Jump to content

GTASajtens Crew


VickeX
 Share

Recommended Posts

Kan vara värt att klistra tråden också, antingen i det här forumet ellet om vi får ett Multiplayer subforum.

Ja, fast inte än på ett tag. Spelet dröjer en månad till och innan dess har jag ett antal andra trådar jag borde få klistrade, bl.a. om spoilers och ett välkomstmeddelande med lite tips och regler för nya medlemmar. :)

Jupp. Det lär nog bli ett subforum för GTA Online med tanke på hur stort det verkar bli. :)

Precis, där blir det nog klistrat. Hoppades på en hemsida också men det verkar inte bli av trots mina försök. :(

Jag döper om tråden! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, jag såg nu att jag blev Commissioner, trevligt.

Det verkar som att hierarkin inte har nån praktisk betydelse annat än vem som får bjuda in medlemmar - så länge man inte är Muscle kan vem som helst bjuda in nytt folk. De som har roller ovanför Representative har lite adminrättigheter på R*SC, men särskilt mycket nytta av sånt vet jag inte att man kommer få.

Det är väl först när en grupp blivit skitstor och man behöver strukturera rollfördelning i räder och andra uppdrag som hierarkin har betydelse, verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, jag såg nu att jag blev Commissioner, trevligt.

Det verkar som att hierarkin inte har nån praktisk betydelse annat än vem som får bjuda in medlemmar - så länge man inte är Muscle kan vem som helst bjuda in nytt folk. De som har roller ovanför Representative har lite adminrättigheter på R*SC, men särskilt mycket nytta av sånt vet jag inte att man kommer få.

Det är väl först när en grupp blivit skitstor och man behöver strukturera rollfördelning i räder och andra uppdrag som hierarkin har betydelse, verkar det som.

Precis. Det verkar mest vara administrativa fördelar med ranksystemet. De vill väl inte att folk som är högre Rank i ett crew ska få några fördelar in-game, för då kanske mindre insatta bara startar sitt eget solo-crew bara för att få de fördelarna.

Jag tänkte att alla medlemmar kan få vara representatives. Är man sen väldigt aktiv både i spelet och på GTASajten samt hjälper till och är snäll så kan man bli promotad till Lieutenant. Sen de som verkligen jobbar mycket för att crewet och GTASajten (V-delen, kanske) ska bli så bra som möjligt kanske kan bli Commissioners. Henkibojj som redan är admin här på sajten kändes som ett bra val att bli den första. :)

Sen ger ju som sagt rankingen bara rättigheter, så det har egentligen ingen betydelse för spelet och vad vi alla kan ådstakomma där tillsammans.

Vore kul om de i framtiden la till små belöningar in-game för utmaningar. T.ex ett nytt vapen eller ett nytt paintjob eller någonting i den stilen, för att ett crew sammanlagt rånat X banker, eller sammanlagt klarat X antal race, eller sammanlagt dödat x antal fiender från motståndarcrews.

Men vi får väl se vad de har för planer för Social Club i framtiden. Ska hur som helst bli riktigt kul att råna lite banker med er allesammans!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror jag skickade en förfrågan, kiedis85 heter jag på social club, är ny där så vet inte riktigt hur allt funkar än, ska sätta mig in i det.

Har aldrig vart så mycket för onlinespel men detta vill jag inte missa, jag tror inte jag har någon på PSN så lägg gärna till mig, Kiedis_eds heter jag där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ingen förfrågan från dig. Prova igen.

Accepterade/bjöd in dig Complex. Du behöver bekräfta för att joina. :)

Jag har försökt behandla hans och kanske andras ansökningar på mobilen men löftet från R* om en fungerande webblösning utan appar håller inte riktigt. Saker ändras utan att visas, försvinner, knappar saknar respons och annat skit.

Jag tror hans begäran försvann när jag tyckte på acceptera. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har försökt behandla hans och kanske andras ansökningar på mobilen men löftet från R* om en fungerande webblösning utan appar håller inte riktigt. Saker ändras utan att visas, försvinner, knappar saknar respons och annat skit.

Jag tror hans begäran försvann när jag tyckte på acceptera. :wacko:

Aha. Nej då tror jag att det funkat... Är bara lite småknepigt designat.

Först skickas en förfrågan från användaren som vill joina ett crew, sen måste crewets skapare eller Commisioners bekräfta ansökan. Efter att ansökan är bekräftad måste användaren själv acceptera/joina crewet.

Så fort ansökan är bekräftad försvinner den från sidan av någon anledning. Problemet ligger väl i att användaren inte alls borde behöva joina crewet själv efter att blivit bekräftad av ledaren.

Complex och Goblin, ni får logga in på SC och se om ni fått någon bekräftelse så att ni kan joina crewet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...