Jump to content

iPhone 4S


Merkky
 Share

Recommended Posts

250px-IPhone_4S_No_shadow_1222521_0.png

Jag var en av dom som var helt övertygad om att det skulle bli en iPhone 5, så likt många satt jag framför datorn med en lång näsa när dom utannonserade 4S. Efter lite velande och tänkande så var jag tack vare iCloud, iOS 5 samt att jag är så besviken på min LG Optimus 2x idag och beställde en 4S. Får händerna på den under fredag nån gång!

Och A5 processorn visar sig ju faktiskt vara ganska effektiv i min iPad 2, och Siri verkar ganska rolig att leka med. Jag har alltid varit ett fan av iPhone 4-designen så jag är inte så hemskt besviken! Om iPhone 5 kommer nästa år så är jag nog inte så emot att byta ut den då heller, men det får man ta när det kommer till det.

Så, är det nån mer än jag som faktiskt tänkte skaffa den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Duger inte iPhone 4 tråden? :wacko:

Så vitt jag vet så är det ju en ny telefon? Och konceptet är väl att vi ska göra nya trådar, inte bara trycka allt i en och samma. "Här diskuterar vi spel" "Här diskuterar vi mobiltelefoner" "Här diskuterar vi onani"

Jag blev bara pepp när jag beställt en och ville göra en tråd, viktigpetter!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så vitt jag vet så är det ju en ny telefon? Och konceptet är väl att vi ska göra nya trådar, inte bara trycka allt i en och samma. "Här diskuterar vi spel" "Här diskuterar vi mobiltelefoner" "Här diskuterar vi onani"

Jag blev bara pepp när jag beställt en och ville göra en tråd, viktigpetter!

Jag vet väl att det är en ny telefon, det skiljer ju faktiskt en bokstav...

Men vi har en Mobiltråd som används flitigt med 1200 inlägg och så vitt jag vet så är även iPhone en mobiltelefon, hur galet det än må låta.

Tycker det känns lite overkill att göra en ny tråd för varje iPhone som kommer, istället för att bara döpa om någon av trådarna till iPhone-tråden.

Att det ska skapas trådar kan jag hålla med om, men att skapa flera trådar där man diskuterar i princip samma sak som i den förra, känns mest spammigt.

Men jag kanske är ensam om att tycka såhär, så go for it. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En polare till mig som bor i New York var hemma hos mig i förra veckan, han hade en Iphone 4s, testa den lite och jag är övertygad, jag kommer lämna Sony Ericsson Xperia och Android för en Iphone nu, för mig som inte haft en Iphone tidigare märkte väl ingen större skillnad än det jag testat på en vanlig 4, men min polare hade den vanliga innan han bytte upp sig, han sa att skillnaden är ganska stor, allt flyter på ännu bättre än vad det gör med den första varianten. Den är helt enkelt mycket snabbare och bättre enligt honom.

Har egentligen alltid varit mot Apple och deras produkter av någon anledning, vet faktiskt inte varför, men så fort jag såg Iphone 4 (den första) så vart jag lite småsugen på den, men köpte ändå en Androidlur, inget fel på Android, men jag känner mig redo för en Iphone nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en iPhone 3Gs från release till ungefär i maj det här året, och var tokigt nöjd. Har faktiskt aldrig haft en telefon som håller mer än ett år bland den nyare generationen mobiler! Efter det köpte jag en LG Optimus 2x (föll lite för dual-core) och visst, jag var nöjd som tusan. Android är inte dåligt! Men jag fann mig själv sakna iPhone mer och mer när appar började krascha och telefonen blev trött bara efter några månader utan en återställning.

Jag är för båda två, ingen fanboy alls, men jag var bara helt enkelt mer nöjd med iPhone. Dessutom älskar jag designen på iPhone 4. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet väl att det är en ny telefon, det skiljer ju faktiskt en bokstav...

Men vi har en Mobiltråd som används flitigt med 1200 inlägg och så vitt jag vet så är även iPhone en mobiltelefon, hur galet det än må låta.

Tycker det känns lite overkill att göra en ny tråd för varje iPhone som kommer, istället för att bara döpa om någon av trådarna till iPhone-tråden.

Att det ska skapas trådar kan jag hålla med om, men att skapa flera trådar där man diskuterar i princip samma sak som i den förra, känns mest spammigt.

Men jag kanske är ensam om att tycka såhär, så go for it. :P

De tidigare modellerna av iPhone har delats upp i flera trådar, jag ser inte varför vi inte borde göra det med den här modellen också.

Det är väl inte direkt overkill att göra en ny tråd för varje iPhone som kommer med tanke på att det kommer en om året. En ny tråd om året är inget att bråka över tycker jag.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer köra på med min iPhone 4 i ett år till eller tills den går sönder. iOS5 rullar bra på den, så jag är fortsatt nöjd.

Ser inte riktigt den riktiga meningen med att jailbreaka en iPhone, mer än för skojs skull. På iPhone 3G-tiden var det förståeligt då det fanns vissa brister i operativsystemet. Nu finns de flesta gamla goda jailbreak-funktionerna direkt i iOS. Nu för tiden Innebär jailbreak mer krångel (med uppdateringar etc.) än vad man får ut av det.

Skulle vara olika teman som jag saknar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer köra på med min iPhone 4 i ett år till eller tills den går sönder. iOS5 rullar bra på den, så jag är fortsatt nöjd.

Ser inte riktigt den riktiga meningen med att jailbreaka en iPhone, mer än för skojs skull. På iPhone 3G-tiden var det förståeligt då det fanns vissa brister i operativsystemet. Nu finns de flesta gamla goda jailbreak-funktionerna direkt i iOS. Nu för tiden Innebär jailbreak mer krångel (med uppdateringar etc.) än vad man får ut av det.

Skulle vara olika teman som jag saknar.

Piratkopiering!

Har min 4s nu, hittills väldigt nöjd. Flyter på fint som fan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer köra på med min iPhone 4 i ett år till eller tills den går sönder. iOS5 rullar bra på den, så jag är fortsatt nöjd.

Ser inte riktigt den riktiga meningen med att jailbreaka en iPhone, mer än för skojs skull. På iPhone 3G-tiden var det förståeligt då det fanns vissa brister i operativsystemet. Nu finns de flesta gamla goda jailbreak-funktionerna direkt i iOS. Nu för tiden Innebär jailbreak mer krångel (med uppdateringar etc.) än vad man får ut av det.

Skulle vara olika teman som jag saknar.

Piratkopiering, men även SBSettings:

Jag hade inte klarat mig många dagar utan sbsettings..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå, är du inte på iOS 5 ännu?

Snart släpps IntelliscreenX också, kommer nog bli riktigt bra!

Nä, jag pallar aldrig hålla mig uppdaterad. Min telefon är operatörslåst till Telia och eftersom jag har Tele2 måste jag alltid noggrant planera alla uppdateringar så att jag ser till att behålla operatörslåset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, jag pallar aldrig hålla mig uppdaterad. Min telefon är operatörslåst till Telia och eftersom jag har Tele2 måste jag alltid noggrant planera alla uppdateringar så att jag ser till att behålla operatörslåset.

Du kan väl behålla ditt gamla baseband bara? Ultrasn0w tror jag det är man använder för det. Eller Yellowsn0w. Så mycket olika.

Jag vet inte själv, aldrig behövt operatörsupplåsning på min. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...