Jump to content

Dubstep


Mark
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)

Får seriöst inte nog av Flux Pavilion.

Mina favoritlåtar med FP är, just nu, I Can't Stop, Digital Controller, Hold Me Close och Voscilate

Modestep, Mt. Eden och Flux Pavilion är tamejtusan mina favoriter inom dubstep!

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Håller med om det, efter några låtar inser man att allt är sammma sak. För mig funkar det än så länge.

Mja, allt är inte samma sak, men det kommer keffare och keffare dubstep för var dag som går. Det är inte hälsosamt för en genre att växa så här snabbt, särskilt inte när en stadigt ökande andel fans inte har någon form av känsla för musik. Se bara på rubriken till den här tråden; "The dirtier the better!". WTF? Dubstep ska vara gungigt och chill, åtminstone som huvudelement.

Det är bara i dagsläget så jävla deprimerande och motbjudande att Skrillex och liknande artister ska vara några slags representanter för dubstep. Han påstår till exempel på fullaste allvar att han ställde in en spelning för att hans dator inte startade... Sedan hade det med största säkerhet varit en jävla cirkus till livespelning ändå, då det enda han gör att att vrida lite på EQ-rattar och se "cool" ut till och från.

Man får hoppas att all jävla bullshitdubstep forslas till en grengenre, dubpop kanske skulle passa?

Eller:

Några tynga dängor:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, allt är inte samma sak, men det kommer keffare och keffare dubstep för var dag som går. Det är inte hälsosamt för en genre att växa så här snabbt, särskilt inte när en stadigt ökande andel fans inte har någon form av känsla för musik. Se bara på rubriken till den här tråden; "The dirtier the better!". WTF? Dubstep ska vara gungigt och chill, åtminstone som huvudelement.

Det är bara i dagsläget så jävla deprimerande och motbjudande att Skrillex och liknande artister ska vara några slags representanter för dubstep. Han påstår till exempel på fullaste allvar att han ställde in en spelning för att hans dator inte startade... Sedan hade det med största säkerhet varit en jävla cirkus till livespelning ändå, då det enda han gör att att vrida lite på EQ-rattar och se "cool" ut till och från.

Man får hoppas att all jävla bullshitdubstep forslas till en grengenre, dubpop kanske skulle passa?

Skrillex själv säger väl inte att han gör dubstep dock? Jag kan lyssna på både riktig dubstep och även brostep/vadmannuvillkalladet men tycker precis som du att det inte skall blandas ihop och rätt skall vara rätt. Sen att jag börjat uppskatta dubstep och även UK Garage mycket mer på senaste är väl lite för att brostep blir tröttsamt i längden.

Edit: Bidrar med mer Burial även fast det kanske nödvändigtvis inte är dubstep.

http://www.youtube.com/watch?v=c69U3zOmwhI

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...