna spelmediet. Skulle man starta en sån fråga på ett ställe där alla möts oavsett vilken plattform man själv äger, skulle balansen bli annorlunda. Det skulle dessutom vara mer intressant att se en statistisk undersökning av samtliga speltyper.

Det är lite grann som att fråga Harry Potter-kretsen vilken den bästa fiktionen som skrivits är. Jag vet inte att många skulle svara Strindberg.

Inte jag heller men jag tänker att, The Sims 3, säger det något? Så har de satsat jättemycket på EA-download-manager osv. Jo, kapitalist-EA tjänar bra oavsett hur de gör...

MEN bilderna! Kan bara beskrivas med ett ord: WOW!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...