Jump to content

Är du politiskt aktiv?


Frenzy
 Share

  

38 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

"Forget the politicians. The politicians are put there to give you the idea that you have freedom of choice..you don't. You have no choice."

+1

Finns ingen politik som gynnar alla, så oavsett vad så är politik något som är dömt att misslyckas och på samma gång dömt att överleva.

En gungbräda!Ena ändan med 3kgs vikter och andra ändan med 7kgs vikter, och en gungbräda som håller 400kg. (borde väl inte gå att få dem jämnt fördelat? whistling_1185537_0.gif )

Är inte politiskt aktiv, inte heller insatt i politiska händelser. Annars klassar jag mitt tankesätt som Libertarianistiskt i en viss mån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är "aktiv" i det avseendet att jag gärna debatterar politik med med andra människor och håller mig ganska uppdaterad och informerad om vad som händer.

Vad gäller politiska och ekonomiska maktstrukturer globalt så är jag väldigt pessimistisk och håller med om att maktvågen är vägd i vår nackdel. Dock så är jag på ett närmare plan i Sverige optimistisk att saker som vård, skola, sociala frågor och ekonomi faktiskt kan förändras och känner därför en skyldighet att rösta/debattera/lyssna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, jag är inte med i något politiskt parti men jag är involverad i några intresseorganisationer och politiska föreningar. Vilka förblir ett mysterium. Utöver det är jag mycket intresserad av politik, överdrivet insatt i vissa politiska delområden, har mer eller mindre starka åsikter om det mesta, debatterar och diskuterar politik, studerar och läser politik, skriver politik och kommer med stor sannolikhet arbeta med något relaterat till politik i framtiden. Eftersom jag antagligen är mer politiskt engagerad än de flesta röstar jag ja.

"Forget the politicians. The politicians are put there to give you the idea that you have freedom of choice..you don't. You have no choice."

Nej jag bryr mig inte ett skvatt om politik.

Politiker≠politik.

Att "bry sig om" politik är egentligen ingenting annat än att ha åsikter om hur samhället ska styras. Har man åsikter om hur t.ex. vård, skola, skatter, trafik, försvar, miljö etc ska utformas bryr man sig om politik.

Redigerad av Umberto
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du låter fienden styra dig är du svag och den enda som kan göra dig starkare är du. En ideologisk fråga, Ekeroth eller Kasselstrand?

Handlar inte om att vara svag. Handlar om att jag inte vill utsätta mig och min familj för tråkigheter. Jag gillar Ekeroth. Kasselstrand vet jag inte särskilt mycket om, så jag kan inte uttala mig om honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Handlar inte om att vara svag. Handlar om att jag inte vill utsätta mig och min familj för tråkigheter. Jag gillar Ekeroth. Kasselstrand vet jag inte särskilt mycket om, så jag kan inte uttala mig om honom.

Jag förstår, men det grundar sig i din rädsla för deras till synes brutala framtoning. Dessutom är du ju medveten om faran att det kan ske något tråkigt, så du är ju redan förberedd. Det handlar för dig om att hitta din inre styrka och gå hela vägen ut nu. Tänk på vilka tråkigheter du själv och din familj kommer att utsättas för om du inte agerar.

Om Kasselstrand:

Gustav Kasselstrands tal på SD:s Landsdagar 2011 (youtube)

SD måste erkänna en palestinsk stat (aftonbladet)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...