Jump to content

Hur brukar du sova?


ZcruweN
 Share

  

24 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja som frågan lyder, hur sover ni egentligen?

Nu är det väl svårt att säga precis hur man sover, men vad som är den skönaste sovställningen alt. den sovställning ni oftast somnar i?

För mig börjar det med att jag lägger mig på ryggen först ett tag för att sedan kura ihop mig i vänster fosterställning, as skönt att ligga så.

Så hur ligger ni när ni ska sova?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här har alltid berott på hur jag har haft min säng i förhållande till dörren. I många år kändes det helt enkelt fel (och läskigt) att sova med ryggen mot dörren. Nu för tiden lägger jag mig automatiskt med ansiktet mot dörren, och de gånger jag kommer på mig själv med att göra det brukar jag byta sida. Känns alltid mycket skönare att ligga åt det hållet, synd bara att jag aldrig kommer ihåg det!

Trots detta vet jag inte riktigt hur jag ska rösta. Är nämligen väldigt all-round. När jag somnar ligger jag oftast på högersidan eller på rygg. När jag vaknar ligger jag på högersidan eller "halvt på mage". Ligger aldrig platt på magen, utan har i så fall benen lagda åt höger och överkroppen så mycket vriden ner mot sängen som det går.

En uppskattning är att jag sover 40% på högersidan, 25% på vardera rygg och mage och 10% på vänstersidan. Röstar högersidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här har alltid berott på hur jag har haft min säng i förhållande till dörren. I många år kändes det helt enkelt fel (och läskigt) att sova med ryggen mot dörren. Nu för tiden lägger jag mig automatiskt med ansiktet mot dörren, och de gånger jag kommer på mig själv med att göra det brukar jag byta sida. Känns alltid mycket skönare att ligga åt det hållet, synd bara att jag aldrig kommer ihåg det!

Trots detta vet jag inte riktigt hur jag ska rösta. Är nämligen väldigt all-round. När jag somnar ligger jag oftast på högersidan eller på rygg. När jag vaknar ligger jag på högersidan eller "halvt på mage". Ligger aldrig platt på magen, utan har i så fall benen lagda åt höger och överkroppen så mycket vriden ner mot sängen som det går.

En uppskattning är att jag sover 40% på högersidan, 25% på vardera rygg och mage och 10% på vänstersidan. Röstar högersidan.

Jag är likadan, fast tvärtemot. Jag ligger alltid med ryggen mot dörren, ansiktet mot närmaste vägg.

Röstade på annat, brukar oftast vända mig en del innan jag somnar. Men jag somnar oftast på rygg eller på vänster sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här har alltid berott på hur jag har haft min säng i förhållande till dörren. I många år kändes det helt enkelt fel (och läskigt) att sova med ryggen mot dörren. Nu för tiden lägger jag mig automatiskt med ansiktet mot dörren, och de gånger jag kommer på mig själv med att göra det brukar jag byta sida. Känns alltid mycket skönare att ligga åt det hållet, synd bara att jag aldrig kommer ihåg det!

Trots detta vet jag inte riktigt hur jag ska rösta. Är nämligen väldigt all-round. När jag somnar ligger jag oftast på högersidan eller på rygg. När jag vaknar ligger jag på högersidan eller "halvt på mage". Ligger aldrig platt på magen, utan har i så fall benen lagda åt höger och överkroppen så mycket vriden ner mot sängen som det går.

En uppskattning är att jag sover 40% på högersidan, 25% på vardera rygg och mage och 10% på vänstersidan. Röstar högersidan.

Heh. Fick mig att tänka på ett Big Bang Theory-avsnitt där Sheldon upplyser Penny om att människan instinktivt vill ligga med fötterna i riktning mot dörren och att det är mycket svårare att somna annars. ^_^

Vote: magen

Edit: Jag blir förresten mer bakis av att sova på ryggen än av att sova på annat vis natten efter en blöt kväll. Är jag ensam om detta?

Redigerad av spajdermän
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...