Jump to content

Skillnaden mellan städerna


Wallsten82
 Share

Recommended Posts

Skulle någon mer insatt kunna förklara skillnaderna mellan de olika städerna?

Har läst mycket om San Andreas,Los Santos,Las Venturas osv...har också uppmärksammat att majoriteten är överförtjusta över att det är San Andreas igen.

Så vad är skillnaden? Har i princip enbart lirat 4:an och Liberty City var väl okej,kanske lite väl mörk för min smak,men helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA III utspelade sig i Liberty City.

GTA Vice City utspelade sig uppenbarligen i Vice City (Miami).

GTA San Andreas utspelade sig i en "stat" som heter San Andreas.

GTA IV utspelade sig i en ny version av Liberty City, som är mer lik riktiga New York.

San Andreas består av tre städer, Los Santos (Los Angeles), San Fierro (San Francisco) och Las Venturas (Las Vegas) medan städerna är sammanbunda med skog, öken och små byar! Det är oklart om GTA V innehåller mer än Los Santos eller inte, men jag personligen hoppas verkligen att San Fierro och Las Venturas kommer tillbaka. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skillnaden mellan vilka städer? San Andreas och Liberty City eller skillnaden mellan Los Santos, San Fiero och Las Venturas?

Det är inte lätt att svara på, men om du aldrig spelat GTA: San Andreas från 2004 är det hög tid att göra det!

San Andreas är ingen stad, det är en stat. Den består av Los Santos (Los Angeles) i sydöst, San Fiero (San Francisco) i väst, Las Venturas (Las Vegas) i nordöst samt Nevadaöknen norrut i mitten. Mellan LS och SF finns ett stort landområde som inte är särskilt bebyggt alls utan innehåller mest sädesfält, kullar, djupa skogar och slingrande vägar. Precis söder om San Fiero finns berget Mount Chiliad, som vi även ser i GTA V.

Med andra ord, folk är exalterade över att San Andreas återkommer eftersom vi ganska sannolikt kommer få se samtliga städer återskapade, eller åtminstone stora delar av San Andreas-staten.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skillnaden mellan vilka städer? San Andreas och Liberty City eller skillnaden mellan Los Santos, San Fiero och Las Venturas?

Det är inte lätt att svara på, men om du aldrig spelat GTA: San Andreas från 2004 är det hög tid att göra det!

San Andreas är ingen stad, det är en stat. Den består av Los Santos (Los Angeles) i sydöst, San Fiero (San Francisco) i väst, Las Venturas (Las Vegas) i nordöst samt Nevadaöknen norrut i mitten. Mellan LS och SF finns ett stort landområde som inte är särskilt bebyggt alls utan innehåller mest sädesfält, kullar, djupa skogar och slingrande vägar. Precis söder om San Fiero finns berget Mount Chiliad, som vi även ser i GTA V.

Med andra ord, folk är exalterade över att San Andreas återkommer eftersom vi ganska sannolikt kommer få se samtliga städer återskapade, eller åtminstone stora delar av San Andreas-staten.

San Andreas är faktiskt inte en stat! Senast igår läste jag på en hemsida på IV's Internet om "Californians". Alltså är San Andreas namnet på regionen spelet utspelar sig i, vilket ju är rätt logiskt då Las Venturas ligger i Nevada och alltså inte tillhör Kalifornien vilket San Fierro och Los Santos gör :)

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ts: Du borde verkligen spela de andra GTA-spelen, de har iofs några år på nacken men de är fortfarande väldigt bra.

San Andreas är faktiskt inte en stat! Senast igår läste jag på en hemsida på IV's Internet om "Californians". Alltså är San Andreas namnet på regionen spelet utspelar sig i, vilket ju är rätt logiskt då Las Venturas ligger i Nevada och alltså inte tillhör Kalifornien vilket San Fierro och Los Santos gör :)

I originalversionen är SA en stad.

I III-generationens GTA-universum är SA en stat.

I IV-generationen är det fortfarande oklart vad SA är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ts: Du borde verkligen spela de andra GTA-spelen, de har iofs några år på nacken men de är fortfarande väldigt bra.

I originalversionen är SA en stad.

I III-generationens GTA-universum är SA en stat.

I IV-generationen är det fortfarande oklart vad SA är.

ETT LAND!

Nej... men jag tror att de satsar på en stat igen eller, om de inte får plats på skivan eller tid, går ner till en stad; Los Santos.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ts: Du borde verkligen spela de andra GTA-spelen, de har iofs några år på nacken men de är fortfarande väldigt bra.

Kanske hög tid att göra det.

Kom nyss på att jag faktiskt spelat ett annat spel,kommer inte ihåg vilket det var men jag kommer ihåg att man var "tvungen" att träna för att inte bli för fet.

Har för mig att inte"safe place" låg i en vändzon,och att man kunde cykla.

Nu är detta många år sedan men jag har för mig att jag fastnade på ett uppdrag på tid,tröttnade och slutade helt enkelt spela.

I originalversionen är SA en stad.

I III-generationens GTA-universum är SA en stat.

I IV-generationen är det fortfarande oklart vad SA är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skillnaden mellan vilka städer? San Andreas och Liberty City eller skillnaden mellan Los Santos, San Fiero och Las Venturas?

Det är inte lätt att svara på, men om du aldrig spelat GTA: San Andreas från 2004 är det hög tid att göra det!

San Andreas är ingen stad, det är en stat. Den består av Los Santos (Los Angeles) i sydöst, San Fiero (San Francisco) i väst, Las Venturas (Las Vegas) i nordöst samt Nevadaöknen norrut i mitten. Mellan LS och SF finns ett stort landområde som inte är särskilt bebyggt alls utan innehåller mest sädesfält, kullar, djupa skogar och slingrande vägar. Precis söder om San Fiero finns berget Mount Chiliad, som vi även ser i GTA V.

Med andra ord, folk är exalterade över att San Andreas återkommer eftersom vi ganska sannolikt kommer få se samtliga städer återskapade, eller åtminstone stora delar av San Andreas-staten.

Aha då förstår jag,nu blev jag än mer exalterad :-)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

San Andreas är det enda spelet innan IV som man kan cykla i och träna i. Vändzonen antar jag är den som ligger i slutet på Grove Street.

Ugh, nu ser jag varför...

Wallsten, Learn2Post. ;)

- Allt som står innanför en

] blir skrivet som ett citat, dvs som om någon annan har skrivit det du själv sitter och knappar fram.

- Quota gärna inte stora bilder. Man suddar helt enkelt textremsan med bildadressen, så försvinner bilden. Annars kan man sudda där det står [img] och [/img]

Happy posting! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ugh, nu ser jag varför...

Wallsten, Learn2Post. ;)

- Allt som står innanför en

] blir skrivet som ett citat, dvs som om någon annan har skrivit det du själv sitter och knappar fram.

- Quota gärna inte stora bilder. Man suddar helt enkelt textremsan med bildadressen, så försvinner bilden. Annars kan man sudda där det står [img] och [/img]

Happy posting! :whistling:

I'm new at this :)

Men jag anade att det blev lite tokigt när jag hade postat.

Blev det rätt nu då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, situationskomik. Men till ditt försvar skrev jag lite specialtecken i mitt inlägg för att visa vad det står, och då blir det tokigt när man citerar mitt inlägg. Men jag kan visa såhär istället:

[quote]Hej på dig![/quote]
Blir till...
Hej på dig!
En bildtagg...
[img=http://www.gtasajten.com/gsf/ext-img/post/122/blueEarth_256x256_1224158_0.jpg]

Blir till...

blueEarth_256x256_1224158_0.jpg

Således, om du quotar någon och de har en bild i sitt inlägg (som är lite jobbigt stor), kan man enkelt sudda där det står [img ] och [/img ] , så slipper man bilden. Likaså, när du vill citera någon kan du antingen skriva ditt inlägg sist av allt i texten, eller sudda texten mellan

och [/quote ] så ser man vem du citerar, utan att hela texten dyker upp ytterligare en gång.

Övning ger färdighet! :)

HÄR finns en gammal introguide till hur forumets taggfunktioner används. Den är skriven 2002 och är därför rätt gammal, men merparten av det stämmer fortfarande.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...