Jump to content

Ska polisen reagera på mer saker i V?


VaXXoR
 Share

  

37 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Fick iden till tråden av ExploSive bild i Trollface & co.

Nå vad vill ni? Ska polisen bli mer verklighetstrogen i V?

Jag själv gillade systemet i Mafia II när det gäller nummerplåtar och att polisen kunna känna igen utseendet på karaktären.

Att dra plattan i mattan på vägarna känns lite mer busigare som en polisbil kan stå och vänta någonstans och att ta upp en prostituerad skulle också vara riskabelt.

Tycker detta ger mer känsla i spelet och det får en att känna sig mer kriminell än vad dom tidigare spelen har gjort. Att gå runt på gatan med en RPG utan att ens polisen reagerar känns tråkigt imo. Men visst kan detta göra att man blir irriterad.

Mafia hade sina tillfällen då man ABSOLUT inte hade tid för en biljakt när man fick polisen efter sig. Men tycker ändå det var en bra sak att ha med i spelet. Blir lite dumt att man kan bränna iväg från polisen efter att ha skjutit ner 5 människor och sen köra förbi samma polisbil igen efter att ha fått bort wanted lvln utan någon som helst reaktion.

Försöker skapa diskussioner här på forumet för att jag är trött på väntan på ny trailer, så diskutera! :D

Andra polis saker kan tas här med, som spikmattor, K-9 poliser och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att lite av GTA-känslan skulle försvinna om man helt plötsligt skulle behöva oroa sig för att polisen ska ta en för att man t.ex. kör för fort. Jag tycker att AIn i nuvarande GTA-spel är helt okej om man ser till vad de reagerar på, även de ju inte är de vassaste knivarna i lådan direkt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker polisen kan reagera på mer, men även ge upp lättare.

Ofta ska det räcka med att byta bil eller kila in i någon gränd.

Polisen i IV var för lätt, vill ha det mer svårt. Om man får en stjärna fine, men över 2 så tycker jag att svårigheten att skaka polisen ska ökas rejält. Helst ta bort det där cirkel systemet som IV hade, det var alldeles för lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att GTA IV var nästan perfekt i det avseendet faktiskt.

Det jag verkligen inte gillade mer IV var.

- Polisen var för lätt att köra ifrån. Vill att polisen ska komma mer ikapp om man kör snabbt. Självklart spelar bilsort roll, men i IV så kunde man nästan köra ifrån dom i alla bilar förutom större fordon.

- Polisen var inte så aggressiv, skulle vara kul om dom kunde köra lite pit manövrar och liknande.

- Att spikmattor och liknande inte fanns, polisen ska ha mer utrustning att använda sig av!

- Polisen borde göra annat jobb än att jaga huvudkaraktären. Mer kriminella peds och gärna skottlossningar som man själv inte skapar. Ger världen mer liv.

- Motorcykel poliser, gud vad jag saknar det! Iofs la R* till en polismotorcykel i TBoGT. Så chansen är ju ganska stor att det dyker upp nu igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag verkligen inte gillade mer IV var.

- Polisen var för lätt att köra ifrån. Vill att polisen ska komma mer ikapp om man kör snabbt. Självklart spelar bilsort roll, men i IV så kunde man nästan köra ifrån dom i alla bilar förutom större fordon.

- Polisen var inte så aggressiv, skulle vara kul om dom kunde köra lite pit manövrar och liknande.

- Att spikmattor och liknande inte fanns, polisen ska ha mer utrustning att använda sig av!

- Polisen borde göra annat jobb än att jaga huvudkaraktären. Mer kriminella peds och gärna skottlossningar som man själv inte skapar. Ger världen mer liv.

- Motorcykel poliser, gud vad jag saknar det! Iofs la R* till en polismotorcykel i TBoGT. Så chansen är ju ganska stor att det dyker upp nu igen!

De tre sista punkterna håller jag med om, men sett till vad poliserna reagerar på från början är jag redan nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Thuug, jag tycker IV-poliserna var ganska bra. Jag vill absolut inte ha Mafia-poliser som jagar en för fortkörning och skriver ut böter och liknande. GTA ska vara lite arkadigt och orealistiskt.

- Polisen var för lätt att köra ifrån. Vill att polisen ska komma mer ikapp om man kör snabbt. Självklart spelar bilsort roll, men i IV så kunde man nästan köra ifrån dom i alla bilar förutom större fordon.

När man hade 4-5 stjärnor var det inte så lätt att köra ifrån dem imo.

- Att spikmattor och liknande inte fanns, polisen ska ha mer utrustning att använda sig av!

Först säger du att de ska ha spikmattor och sen säger du att de ska ha mer utrustning. Är inte spikmattor utrustning?

- Polisen borde göra annat jobb än att jaga huvudkaraktären. Mer kriminella peds och gärna skottlossningar som man själv inte skapar. Ger världen mer liv.

Det fanns ju i IV.. Det hände ofta att man såg poliser som jagade kriminella och ibland ledde det till skottlossningar.

- Motorcykel poliser, gud vad jag saknar det! Iofs la R* till en polismotorcykel i TBoGT. Så chansen är ju ganska stor att det dyker upp nu igen!

Det har sin naturliga förklaring i att mc-poliser vanligtvis håller till på motorvägarna och eftersom IV utspelade sig i en stad fanns det inte orsak att ha med dem. Jag är dock ganska säker på att de återkommer i V.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte att polisen i GTA borde reagera på fortkörning och andra trafikbrott... enda fram tills jag spelade Mafia 2. Nu är det iofs ett helt annat spel och därmed en annan diskussion, men det känns verkligen inte som det skulle passa i GTA.

Däremot håller jag med om att polisen borde vara svårare att skaka av sig. Överhuvudtaget bör konfrontationerna med polis vara mer "varierade", det blev enformigt ganska snabbt i GTA IV.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte polisen var rätt så lätt i IV som Vaxxor säger. Jag körde ifrån polisen hur lätt som helst när jag hade en 3-5 stjärnor. Allt jag behövde var bara låsa in mig på ett sjukhus o skjuta ner alla som kom in tog deras vapen o behövde bara ta SWAT bussen köra fort som fan ner från en backe vips polisen var borta.

Dem borde göra som sagt ett liknande system i V som fanns med i Mafia 2 att dem kände igen reggplåten eller kläderna och att dem börjar reagera mera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att polisen försöker skjuta ihjäl huvudkaraktären för minsta förseelse är egentligen så obotligt korkat och det har jag tyckt enda sen jag plockade upp Vice City som 13-åring. Nigga please.

I GTA IV skjuter inte poliserna på dig om du inte själv skjuter eller riktar ett vapen mot dem.

Edit: Kanske om du kör ihjäl folk också.

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak som jag kom att tänka på och som stört mig ibland är då polisen är inblandad i en "skjutstrid" med någon och man skjuter den som poliserna strider mot, man "hjälper" alltså poliserna.. Och vad händer, jo poliserna börjar skjuta på en. Otacksamma snutsvin! :(

Kanske lite självklart om man gör det random, där emot så tycker jag man ska kunna göra polis uppdragen utan att bli efterlyst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Polisen i IV var alldeles för aggressiv men samtidigt dum i vissa lägen enligt mig. Om jag blåser på i full fart med en Banshee så kan vilken polisbil som helst köra rätt ut framför mig. Självmord? Ja. Om jag avlossar ett skott i en gränd eller på ett relativt öde ställe pluppar en polisbil upp precis i närheten av mig, och oavsett om ingen såg vem som sköt, så vet polisen direkt att det var jag. AI:n är inte direkt programmerad till att köra bra heller. Om jag får en stjärna efter mig så sölar polisbilen på hur mycket som helst. När jag får två stjärnor efter mig kör dom inte direkt bättre utan bara mer aggressivt. När den blå-röda wanted-level cirkeln ploppar upp, börjar polisbilar av någon anledning att ploppa upp precis inom cirkeln som om dom visste exakt var jag befann mig, och som om alla poliser var koncentrerade till ett område, eftersom polisen uppenbarligen finns där av en anledning: Att fånga mig och att arrestera människor med stulna kreditkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sak som jag kom att tänka på och som stört mig ibland är då polisen är inblandad i en "skjutstrid" med någon och man skjuter den som poliserna strider mot, man "hjälper" alltså poliserna.. Och vad händer, jo poliserna börjar skjuta på en. Otacksamma snutsvin! :(

Det är något jag också stör mig på.

I Vice City blev man belönad när man gjorde så som du beskriver, men i alla senare GTA-spel har man bara fått wanted level som belöning...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är något jag också stör mig på.

I Vice City blev man belönad när man gjorde så som du beskriver, men i alla senare GTA-spel har man bara fått wanted level som belöning...

I VC har jag för mig att man fick belöning om man slog eller använde Melee vapen, skjutvapen blev en stjärna. Men inte är 100.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I VC har jag för mig att man fick belöning om man slog eller använde Melee vapen, skjutvapen blev en stjärna. Men inte är 100.

Det stämmer nog. Låter rimligt.

Istället för att behöva åka utanför ett visst område där poliserna letar efter en tycker jag att de borde införa något system som i alla fall påminner om det i Assassin's Creed. Att smälta in bland folkmassor eller gömma sig för en stund ska räcka, i alla fall när man endast har en stjärna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...