Jump to content

Dubstep


Mark
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Kan ni vara vänlig att förklara, jag kritiserar er inte alls, men ni som lyssnar på den här typen av musik. Vad är det som tilltalar er? Kan ni sitta och lyssna och bara njuta av musiken? Tycka att särskilda ljud och stycken i en låt är bra? Eller gillar ni bara att dansa till den?

FÖr jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att sitta och lyssna på dubstep. Funkar inte i min hjärna. Kanske är det avsaknaden av text och sång som rör till det

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ni vara vänlig att förklara, jag kritiserar er inte alls, men ni som lyssnar på den här typen av musik. Vad är det som tilltalar er? Kan ni sitta och lyssna och bara njuta av musiken? Tycka att särskilda ljud och stycken i en låt är bra? Eller gillar ni bara att dansa till den?

FÖr jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att sitta och lyssna på dubstep. Funkar inte i min hjärna. Kanske är det avsaknaden av text och sång som rör till det

Nu lyssnar jag inte jättemycket på Dubstep men kan ju svara ändå eftersom att majoriteten av låtarna på min spellista säkerligen låter som oljud för dig.

De flesta tillfällen när jag lyssnar på musik är det för att jag vill slappna av eller koncentrera mig, och då klarar jag nästan aldrig att ha text och sång i låten. Det slutar med att jag sitter och koncentrerar mig på låttexten istället; när jag jobbar och lyssnar på musik innebär det att jag får mindre gjort och när jag ska sova innebär det att jag får svårare att sova.

Så ja, jag kan sitta och lyssna och bara njuta av musiken. Skulle däremot aldrig få för mig att dansa till majoriteten av musiken på min spellista. Då ska man ha musik man kan sjunga med till och ännu viktigare musik som alla omkring en känner till. Dans är en gruppaktivitet, musiken är enligt min mening den mindre viktiga delen av dans så det gör inget om det är musik jag inte lyssnar på till vardags.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ni vara vänlig att förklara, jag kritiserar er inte alls, men ni som lyssnar på den här typen av musik. Vad är det som tilltalar er? Kan ni sitta och lyssna och bara njuta av musiken? Tycka att särskilda ljud och stycken i en låt är bra? Eller gillar ni bara att dansa till den?

FÖr jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att sitta och lyssna på dubstep. Funkar inte i min hjärna. Kanske är det avsaknaden av text och sång som rör till det

Musik utan fokus på text och sång har för mig personligen betydligt längre livstid, det är generellt mer eller mindre oundvikligt att sång blir cheesy, krystat eller rent av löjeväckande. Jag ger dessutom mer credit till artister som gör oväntad musik obunden av instrument som på sätt och vis har "instruktionsmanualer". "Konventionell musik" imponerar mig sällan, men det gäller ju samtidigt en alldeles för stor del av den elektroniska musiken också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...