Jump to content

Summera ditt 2011


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Ja 2011 börjar lida mot sitt slut så tänkte vi kunde summera vad som var bra och dåligt med 2011. Här är min lista iallafall:

Plus

  • Jag vart morbror igen
  • Börja sköta praktiken nu i skolan
  • Brorsan flyttade hem efter 6år
  • Att jag fyllde 19
  • Första julen utan morfar gick rätt så bra ändå fast den första julen brukar vara jobbig när en släkting gått bort.
  • Går mitt sista år på fordons linjen och tar studenten nästa år



    Minus

    • Morfar gick bort det tog lite grann på psyket var svårt att hantera skolan när jag fick reda på att morfar hade gått bort. Vart skolk till och från.
    • Mormor bor nu själv
    • Begravning på samma dag som sommarlovet började på.
    • Hatar jag inte tog chansen att bli tillsammans med F som jag har skrivit om hela sommaren så det vart stort sett mitt fel att det inte vart nåt fast bägge var intresserande av varandra.
Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plus

  • Första året som singel på fyra år
  • Roadtrip'ade genom USA (Miami - San Francisco) i sex veckor.
  • Reste genom Kina, Tibet och Thailand i sex veckor (Basecamp på Mt. Everest var höjdpunkten)
  • Blev kökschef (träder dock i kraft 1:e februari
  • Slutat både med weed, snus och cigaretter.
  • Har växt som person och är nu för tiden en annan person än jag var i början av året.



    Minus

    • Första året utan en tjej på fyra år.
    • Börjar tröttna på Oslo och vill här i från
    • Varit kär i en tjej i Göteborg och är.
    • Har inga pengar för första gången på 8 år (!)

[size="4"][color="#FF0000"][b]Plus[/b][/color][/size]


[list]
[*]

[*]

[*]

[*]

[/list]



[size="4"][color="#000000"][b]Minus[/b][/color][/size]


[list]
[*]

[*]

[*]

[*]

[/list]

Redigerad av Karatemorfar
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(http://www.gtasajten...ditt-aar-50463/)

Fem händelser som varit bra det här året?

Kom in på Högskolan i Jönköping och har haft en grymt bra termin hittills. Insparken var två av de roligaste veckorna i mitt liv. Skulle jag ta upp alla bra händelser under den här terminen skulle jag behöva fler punkter.

Sweden Rock Festival.

Fyllde 20, så att jag fick börja handla på Systemet är ju ett plus.

Roger Waters och Rush i Globen.

Vi har ju julen framför oss!

Fem händelser som varit sämst det här året?

Pluggade i Halmstad men nollade kursen.

Har fått pendla mellan Ulricehamn och Jönköping varje dag den här terminen (har dock boende från första januari!)

Har levt på under existensminimum i två månader.

Redigerad av Adriian
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

+

Nyår i Sydney. Att jag vaskade 1400 på en femtimmarsminneslucka där jag hann bli nedslagen och utslängd från David Guetta och Armand Van Helden är ett litet minus.

Flög till Thailand, mycket kärt återseende med 15+ vänner. Fullmoon Party förmodligen roligaste tre dygnen i mitt liv.

Reste runt i Sydostasien i lite olika formationer av mina bästa vänner.

Flög hem och var hemma i en månad som var sjukt soft. Slappade, lyfte inte ett finger, gick ut några gånger i veckan. Umgicks mycket med en fin tjej.

Tågluffade genom Europa med två kompisar.

Kom hem igen, möttes av försommar. Parkhäng, fotboll och utgångar i en månad. Umgicks mycket med en fin tjej.

Började jobba 1 juni till slutet av augusti. Bodde på Öland med massa vänner.

Dans Dakar.

Hultsfred.

Emmaboda.

Way Out West.

Personalresa till Cypern när jobbet var slut. Tennis och poolhäng.

Flyttade till Oslo med fyra kompisar när jag kom hem. Bestämdes hastigt som lustigt efter en väldigt sorglig vecka med mycket framtidsångest. Fick lägenhet andra dagen, jobb femte. Trivs väldigt bra.

Rhymesayers, grymt tajt konsert.

Återupptog, i och med Osloflytt, mitt läsande. Och tvserietittande.

-

Återigen betett mig lite svinigt mot diverse tjejer, FÖRUTOM tidigare nämnda, som förstås stack iväg med en annan.

Vet inte riktigt vad jag ska göra med mitt liv. Men det hör väl till.

Redigerad av Tweak
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plus

  • Lämnade ännu en kontrollfixerad flickvän och började om på ny kula.
  • Tog studenten med bra betyg.
  • STUDENTEN! Sprit, en massa ligga och härliga vänner!
  • Praktik på en grundskola. Efter nyår är jag lovad en sexmånaders anställning också.
  • Träffaten tjej som det känns rätt med!


    • Kände att jag skulle ändra mina alkoholvanor efter studenetn. Icke. Dricker onaturligt mycket sedan i Juni.
    • Arbetslös i flera månader. Förmodligen den hitills mörkaste perioden i mitt liv.
    • Har tappat kontakten med många vänner från gymnasiet.
    • Varit svinig mot ett antal tjejer. Krossade hjärtan är aldrig kul att ha på sitt sammvete.
Redigerad av antepanteboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plus

  • Jag och Alexandra startade året med att bli tillsammans och sambos.
  • Har varit husägare hela 2011 och det är en sån jävla underbar känsla att äga ett eget ställe.
  • Förlovade mig 11-11-11 med min älskling, stort.
  • Gick från knappsats till SmartPhone, köpte också en ny dator.


    Minus
    • Tog vatten över huvudet med min dränering. Är inte klar med hela huset, men det värsta är klart.
    • Bröt den förbannade handen för tredje gången. Anger Management = 0. Hatar mig själv för det.
    • Diskmaskinen totalhavererar, får ärva min systers, den totalhavererar. Får bli nyköp 2012.

Överlag, ett mycket bra år.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plus

  • Jag och Alexandra startade året med att bli tillsammans och sambos.
  • Har varit husägare hela 2011 och det är en sån jävla underbar känsla att äga ett eget ställe.
  • Förlovade mig 11-11-11 med min älskling, stort.
  • Gick från knappsats till SmartPhone, köpte också en ny dator.


    Minus
    • Tog vatten över huvudet med min dränering. Är inte klar med hela huset, men det värsta är klart.
    • Bröt den förbannade handen för tredje gången. Anger Management = 0. Hatar mig själv för det.
    • Diskmaskinen totalhavererar, får ärva min systers, den totalhavererar. Får bli nyköp 2012.

Överlag, ett mycket bra år.

Får säga iallafall grattis till dig och Alexandra hoppas ni får ett långt o bra liv framför er :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plus

  • Spenderade tre underbara veckor i en svart Chevrolet Tahoe på USA's vägar. En dröm som gick i uppfyllelse.
  • Har utökat min vänskapskrets med några få, men väldigt bra personer.
  • Fick äntligen prova på livet i det militära när jag genomförde GMU. Är otroligt stolt över mig själv och mina insatser. Ser lättare på saker och ting nu för tiden när jag har saker att jämföra med.
  • Åkte till London och såg EITS med vänner. Tre fina dagar med öl, fint väder och bra vänner i en storstad utanför rikets gränser.
  • Har utvecklat min musiksmak ytterligare.
  • Köpte en banjo och lärde mig att spela på den.



    Minus

    • Vi lade ner bandet. Skittråkigt. Vi hade så mycket nytt material och allting var så mycket bättre än det vi tidigare skrivit.
    • Har en farfar som sjunker in i en djupare och djupare demens. Inte för att jag kan anklaga honom för det, han gick in på sitt 89 år i livet i december. Rekord på min pappas sida.
    • Blev återigen arbetslös tack vare en jäkla massa strul med löner på stället jag jobbade. Det kändes inte seriöst, så jag slutade. Utan arbete sedan augusti tär på självkänslan, dock.
    • Blev kär.
    • Det verkar hända saker i mina vänners liv. De påbörjar utbildningar utomlands, de reser till andra sidan jorden. Här sitter jag och möglar.

    Trots vissa motgångar är jag överlag väldigt nöjd med året. Vinterdeppen som var så otroligt påtaglig förra året har jag inte märkt av alls i år. Kanske för att det är så mycket varmare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja 2011 börjar lida mot sitt slut så tänkte vi kunde summera vad som var bra och dåligt med 2011. Här är min lista iallafall:

Plus

  • Jag vart morbror igen
  • Börja sköta praktiken nu i skolan
  • Brorsan flyttade hem efter 6år
  • Att jag fyllde 19
  • Första julen utan morfar gick rätt så bra ändå fast den första julen brukar vara jobbig när en släkting gått bort.
  • Går mitt sista år på fordons linjen och tar studenten nästa år
  • Bästa nyårs afton på jäkligt länge att man får fira ihop med bägge bröderna igen



    Minus

    • Morfar gick bort det tog lite grann på psyket var svårt att hantera skolan när jag fick reda på att morfar hade gått bort. Vart skolk till och från.
    • Mormor bor nu själv
    • Begravning på samma dag som sommarlovet började på.
    • Hatar jag inte tog chansen att bli tillsammans med F som jag har skrivit om hela sommaren så det vart stort sett mitt fel att det inte vart nåt fast bägge var intresserande av varandra.

    Lägger till en sak igen på + bästa nyårs afton på länge att fira ihop med brorsan igen efter 6 år :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plus

  • Hade en fin sommar med underbara vänner.
  • Tatuerade mig.
  • Reste relativt mycket (för att vara mig).
  • Slutade på Eniro.
  • Flyttade hemifrån!



    Minus

    • Är för tillfället arbetslös, men har stor chans på jobb så fort jag pluggat klart.
    • Har gått upp i vikt sedan jag flyttade hemifrån.
    • Har lagt lite väl mycket pengar på färdigmat/äta ute.

    Överlag ett bra år! Tror och hoppas att 2012 kommer bli minst lika bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plus

  • Fått massor och åter massor av nya vänner.
  • Varit med om mycket galet, roligt och intressant under min tid i London.
  • Åker i princip land och rike runt + flera länder i Europa, vilket fått mig att se många olika städer och länder (Arsenal...).
  • Tjänar för första gången i mitt liv väldigt mycket pengar.
  • Gått ner 25 kilo!
  • Lever ett nyttigt, hälsosamt och roligt liv.

    Minus

    • Såg Arsenal förlora Carling Cup-finalen på plats på Wembley efter ett mål i sista minuten.
    • Letar efter flickvän, men har det svårt att binda mig. Slutar alltid med one night stand eller liknande.
    • Alla förluster man sett på plats när Arsenal spelat.
    • Spenderar katastrofala mängder pengar. Hade lätt kunnat haft över 200 000 om jag sparat. Å andra sidan har jag levt livet.
    • Vet inte när jag vill hoppa på universitet än. Och vad jag vill göra (har två val).
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...