Jump to content

Playstation 2


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Ja, ni läste rätt siffra! Det är tvåan jag pratar om.

Jag köpte nyligen GTA Vice City Stories till PS2 fastän jag spelat det ett flertal gånger till PSP. Det kändes väldigt spännande och annorlunda att prova på den "mellangenerationen" av spel jag aldrig provade, nämligen PS2. När jag var liten spelade jag mycket ur SNES-eran, även om allt var PC-portningar. Därefter kom de modernare PC-spelen såsom Unreal Tournament och Half-Life 1. Efter det hoppade jag in i nästa generations spelande, nämligen PSP, men tappade bort hela PS2-eran (dvs, de spel som inte också släpptes till PC).

Nu är man fullt upptagen med PS3 och full-HD med mycket snack om vilka multiplayerfunktioner som finns och huruvida grafiken överglänser Crysis eller inte. Jag känner att jag saknar en hel generation av spel jag fortfarande tror jag kan tycka är roliga, så till saken:

Vilka är och var Playstation 2:s bästa, definierande spel? Vilka får man inte ha missat? Vilka är floppar? Vilka är Must-Haves i ens spelsamling om man är eller ska börja bli en PS2-lirare? :)

Jag har för avsikt att skaffa så gott som hela GTA-serien till att börja med. Vad finns det mer? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, ni läste rätt siffra! Det är tvåan jag pratar om.

Jag köpte nyligen GTA Vice City Stories till PS2 fastän jag spelat det ett flertal gånger till PSP. Det kändes väldigt spännande och annorlunda att prova på den "mellangenerationen" av spel jag aldrig provade, nämligen PS2. När jag var liten spelade jag mycket ur SNES-eran, även om allt var PC-portningar. Därefter kom de modernare PC-spelen såsom Unreal Tournament och Half-Life 1. Efter det hoppade jag in i nästa generations spelande, nämligen PSP, men tappade bort hela PS2-eran (dvs, de spel som inte också släpptes till PC).

Nu är man fullt upptagen med PS3 och full-HD med mycket snack om vilka multiplayerfunktioner som finns och huruvida grafiken överglänser Crysis eller inte. Jag känner att jag saknar en hel generation av spel jag fortfarande tror jag kan tycka är roliga, så till saken:

Vilka är och var Playstation 2:s bästa, definierande spel? Vilka får man inte ha missat? Vilka är floppar? Vilka är Must-Haves i ens spelsamling om man är eller ska börja bli en PS2-lirare? :)

Jag har för avsikt att skaffa så gott som hela GTA-serien till att börja med. Vad finns det mer? :)

Tekkenspelen om man gillar den serien, jag personligen tycker att Tekken Tag Tournament och Tekken 5 var de roligaste tekken till PS2.

Tony Hawk släppte väl det näst-bästa spelet i serien till PS2. (Det allra bästa är såklart tvåan)

Nu när jag ändå har startat en SSX-tråd så får jag väl tipsa om SSX-spelen, Tricky är det allra roligast, ettan är näst-roligast enligt min mening.

Devil May Cry 2! Det absolut bästa DMC-spelet som gjorts än så länge, om du hittar det så köp det. Det är så sjukt skoj, jag spelade igenom det hur många gånger som helst utan att tröttna.

Jag återkommer med mer guldklimpar när jag kommit hem och kan kolla igenom min lilla spelsamling.

Edit: Jag håller med Renard! Max Payne var grymt kul, jag spelade bara ettan men det var en otroligt härlig upplevelse.

Edit 2: Jag har många av spelen som jag namedroppar. Så om du vill så kan jag säkert låna ut ett eller annat. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min lista på spel till PS2 som jag kommer på, på rak arm, vilka jag tycker är värda att åtminstone testa, oavsett om hr Trådskapare har spelat dem eller inte:

Dynasty Warriors 5

Way of the Samurai

Gun

Red Faction

Ratchet & Clank

Romance of the Three Kingdoms VIII

Canis Canem Edit

Just nu kommer jag inte på några fler, jag har inte så många roliga spel själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min lista på spel till PS2 som jag kommer på, på rak arm, vilka jag tycker är värda att åtminstone testa, oavsett om hr Trådskapare har spelat dem eller inte:

Dynasty Warriors 5

Way of the Samurai

Gun

Red Faction

Ratchet & Clank

Romance of the Three Kingdoms VIII

Canis Canem Edit

Just nu kommer jag inte på några fler, jag har inte så många roliga spel själv.

Wow, inget av dem! ^_^ Jag har funderat på CCE och Ratchet & Clank. GUN hörde jag var okej men inte jättebra. Hur är det jämfört med RDRedemption? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow, inget av dem! ^_^ Jag har funderat på CCE och Ratchet & Clank. GUN hörde jag var okej men inte jättebra. Hur är det jämfört med RDRedemption? :)
Ja, Gun förlorar hårt emot RDR, helt klart! Men utanför jämförelse så tycker jag att det är ett spelvärt spel! Sen är det fem års skillnad, också. Ratchet & Clank rekommenderar jag kanske starkast på hela lista, och tycker inte att du ska tveka! Way of the Samurai kommer kanske på delad tvåa med Canis Canem Edit.

Du får en gameplay video av mig på Way of the Samurai, så du kan få se hur själva spelet är. Storymässigt får man själv välja hur man ska gå till väga, och det finns flera endings. (Jag vet inte hur många.) Det finns en tvåa som jag inte har spelat mycket, och en trea som är värt att testa om man gillar ettan. En fyra är tydligen på väg också.

Bubblare: Onimusha är ett kort men kul spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det inte vore för att du har en PS3 skulle jag starkt rekomendera GUN. Riktigt bra spel. Men Red Dead Redemption är mer än bara ett spel. Det är en upplevelse, och det absolut bästa cowboy-spelet någonsin.
Det där är typ som att säga att man kan strunta i System Shock för att Bioshock finns.

Faktiskt, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är typ som att säga att man kan strunta i System Shock för att Bioshock finns.

Faktiskt, typ.

Det är en smaksak. Medans GUN är ett bra western-äventyr är Red Dead Redemption en hel värld imo. Svårt att sätta ord på.

Men visst, klart han kan köpa GUN, för att sedan när han köper RDR se skilladen själv! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har redan RDR och gillade det, men jag tyckte att man alldeles för tidigt redan sett och gjort allt. Återspelningsvärdet är väldigt lågt i jämförelse med GTA-spel och om GUN är sämre i både uppdrag och utförande så vet jag inte om jag är så sugen...? :(

Jag skulle aldrig våga gå från RDR till GUN.

Tvärtom däremot, om man inte hade spelat RDR än, men inte från bättre till sämre.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...