Jump to content

Center vs Plopp


Eudoros
 Share

  

26 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ett grymt val många ställs inför där framför godishyllan... Är center godare än plopp? Är plopp godare än center? Spöar klubborna från eXotics pizzabagare dem båda? Rösta!

Stycksakerna ser likadana ut så när som på förpackningen. Den enes slogan är Toffeefylld choklad och den andre Choklad med toffeefyllning. Enligt tillverkaren har Center och Plopp olika chokladandel och recept på fyllning.Plopp-fyllningen har en något högre sockerhalt än Center-fyllningen. Aromtillsatsen är av helt olika karaktär då Plopp har en mera knäck-artad arom medan Center har en renare toffé, karamell eller mjölkkolasmak. Dessutom är Plopp-fyllningen något mer lättflytande eftersom den inte kokas lika länge och får därigenom en något högre vattenhalt.

Redigerad av Henkibojj
Lololol
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Jag slängde in lite matnyttig (chokladnyttig?) info om den egentliga skillnaden mellan de två legenderna i förstaposten. Kan tillägga att jag också har svårt att känna någon större skillnad, men det jag äter oftast är center.

Lyckades dessvärre rösta på plopp istället för center, vilket ju är ganska bra gjort eftersom det bara fanns två svarsalternativ och det var jag själv som skapade dem...

Redigerad av Eudoros
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag slängde in lite matnyttig (chokladnyttig?) info om den egentliga skillnaden mellan de två legenderna i förstaposten. Kan tillägga att jag också har svårt att känna någon större skillnad, men det jag äter oftast är center.

Lyckades dessvärre rösta på plopp istället för center, vilket ju är ganska bra gjort eftersom det bara fanns två svarsalternativ och det var jag själv som skapade dem...

Jag tog mig friheten att ändra :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spöar klubborna från eXotics pizzabagare dem båda? Rösta!

Det var zooklubbor, behöver jag säga mer?

Lyckades dessvärre rösta på plopp istället för center, vilket ju är ganska bra gjort eftersom det bara fanns två svarsalternativ och det var jag själv som skapade dem...

Hahahaha! :lol: :lol:

Jag tar faktiskt alltid båda, eftersom jag inte kan bestämma mig för enbart en. (Det måste vara det som Cloetta vill! Sälja dubbelt.)

Oftast när jag köper så är det ju "Tre för 15", eller 20, eller vad det nu än är. Så då tar jag en av varje och så avrundar jag med någonting annat som tredjeval.

Vid lösvikt så tar jag den som finns, om båda finns så tar jag lite av båda. :P

Edit: Jag funderade lite, och jag kan inte bestämma vilken jag ska rösta på. Så jag går efter omslaget, och där vinner Plopp!

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...