Jump to content

Köpa spel


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Kommer inte på nån duglig tråd namn så nån mod får gärna byta namn.

Har en fundering vart förhandsbokar/köper ni era spel? Själv så har jag beställt lite från spelbutiken men dem har rätts så höga priser på spel då jag jämförde med Skyrim och Battlefield 3 Limited edition. Via Spelbutiken så kommer jag få betala 450kr för BF3 LE då ingår 14 dagars faktura sen andra sidor så som siba, game, elgiganten så tar dem det för 399kr. Skyrim betalar jag ca 417kr från spelbutiken med samma där med 14 dagars faktura.

Och jag känner att jag vill avbeställa och boka på nytt fast på andra sidor. Så min fråga är vilka sidor som är pålitliga och seriösa som har schyssta priser på PC spel? Skulle vara schysst också om man får spelen på release dagen med. Så skulle ni kunna tipsa om bra sidor med snabba leveranser.

Skulle vart stort + med snabba leveranser samt att man får spelen på release dagen om man förhandsbokar. Alla tips är välkomna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer inte på nån duglig tråd namn så nån mod får gärna byta namn.

Har en fundering vart förhandsbokar/köper ni era spel? Själv så har jag beställt lite från spelbutiken men dem har rätts så höga priser på spel då jag jämförde med Skyrim och Battlefield 3 Limited edition. Via Spelbutiken så kommer jag få betala 450kr för BF3 LE då ingår 14 dagars faktura sen andra sidor så som siba, game, elgiganten så tar dem det för 399kr. Skyrim betalar jag ca 417kr från spelbutiken med samma där med 14 dagars faktura.

Och jag känner att jag vill avbeställa och boka på nytt fast på andra sidor. Så min fråga är vilka sidor som är pålitliga och seriösa som har schyssta priser på PC spel? Skulle vara schysst också om man får spelen på release dagen med. Så skulle ni kunna tipsa om bra sidor med snabba leveranser.

Skulle vart stort + med snabba leveranser samt att man får spelen på release dagen om man förhandsbokar. Alla tips är välkomna.

Du vet om att Spelbutiken har prisgaranti va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet du vad prisgaranti betyder?

Det gör han nog, men förstod du inte vad han menade? För att nyttja deras prisgaranti måste man kontakta support, vilket han inte orkar bara för att spara in 5% av det billigare priset. Prisgarantin (såsom i "vi har billigast spel") är ju inte säkerställd eftersom man bevisligen kan hitta billigare nån annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att klargöra: Jag förväntade mig inte få spelet på lörd-sönd. Jag vet att posten inte delas ut då :) Just därför tycker man ju att de ska ta med det i beräkning när de skickar ut spelet!

Då jag har jobbat med webbhandel på ett stort företag kan jag direkt säga att fokus läggs på att få iväg alla spel i tid när det är releasetider. Och bara för att man har spelen inne före release betyder det ju inte att man kan skicka dom innan releasedagen.

Du vet förresten att det är posten som kör iväg dina grejer va? Och inte Dustin. Det är mycket vanligt att posten klantar sig så företaget som sålde spelet får bajs på sig istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...