Jump to content

Komplett.se fellevererade


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

En laptop. Beroende på modell borde väl det vara mest värde för pengarna, eller?

Förvisso... Jag vet inte rabatten men det ekonomiska värdet i en laptop-rabatt måste ju vara högre än den sammanlagda summan för ett spel eller två, helt klart. Och den laptop jag använt under tiden datorn var död är inte min egen utan skolans (från 2002), så man borde väl köpa nåt med bättre specs än 128 RAM, 4GB hårddisk och obefintligt grafikminne.

(Speciellt eftersom skolan hotat med polisanmälan om jag inte lämnar tillbaka den snarast, lol :D )

Är inte speciellt sugen på det bara. Det vimlar av laptops när man är med familjen och när jag är i skolan/hemma så finns stationära. Plus att laptopen ju måste betalas till typ 5000 av mig, oavsett hur stor rabatten är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. Nu ska jag förklara ett av knepen att få bra PR.

Komplett har inrättat ett system som väldigt väldigt sällan kraschar och felleveranser händer väldigt sällan, de har de flesta stora kedjor gjort för att minimera på onödigt arbete vilket kostar onödiga pengar. Hela idén är ju att tjäna pengar, visst?

När väl misstaget händer (för allt går inte alltid som planerat!) och kunden har fått lägga ner både energi och tid på att lösa ett misstag som de orsakat, så är de självklart väldigt generösa av sig för att omvända misstaget till bra PR. Hur många gånger får man fel saker av komplett? Kör man en Googling på 'felleverans komplett' får man upp det här inlägget som etta, och en massa irrelevanta resultat. Inte någon som nämnt ordet komplett+felleverans på samma sida (Flashback brukar dyka upp i sökningar av samma typ, också märkt det?).

Sammanfattning: Att ett så stort företag som komplett skulle känna sig rånade av så låga summor är osannolikt. Det händer inte ofta skulle jag tro. Googla 'felleverans komplett'.

Jag hoppas du har rätt, men jag tror inte det. Bättre att han har det i åtanke så att han inte blir helt knäckt om det bara är en skitsak.

Ta Siba tex.Är väl Sveriges största elektronikkedja.

Har råkat ut för grova missar från dem och aldrig fått nån större grej som kompensation. 600:- var otänkbart. Men som sagt jag hoppas verkligen han får grejerna. Han får berätta hur det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta Siba tex.Är väl Sveriges största elektronikkedja.

Har råkat ut för grova missar från dem och aldrig fått nån större grej som kompensation. 600:- var otänkbart. Men som sagt jag hoppas verkligen han får grejerna. Han får berätta hur det gick.

Siba må vara störst, men låååååååååångt ifrån bäst..

Så den jämförelsen tror jag inte på :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det blir en hårddisk, vi får se vad jag hittar i rimlig prisklass. Skulle gärna ha en ~500 GB disk med ett spel eller två, om denna totalkostnad inte är för stor. Kanske kan betala en billig slant för spelen, om inte annat. Nu har de skickat YTTERLIGARE en teve fastän jag redan hämtat min sedan två veckor tillbaka, så det kanske ger lite kompensationspåslag? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det blir en hårddisk, vi får se vad jag hittar i rimlig prisklass. Skulle gärna ha en ~500 GB disk med ett spel eller två, om denna totalkostnad inte är för stor. Kanske kan betala en billig slant för spelen, om inte annat. Nu har de skickat YTTERLIGARE en teve fastän jag redan hämtat min sedan två veckor tillbaka, så det kanske ger lite kompensationspåslag? :rolleyes:

Fan, har de skickat en tv till???

Fan ring INTE dem!!!! Ha den ouppackad tills DE ringer dig! Om de inte gör det så kränger du den!!!!!!!!!

Ska fan oxå köpa av dem. Fet koll de verkar ha...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, har de skickat en tv till???

Fan ring INTE dem!!!! Ha den ouppackad tills DE ringer dig! Om de inte gör det så kränger du den!!!!!!!!!

Ska fan oxå köpa av dem. Fet koll de verkar ha...

TV:n är nog inte så mycket värd när preskriptionstiden för fordran är utgången efter tre år.

Dock tror jag att du menade att han skulle vara olaglig, fy skäms. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det blir en hårddisk, vi får se vad jag hittar i rimlig prisklass. Skulle gärna ha en ~500 GB disk med ett spel eller två, om denna totalkostnad inte är för stor. Kanske kan betala en billig slant för spelen, om inte annat. Nu har de skickat YTTERLIGARE en teve fastän jag redan hämtat min sedan två veckor tillbaka, så det kanske ger lite kompensationspåslag? :rolleyes:

Det börjar låta mer och mer som Telia.

Morsan signade ett abonnemang och fick en telefon på köpet, trodde hon ja.

Efter två veckor hade hon fått tre st telefoner.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SWEEEEEEEEEEEEEET BABY JEEEEESUS!!!! :D :D :D :D

De skickar LA Noire Bonus Edition OCH en facking tvåterrabytare!!

Så jävla generöst! 1150 kronor för att jag fick min teve två dagar sent samt att jag fick stå 1½ timme i telefon samt totalt 3 timmar inne på postombudet - det är JÄVLIGT värt det! :D

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SWEEEEEEEEEEEEEET BABY JEEEEESUS!!!! :D :D :D :D

De skickar LA Noire Bonus Edition OCH en facking tvåterrabytare!!

Så jävla generöst! 1150 kronor för att jag fick min teve två dagar sent samt att jag fick stå 1½ timme i telefon samt totalt 3 timmar inne på postombudet - det är JÄVLIGT värt det! :D

haha nä?! Fy fan vad jag fick lång näsa. Det trodde jag fan aldrig att de skulle ge. Haha tji fick jag...

Stort grattis Henki!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SWEEEEEEEEEEEEEET BABY JEEEEESUS!!!! :D :D :D :D

De skickar LA Noire Bonus Edition OCH en facking tvåterrabytare!!

Så jävla generöst! 1150 kronor för att jag fick min teve två dagar sent samt att jag fick stå 1½ timme i telefon samt totalt 3 timmar inne på postombudet - det är JÄVLIGT värt det! :D

Jag vill också bli dåligt behandlad av Komplett. :(

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...