Lajnux Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 (redigerad) http://www.youtube.com/watch?v=O2vdcdRdciU Världen är jäkligt orättvis ibland. Han skulle lätt kunna göra något skönt. svt.se:Hemlös man med "gudagiven röst" fick en andra chans I USA har en hemlös man fått en andra chans sedan en reporter i Ohio upptäckt hans röst och lagt ut en video på Youtube. Ted Williams, 53, jobbade tidigare som radiopresentatör, men hans liv havererade efter år av drickande och narkotikamissbruk. Efter tio år på gatan har han nu börjat få rätsida på livet. Upptäckt av reporter Det var en reporter som upptäckte Williams när han stod vid sidan av vägen och höll upp en skylt. På skylten hade Williams skrivit att han hade en "gudagiven röst" och bad om hjälp. När reportern hörde Williams röst häpnade han och lade ut en video på Youtube med den forne radioprataren. Heltidsjobb Klippet blev en succé och Williams har nu fått ett heltidsjobb som presentatör för basketlaget Cleveland Cavaliers. -Jag känner mig som Susan Boyle eller Justin Bieber, säger Ted Williams till Columbus Dispatch, tidningen som upptäckte honom. Boyle och Bieber är andra fenomen som har blivit stora, delvis på grund av Youtube. Williams är nykter sedan två år och har nu besökt sin mor för första gången på tjugo år. Redigerad 6 januari, 2011 av Umberto fixade den döda länken, lade till en artikel /U 8 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 uTysXITBCmk Världen är jäkligt orättvis ibland. Han skulle lätt kunna göra något skönt. Nog är världen orättvis, men han har satt sig i sin sits på egen hand. Han sade själv att han fastnade i alkohol och droger och det väljer man helt själv (nåväl yttre påverkan existerar, men omvärlden bestämmer inte sådant åt en). 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 januari, 2011 Nog är världen orättvis, men han har satt sig i sin sits på egen hand. Han sade själv att han fastnade i alkohol och droger och det väljer man helt själv (nåväl yttre påverkan existerar, men omvärlden bestämmer inte sådant åt en). Njaaa... har man varit drogfri i två år (som han påstår att han har) så borde omvärlden/samhället kunnat sträcka ut en hjälpande hand, tycker man. Vidare så är risken att bli beroende av droger till stor del genetisk, så man kan inte rent av säga att ens det var hans fel. Fast det kan ju finnas andra anledningar till att han är hemlös, vad vet vi? Mäktig röst hur som helst! 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 Känner på mig att den där killen blir nästa stora grej på YT. Fundraising och grejer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 Känner på mig att den där killen blir nästa stora grej på YT. Fundraising och grejer! Du hade rätt. FYRA miljoner visningar på en dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 GRYM! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 UPDATE-FINAL: Well everyone. You can give yourselves and Ted a high-five. He's being given offers hand-over-fist over the air. He'll be set for life. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 UPDATE-FINAL: Well everyone. You can give yourselves and Ted a high-five. He's being given offers hand-over-fist over the air. He'll be set for life. Galet! Bara... Galet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 5 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2011 UPDATE-FINAL: Well everyone. You can give yourselves and Ted a high-five. He's being given offers hand-over-fist over the air. He'll be set for life. YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW!!!!!!!!!!!!!!!!! BLIR SÅ JÄVLA GLAD AV NÅGON ANLEDNING!!! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 (redigerad) UPDATE-FINAL: Well everyone. You can give yourselves and Ted a high-five. He's being given offers hand-over-fist over the air. He'll be set for life. http://www.youtube.com/watch?v=QConKrKlQCw Redigerad 6 januari, 2011 av Siana 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 Fy fan vad underbar! Hoppas verkligen han lyckas! Originalvideon har inte ens varit uppe i tre hela dagar och har redan 10 miljoner views!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=QConKrKlQCw Härligt! Utan att vilja vara för jobbig här, men... Vore det så svårt att ha en skylt till där det stod "internet-radiohost söker arbete" eller liknande? Syftar på vad han sa vid 3:48... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 UPDATE-FINAL: Well everyone. You can give yourselves and Ted a high-five. He's being given offers hand-over-fist over the air. He'll be set for life. Underbart!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 Så vackert när han nästan börjar gråta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 (redigerad) Så vackert när han nästan börjar gråta inget Redigerad 6 januari, 2011 av Karatemorfar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 inget Vet att du skrev något "taskigt", hahaha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 Vet att du skrev något "taskigt", hahaha. haha. nej jag skrev "vad är det ni snackar om?". sen gick jag en sida bak och förstod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 haha. nej jag skrev "vad är det ni snackar om?". sen gick jag en sida bak och förstod. Detta bekräftas av mig som såg det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 6 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 (redigerad) Blev så många inlägg om Mr. Williams att jag tycker han kan få en egen tråd. :yes: /U Redigerad 6 januari, 2011 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 6 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2011 Blev så många inlägg om Mr. Williams att jag tycker han kan få en egen tråd. :yes: /U Bra gjort Umberto. Jag blev riktigt förvånad när jag såg att jag hade gjort en tråd om honom. Nog började jag allt undra om man är på väg att bli senil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts