Jump to content

Hur "öppen" är du med din GTAsajten-identitet?


Adrian G
 Share

  

28 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hur hemliga är ni andra forumiter om att ni är registrerade på ett internetforum? Och GTAsajten, ett litet och till namnet, nischat forum.

Hur många känner till dig? Kompisar, familj eller bara andra internet-vänner?

Själv var jag ganska öppen med det i början. Hade inga problem med att nästan propagera för kompisarna att registrera sig. :P Sen när forumet blev mer slutet, loungen öppnades och medlemmar blev allt närmre varann så blev tanken att ha irl-kompisar i smeten också väldigt konstig. Jag vet inte riktigt varför.

Min röst: Öppet i början, blev hemligare sen.

Andra forum är jag endast registrerad på för att kommentera enstaka gånger, om hjälp och så. Inga större hemligheter alltså.

Min röst: Inte aktiv postare på andra forum.

Någon gång har väl föräldrarna sett att jag suttit vid forumet, och kompisarna nämnde jag det för i början. Men annars är jag ganska anonym. :)

Min röst: Någon i familjen och några gamla vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är bara för mina närmsta vänner jag brukar nämna det någon gång.

Är i princip bara på sweclockers forum som jag annars är aktiv på. Har inget att dölja där, är endast opersonliga saker.

Mina närmsta vänner känner till det. Föräldrarna borde ha sett sidan ett x antal gånger på våran familjedator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag berättar om GTAsajten om folk frågar om jag hänger på något forum, men jag nämner inte mitt nick.

Jämfört med andra forum så är GTAsajten det jag är mest öppen med, tror jag.

Mina föräldrar och syskon lär ha sett att jag hänger här, sen vet ett par andra vänner om det (typ Frenzy).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis i en början brydde jag mig ingenting om att folk visste om att jag hängde på ett GTA-forum. Allt eftersom att åren har gått har det väl inte blivit riktigt lika häftigt kanske. Sedan har jag ändå skrivit en jädra massa inlägg här, och det finns personer som jag inte gärna skulle vilja kom in hit och rotade bland alla inlägg jag gjort. Jag skulle aldrig neka att jag var medlem här, men det känns inte som något värt att nämna bara sådär.

Det har blivit att jag är mer öppen med att jag hänger på andra forum, men det var mest för att folk såg mig surfa på dem och ingenting jag brukar nämna för den sakens skull.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller GTAsajten till mig själv och skulle inte få för mig att berätta för någon, att vara mod på ett GTA-forum är ju inte något som drar hem chicks precis... :rolleyes: Angående andra forum kan jag väl ibland säga att "jag läste på flashback att yadayadayada" eller "jag var in på ett forum och såg att blahablahablaha" men jag går inte och berättar vad jag nickar på t.ex. flashback.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte kommit ut ur garderoben än.

Hur förklarade du mig för dina kompisar då? :P

------

Mina polare vet om att jag är medlem på en rad med forum, bland annat GTASajten. Vissa medlemmar har ju också varit i kontakt med mina kompisar, och jag berättade att jag träffade forumiterna på det här forumet.

Så det är ingenting jag har känt att jag ska hålla hemligt för mina polare.

Edit: Vet däremot inte vad jag ska rösta.

Antar att "När jag hälsar på folk nämner jag mitt GTAsajten-nick." ligger närmast till hands, även om det såklart inte stämmer. Jag pratar inte direkt om forumet varje gång jag är med polarna. :P

På andra alternativet har jag ingen aning om vad jag ska rösta. Jag är varken mer, eller mindre öppen med andra forum jag hänger på. Även där så gömmer jag ingenting och till exempel flashback brukar jag referera till när jag har läst något. Mina kompisar vet också om att jag har ett konto där.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var nyjoinad pratade jag ibland om forumet med en vän, men han kunde aldrig förstå varför jag spenderade så mycket tid här (speciellt eftersom han inte hade något intresse för GTA), så jag släppte mina försök att få honom att joina ganska snart. Kuriosa: Jag kom förresten i kontakt med GTAsajten via en annan vän flera år innan jag reggade mig!

Men i alla fall. När jag gick med här var det totaltabu att prata datorspel bland mina kamrater (det var nördigt - det enda som var okej att prata om var Zoovillage-kläder och mopeder) så jag var såpass nojig att jag tog bort mina GTAsajten-bokmärken när jag hade vänner på besök. :lol: Det där hängde i även under början på gymnasiet, men gick successivt över till en "äh, vafan, får de reda på det så får de reda på det"-inställning. Och det är väl där jag är nu. Berättar inte för någon att jag är medlem här, men skulle de få reda på det så skulle jag inte hitta på ursäkter. För faktum är att ingen skulle bry sig. :P

Röstade ändå på "Håller det till mig och har alltid gjort"

På andra frågan svarar jag precis som Umberto:

Angående andra forum kan jag väl ibland säga att "jag läste på flashback att yadayadayada" eller "jag var in på ett forum och såg att blahablahablaha" men jag går inte och berättar vad jag nickar på t.ex. flashback.

En polare från skolan var aktiv här ett tag men la ner, tur för mig o.o

aKi? Eller var det någon annan som kände honom? :hm:

Kom på att jag brukar säga "Men några från internet/ från ett forum" när jag talar om för mina vänner med vem jag spelade BC2 med.

Lite kul att Martin som har varit med och spelat med oss flera gånger aldrig har frågat hur jag känner er. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ptja. När jag reggade mig så drogs jag ju in av vänner (Sikorka, EuN) och var under den tiden relativt öppen. Senare i gymnasiet och framåt har jag hållit det till mig själv.

När jag träffat Axel eller Dude på sedan jag börjat på KTH och mina kompisar frågat hur jag känner dem har jag svarat lite vagt något i stil med "ööuhm.. typ internet och så..".

På tal om det: hur förklarar ni, Dude och AngryAxel, att ni känner varandra eftersom ni tydligen blivit bra vänner nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...