Jump to content

Diskutera dagens nyhet!


Vice.
 Share

  

17 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

miami683_1236370_0.jpg

Polisen i Miami sköt på söndagen ihjäl en man som tuggade på en annan mans ansikte vid en motorväg. Offret som påstås ha fått halva ansiktet uppätet vårdas på sjukhus, skriver amerikanska tidningar.

Runt 14-tiden på söndagen såg en lastbilsförare hur en naken man tuggade på en annan mans ansikte vid sidan av en avfartsväg i Miami. Scenen som utspelade sig framför hans ögon var som hämtad ur en film med den fiktiva seriemördaren och kannibalen Hannibal Lecter, skriver Miami Herald Tribune.

Lastbilföraren ropade åt mannen att backa undan, men det fick honom inte att avbryta sin makabra attack. En kvinna som också uppmärksammat överfallet vinkade in en polisbil.

Polismannen, som av övervakningsbilderna att döma, var ensam i bilen klev ur fordonet och gick mot männen. När han såg vad som pågick beordrade han den angripande mannen att backa undan från offret. Gärningsmannen struntade i uppmaningen vilket fick polismannen att skjuta honom. Men det fick inte mannen att avbryta angreppet varför polisen fortsatte att skjuta. Ett halvt dussin skott avlossades, enligt vittnen.

Gärningsmannen avled av sina skador. Hans offer fördes till sjukhus med allvarliga skador.

”Baserat på den information som getts är vår polisman en hjälte som räddat liv”, skriver Javier Ortiz, talesperson på Miamipolisen, i ett sms till tidningen.

Det fanns på måndagen inga uppgifter om männen kände varandra eller vad som fått den nu döde mannen att angripa den andre mannen.

Vad tror ni? Var mannen infekterad eller bara galen?

Kam vi förvänta oss en epidemi inom kort?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar att killen skulle ha varit infekterad av något vilket fick honom att handla som han gjorde? Kan inte tänka mig att sådant händer utanför filmernas värld. Nej, han var bara galen.

Det som skulle kunna vara intressant att diskutera är väl polisens agerande, men nyheten är så luddig att det är svårt att ta ställning. Att en polis skulle dra fram pistolen mot en person som.. eh.. "misshandlar" en annan verkar ju dumt och lite otroligt. Jag tar för givet att han försökte avstyra det på något annat sätt först. Men om han nu gjorde det så har jag svårt att tro att han till en början sköt direkt på mannen utan att ha skjutit varningsskott först. Och varför skulle han ha avlossat sex stycken skott? Och sköt han på en person som satt hukad över en annan, levande, person?

Nej, jag blir bara snurrig av informationen som ges. :wacko:

Redigerad av Kebab
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Du menar att killen skulle ha varit infekterad av något vilket fick honom att handla som han gjorde? Kan inte tänka mig att sådant händer utanför filmernas värld. Nej, han var bara galen.

Det som skulle kunna vara intressant att diskutera är väl polisens agerande, men nyheten är så luddig att det är svårt att ta ställning. Att en polis skulle dra fram pistolen mot en person som.. eh.. "misshandlar" en annan verkar ju dumt och lite otroligt. Jag tar för givet att han försökte avstyra det på något annat sätt först. Men om han nu gjorde det så har jag svårt att tro att han till en början sköt direkt på mannen utan att ha skjutit varningsskott först. Och varför skulle han ha avlossat sex stycken skott? Och sköt han på en person som satt hukad över en annan, levande, person?

Nej, jag blir bara snurrig av informationen som ges. :wacko:

Polisen var skräckslagen. Hur hade du reagerat om du sett en livs levande Zombie?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför startar du de här trådarna i Allmänt när du ändå bara verkar ha för syfte att tramsa i dem?

Du missar poängen. Du som är högutbildad borde förstå syftet. Syftet håller just nu på att uppfyllas. Vi gör nått som vi inte gör så ofta, för dialoger. Och med dialoger kommer idéer som i sin tur kan bli vettiga trådar. Det är skitsamma VAD vi diskuterar, bara vi DISKUTERAR.

90% av posterna på forumet är singelposter, inga dialoger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

En zombie? Vad snackar du om? Det var en kannibal.

Fan ingen kannibal.

Kanibaler planerar sina attacker, dinerar på sitt offer på ett sofistikerat vis. Zombies biter tag i första bästa kroppsdel. I det här faller ansiktet, som mer eller mindre blev helt uppätet. Klart han var en zombie

@exitic: sitter på mobilen nu. Länkar till källan så fort sambon flyttar sig från datorn

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du missar poängen. Du som är högutbildad borde förstå syftet. Syftet håller just nu på att uppfyllas. Vi gör nått som vi inte gör så ofta, för dialoger. Och med dialoger kommer idéer som i sin tur kan bli vettiga trådar. Det är skitsamma VAD vi diskuterar, bara vi DISKUTERAR.

90% av posterna på forumet är singelposter, inga dialoger.

Jag kanske är ensam med den här åsikten. Men jag föredrar att ha seriösa diskussioner eller inga alls. Singelposts är inte så illa, så länge de tillför trådarna.

Om du nu vill se att forumet blir mer levande och börjar diskutera mer. Varför försöker du inte med att skapa seriösa trådar istället för tramstrådar?

Langa filmen istället så kan vi diskutera huruvida polisen agerade korrekt eller inte. Det är åtminstone en seriös diskussion.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan ingen kannibal.

Kanibaler planerar sina attacker, dinerar på sitt offer på ett sofistikerat vis. Zombies biter tag i första bästa kroppsdel. I det här faller ansiktet, som mer eller mindre blev helt uppätet. Klart han var en zombie

Du... Du är helt otrolig.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du nu fått för dig att de här trådarna är en bra idé så borde du åtminstone länka till källorna och ta diskussionen seriöst. Att bara tramsa tillför inget till forumet, allra minst en dialog.

Varje gång du har postat dessa trådar har någon försökt göra det seriöst varpå du dummar ned allt igen. Hellre singelposter än trams som inte ens är lustigt trams.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag förstod allting som så slutade inte mannen äta på offret även efter att han blev skjuten och att det handlade om en drogpsykos av något slag.

Edit: Polisen avlossade alltså inte alla skott direkt efter varandra. Det första var för att få stopp på gärningsmannen men det gick tydligen inte. Då avfyrade polisen en bula till som inte heller fick GM att sluta, osv.

Redigerad av felshoe
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag förstod allting som så slutade inte mannen äta på offret även efter att han blev skjuten och att det handlade om en drogpsykos av något slag.

Edit: Polisen avlossade alltså inte alla skott direkt efter varandra. Det första var för att få stopp på gärningsmannen men det gick tydligen inte. Då avfyrade polisen en bula till som inte heller fick GM att sluta, osv.

Exakt. Så resonerar jag med. Någon form av zombie helt klart!

Källa kommer inom 30 minuter

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag förstod allting som så slutade inte mannen äta på offret även efter att han blev skjuten och att det handlade om en drogpsykos av något slag.

Helt klart troligast. Lite som han halvkända rapparen som sneade på några tunga kemiska preparat och blev ertappad av polis när han hade skurit upp sin flickvän och satt och tuggade på hennes inälvor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://25.media.tumb...tlibbo1_500.jpg - bild på kannibalen och sitt offer.

http://i45.tinypic.com/2u7yik2.jpg - Närbild på ansiktet som vart uppätet.

VARNING, STÖTANDE BILDER!

post-10602-0-49173100-1338312027.png

:( bleusch typ

För att tillföra tråden någonting vettigt: Vilken bisarr berättelse. Riktigt, riktigt bisarr.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...