Jump to content

Game of Thrones


L_Voll
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
5/24/2016 at 15:46, Flaskan skrev:
  Dölj innehåll

HOLD THE DOOR

Om märket som Bran fick på armen kunde ta bort förtrollningen på grottan så är det möjligt att den kan ta bort förtrollningen som ligger över The Wall ifall han nånsin tar sig dit, spooky.

 

Dölj innehåll

Han lär få amputera den när Benjen märker.

 

b0wlhype

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Sjukt sämst

Dölj innehåll

stridsscen. Hur fan blir det 2 m höga högar av  döda människor? Hur märker man inte när man långsamt blir omringad av en armé? Varför dog inte alla när dom blev ihopträngda, armén bara chillade i typ 1 minut utan att döda?

Besvik.

Redigerad av StellHell
lär dig spoila, sluta bitcha, kolla upp någon dokumentär om medeltida stridsföring. Ät skit.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, kobbe skrev:

Sjukt sämst stridsscen. Hur fan blir det 2 m höga högar av  döda människor? Hur märker man inte när man långsamt blir omringad av en armé? Varför dog inte alla när dom blev ihopträngda, armén bara chillade i typ 1 minut utan att döda? Besvik.

http://m.firstpost.com/bollywood/game-of-thrones-s06e09-review-why-battle-of-the-bastards-was-the-shows-best-episode-yet-2846258.html?utm_source=fp_hp

 

Läs detta om du inte förstod varför det här avsnittet satte en ny milstolpe för hur man gör bra TV som spränger barriären mellan film och TV.

Jag antar att jag har viss förståelse varför vissa inte uppskattade avsnittet, om på ett annat sätt förstår jag inte alls.

Det du radar upp är små bitar som du tycker är dåligt, men du missar helt och hållet varför Battle of the Bastards räknas som det absolut bästa avsnittet i Game of Thrones historia.

Manuset, cinematografin, koreografin, den mästerliga produktionen av det här avsnittet kommer bli en modern klassiker. 

Alla respekterade kritiker prisar Battle of the Bastards till skyarna, så jag vet inte vad det är du saknar i det här avsnittet som skulle på något sätt ha gjort det bättre.

 

Fast alla får väl tycka vad de vill, I guess.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

6 timmar sedan, Mark skrev:

http://m.firstpost.com/bollywood/game-of-thrones-s06e09-review-why-battle-of-the-bastards-was-the-shows-best-episode-yet-2846258.html?utm_source=fp_hp

 

Läs detta om du inte förstod varför det här avsnittet satte en ny milstolpe för hur man gör bra TV som spränger barriären mellan film och TV.

Jag antar att jag har viss förståelse varför vissa inte uppskattade avsnittet, om på ett annat sätt förstår jag inte alls.

Det du radar upp är små bitar som du tycker är dåligt, men du missar helt och hållet varför Battle of the Bastards räknas som det absolut bästa avsnittet i Game of Thrones historia.

Manuset, cinematografin, koreografin, den mästerliga produktionen av det här avsnittet kommer bli en modern klassiker. 

Alla respekterade kritiker prisar Battle of the Bastards till skyarna, så jag vet inte vad det är du saknar i det här avsnittet som skulle på något sätt ha gjort det bättre.

 

Fast alla får väl tycka vad de vill, I guess.

Jag skrev ju exakt vad jag tyckte var dåligt. Det funkar helt enkelt inte för mig när det inte ens nästan är logiskt. Då kan jag inte annat än ställa mig frågan om varför och hur det här ologiska hände och vips så är all spänning borta. Det spelar ingen roll om det är välgjort i övrigt om det mest grundläggande är ologiskt. Jag pratar ju såklart bara om striden och inte avsnittet i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

11 timmar sedan, kobbe skrev:

Jag skrev ju exakt vad jag tyckte var dåligt. Det funkar helt enkelt inte för mig när det inte ens nästan är logiskt. Då kan jag inte annat än ställa mig frågan om varför och hur det här ologiska hände och vips så är all spänning borta. Det spelar ingen roll om det är välgjort i övrigt om det mest grundläggande är ologiskt. Jag pratar ju såklart bara om striden och inte avsnittet i övrigt.

Dölj innehåll

Jag kan förstå att du tyckte så, jag hade också lite sådana tankar som exempelvis hur det kunde komma sig att Jon inte träffades av en enda pil under alla pilregnen. Men sen å andra sidan tänkte jag att jag ändå kunde köpa det, det är ändå bara är en teknisk detalj och upplägget med striden i allmänhet var nog det mest spännande jag sett under seriens gång.

Sen var det aaaaaaningen cheesy att armén från the vale dök upp i sista stund på det där Sagan om Ringen-aktiga viset, men liksom innan kan jag ändå köpa den detaljen i det stora hela.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahapp, så ska även jag bli en sån där. S01E01 på HBO Nordic.

Vad har jag att vänta mig? Nagelbitande eller sega avnitt? Spänningsdipp i säsong tre? Besvikelser över halshuggna karaktärer? En serie bättre än Breaking Bad?

Jag vet ingenting annat än att vid de få tillfällen jag tittat på något alls, har jag gillat dvärgen.

Shoot! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

6 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Jahapp, så ska även jag bli en sån där. S01E01 på HBO Nordic.

Vad har jag att vänta mig? Nagelbitande eller sega avnitt? Spänningsdipp i säsong tre? Besvikelser över halshuggna karaktärer? En serie bättre än Breaking Bad?

Jag vet ingenting annat än att vid de få tillfällen jag tittat på något alls, har jag gillat dvärgen.

Shoot! :)

Mycket dialog i början. Säsong 1 är rätt seg faktiskt, i början hade de heller inte lika stor budget så de sparade in på striderna och annat smaskigt. Jag tycker inte direkt det finns några dippar - serien har bara blivit bättre och bättre för mig, mer eller mindre!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...