Jump to content

Ska polisen reagera på mer saker i V?


VaXXoR
 Share

  

37 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)

Det stämmer nog. Låter rimligt.

Istället för att behöva åka utanför ett visst område där poliserna letar efter en tycker jag att de borde införa något system som i alla fall påminner om det i Assassin's Creed. Att smälta in bland folkmassor eller gömma sig för en stund ska räcka, i alla fall när man endast har en stjärna.

Hade vart kul om det var så om man hade 2-3 stjärnor. Men efter att ha skjutit massa poliser och människor borde man bli efterlyst på samma sätt som i maffia. Att polisen tar regplåtar och så vidare, Tycker spelet skulle bli roligare då. När man måste dumpa bilen och fortsätta i en annan bil för att komma ifrån poliserna.

Köra in i en gränd och elda upp flyktbilen för att senare ta sig vidare i en annan och smita iväg. Eller byta kläder och så vidare. Hade även vart ballt om man hade en inventory och kunde slänga av sig tröjor och liknande istället för att ha kläderna låsta på gubben innan man byter eller köper nya.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Tycker de ska reagera mer verklighetstroget... GTA IV var en bra grund, tycker jag - i motsats till äldre GTA-spel. I IV så börjar de ju inte slå en med batong det första de gör (kan ju bero på att de inte har någon). Springer man, så tycker jag även att civila ska kunna lägga sig i, och försöka ställa sig i vägen ibland eller så, samt som poliserna ska ha ASP-batonger, ifall man börjar slåss med dem.

Sen tycker jag också att de ska reagera mer på trafikbrott och så, men istället för att gripas direkt, kanske böter kunde vara acceptabelt, om man kör mot rött eller så? Självklart ska polisernas köregenskaper förbättras radikalt. I GTA IV så stod de för större ödeläggelse än vad man själv gjorde då man försökte fly...

Sen att de nästan hela tiden vet exakt var man är, tycker jag man borde ta bort. Byter jag exempelvis bil, så borde det bli svårare för dem att identifiera en - om de nu inte sett en utanför bilen eller så...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...