Jump to content

Komplett.se fellevererade


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Hoj hoj!

För att göra en lång historia kort:

Jag beställde en teve den 25:e, jag fick den levererad följande onsdag men leveransen var ganska fuckad så jag fick stå timtals i telefonkö och liknande, och sen fick jag rätt teve på fredagen. På grund av tidsfördröjning, besvär och telefonkostnader så kommer de nu kompensera mig med prylar.

Jag får välja lite grann som jag vill, vilket gör det hela lite roligare :)

De sa att de "utan problem" kunde fixa:

  • 2-3 spel, "absolut och utan problem"
  • ett väggfäste till teven funkar bra, "om det inte är de här monstermodellerna för 2000 du vill ha"
  • "en schysst deal på en laptop, om du skulle vilja köpa en sån"
  • ...eller andra grejer jag skulle känna att jag vill ha eller behöver.

    Det jag skulle vilja ha är...

    • en feting-hårddisk, låt säga 1 TB Solid State (om de inte är idiotdyra. Jag har inte kollat men om man ska ha en sån så är det väl när det är gratis? :D )
    • PS3-spel, gärna nya och dyra. Får jag tre-fyra stycken är jag helnöjd. Får jag bara två kanske jag tar nåt annat.
    • en massa blurayfilmer (det borde väl gå att klämma en sådär fem stycken utan problem?)
    • kanske en 2,5" disk till PS3 (men då har jag en 60 GB-disk som bara skräpar här hemma sen)
    • om jag får grym rabatt kan jag slå till på en laptop, för det är alltid bra att ha
    • väggfäste skadar väl inte men jag har inget behov av det och jag tar hellre ovanstående grejer

    Nu kanske ni inte alls kan svara på några frågor men jag vill ha lite idéer! :) Jag tror de kompenserar med saker för runtomkring 500 kronor, eller lite mer om det känns motiverat. Dvs, en hårddisk för 600 funkar men inte 20 DVD-filmer för 600 (då låter de mig väl bara få för 400 eller så).

    Kort sagt: Vad ska jag önska mig av tomten? :D

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1tb ssd, är du tappad? Dom ligger väl i snälla termer runt 1000:- per 100gb så dom ger dig inte en disk för 10 lök.

Oh well, jag hade ju inte kollat några priser så :rolleyes:

Vad är det bästa som går att få för 600 spänn då? :P En TB är ju inte så fruktansvärt dyr numera*, så en SATA av något slag med en TB ska väl vara möjligt. Eller?

*Jag köpte en extern 2,5" för 500 kr med 0,5 TB på (istället för en 1TB för 750), så en 1TB intern 3,5" borde väl inte vara långt därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade tagit spel i alla fall.

Men att välja är svårt, det beror ju helt på vad man har för behov. Jag har till exempel inget behov av vare sig HDD, laptop eller väggstativ. Alltså skulle valet stå mellan spel och BR, BR kan jag tanka och kvar blir alltså spel. :P

Får du sprida ut dina spelköp? Jag antar att du inte får det, men det hade varit guld, för det kommer så sjukt mycket bra spel nu i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade tagit spel i alla fall.

Men att välja är svårt, det beror ju helt på vad man har för behov. Jag har till exempel inget behov av vare sig HDD, laptop eller väggstativ. Alltså skulle valet stå mellan spel och BR, BR kan jag tanka och kvar blir alltså spel. :P

Får du sprida ut dina spelköp? Jag antar att du inte får det, men det hade varit guld, för det kommer så sjukt mycket bra spel nu i framtiden.

Good point :shifty:

Nja, jag kommer väl behöva välja allt på en gång men jag kan väl vänta max en månad innan de städat undan sina skuldkänslor. LA Noire är en het kandidat iallafall, vad skulle du mer vara sugen på?

@Stell: Ja, kanske. Vi får se om jag kan rädda mina tidigare diskar först men tack för tipset! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade försökt att få mig en sådan här:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=610757

Men det är mest eftersom att jag är i behov av en ny hårddisk. Känns lite lustigt att du frågar oss egentligen, du vet väl mest av alla vad du själv behöver/vill ha.

Går det inte att tanka spel till PS3 nu för tiden, förresten? Eller är du för laglig för att göra sådant?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Jag hade försökt att få mig en sådan här:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=610757

Men det är mest eftersom att jag är i behov av en ny hårddisk. Känns lite lustigt att du frågar oss egentligen, du vet väl mest av alla vad du själv behöver/vill ha.

Går det inte att tanka spel till PS3 nu för tiden, förresten? Eller är du för laglig för att göra sådant?

Oooh, nice tips! :) Den var minsann inte dum.

Ja, jag vet ju att jag inte får svar på vad jag SKA köpa, men jag skulle vilja ha lite idéer bara :)

Nja, att tanka spel till PS3 är nåt som är rätt sjukt jobbigt iallafall. Jag tänkte undersöka saken närmare men de senaste fem månaderna har bara gjort att all PS3-hacking känns både riskabel och skitjobbig eftersom man blir A) bannad från PSN, eller B) tvungen att ligga steget före Sonys uppdateringar och ständigt hålla koll på homebrew-scenen. Det var sånt som gjorde PSPn tråkig för mig, så jag orkar inte bry mig längre helt enkelt. Jag fortsätter köpa spel och håller mig online med min PS3, så blir allt mycket smidigare och roligare. :)

--

EDIT: Vänta nu, HAR ens Komplett några fler spel än det här? Jag hittar inga BR-filmer heller så det verkar bara vara hårdvara som finns att välja på? :o

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Komplett har 124 PS3-spel listade.

Ah, tackar! Det ser ut att kunna bli Black Ops och LA Noire åtminstone, sen får vi se :)

Komplett har väl inte så stor utbud på spel? Dessutom är det väl mest PC i så fall!

Behöver du plats? Hårddiskar är sinnessjukt billiga och om du verkligen inte behöver plats är nog ett spel roligare!

Jag har ganska många hårddiskar som ligger och skräpar nu, faktiskt.

- En 80 GB WD-disk som jag har mitt OS på, men den räcker inte.

- En 250 GB Seagate som verkar död (jag vet inte) men den är iallafall inte att lita på.

- En 80 GB Seagate som heller inte är att lita på eftersom datorn vägrade installera Windows på den.

- En nyinköpt extern Seagate-disk på 500 GB som funkar prima men som jag inte vill ha som slutlagring av alla mina filer. Det ska vara en portabel tank-disk helt enkelt. Ska väl mest ligga inkopplad till min PS3 egentligen, med serier och film på.

Så nej, jag behöver egentligen inte mer plats, men jag behöver en NY, tillförlitlig, hårddisk. Alla dessa utom den externa är rätt gamla nu och jag vill inte ha min externa till allt jag gör. En enda, stor disk vore ganska skönt faktiskt, så slipper man tänka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, tackar! Det ser ut att kunna bli Black Ops och LA Noire åtminstone, sen får vi se :)

Jag har ganska många hårddiskar som ligger och skräpar nu, faktiskt.

- En 80 GB WD-disk som jag har mitt OS på, men den räcker inte.

- En 250 GB Seagate som verkar död (jag vet inte) men den är iallafall inte att lita på.

- En 80 GB Seagate som heller inte är att lita på eftersom datorn vägrade installera Windows på den.

- En nyinköpt extern Seagate-disk på 500 GB som funkar prima men som jag inte vill ha som slutlagring av alla mina filer. Det ska vara en portabel tank-disk helt enkelt. Ska väl mest ligga inkopplad till min PS3 egentligen, med serier och film på.

Så nej, jag behöver egentligen inte mer plats, men jag behöver en NY, tillförlitlig, hårddisk. Alla dessa utom den externa är rätt gamla nu och jag vill inte ha min externa till allt jag gör. En enda, stor disk vore ganska skönt faktiskt, så slipper man tänka.

Då kan det ju vara rätt värt!

Ifall 500 Gb räcker kanske du kan få ett spel och en HDD. Man du kanske vill ha en rejäl hdd

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kan det ju vara rätt värt!

Ifall 500 Gb räcker kanske du kan få ett spel och en HDD. Man du kanske vill ha en rejäl hdd

Jag har väl inga jättebehov som sagt men ska jag ha nåt helt nytt är det ju dumt att välja nåt som är lite för litet/dåligt. 1TB räcker gott och väl och det borde även 500GB göra eftersom det jag isf fyller den med ska direkt in på externa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför kör du inte stream till ps3 Henke? Ser inte vitsen ned en extern som ska flyttas fram och tillbaka.

För tillfället har jag just fått igång min trasiga dator igen efter 4 månader, så stream har varit otillgängligt under all den tiden. Annars skippar jag gärna stream eftersom min dator låter så mycket (lol, kanske ska slå till på ny fläkt när jag ändå är igång) och sen är det himla mycket smidigare att bara smacka igång en film rakt från hårddisken/externa utan att sätta igång en dator och vänta på buffring och skit. Det är skönare med hårddisk helt enkelt :)

Väl när jag börjat masstanka igen så blir det inte så mycket spring heller. Tanka en hel serie/säsong, släpp ner den på externa och sen in i PS3an. Sen slipper man röra den en bra tid framöver :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas verkligen att du får det du vill ha, men kan aldrig, oavsett vad de sagt till dig, tro att de skulle ge dig LA NOIR + ett, eller flera spel till.

Och för vad, en felleverans som de har hur många som helst av varje år.

Nej, helvetet fryser till is innan de gör nått sådant. En viss kompensation, ja, men inte nått för 600:-

Men som sagt, jag hoppas verkligen att du får det. =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas verkligen att du får det du vill ha, men kan aldrig, oavsett vad de sagt till dig, tro att de skulle ge dig LA NOIR + ett, eller flera spel till.

Och för vad, en felleverans som de har hur många som helst av varje år.

Nej, helvetet fryser till is innan de gör nått sådant. En viss kompensation, ja, men inte nått för 600:-

Hej. Nu ska jag förklara ett av knepen att få bra PR.

Komplett har inrättat ett system som väldigt väldigt sällan kraschar och felleveranser händer väldigt sällan, de har de flesta stora kedjor gjort för att minimera på onödigt arbete vilket kostar onödiga pengar. Hela idén är ju att tjäna pengar, visst?

När väl misstaget händer (för allt går inte alltid som planerat!) och kunden har fått lägga ner både energi och tid på att lösa ett misstag som de orsakat, så är de självklart väldigt generösa av sig för att omvända misstaget till bra PR. Hur många gånger får man fel saker av komplett? Kör man en Googling på 'felleverans komplett' får man upp det här inlägget som etta, och en massa irrelevanta resultat. Inte någon som nämnt ordet komplett+felleverans på samma sida (Flashback brukar dyka upp i sökningar av samma typ, också märkt det?).

Sammanfattning: Att ett så stort företag som komplett skulle känna sig rånade av så låga summor är osannolikt. Det händer inte ofta skulle jag tro. Googla 'felleverans komplett'.

Redigerad av Xazzi
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...