Jump to content

Ted Williams


Lajnux
 Share

Recommended Posts

Det är ofta man ser folk i liknande situationer som säger att de har funnit gud och att de har honom att tacka för så mycket och så vidare. Undrar ifall jag själv skulle bli troende om jag ryckte upp mig från misär, man vet ju aldrig. :P

På ett sätt tycker jag det är tråkigt att han prisar och tackar Gud så mycket för allt som har hänt. Han ska tacka sig själv, för att han har jobbat så hårt med att bli ren och att han trott på sin röst. Han ska även tacka killen som upptäckte honom och bestämde sig för att filma honom, och så förstås internet och alla arbetsgivare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På ett sätt tycker jag det är tråkigt att han prisar och tackar Gud så mycket för allt som har hänt. Han ska tacka sig själv, för att han har jobbat så hårt med att bli ren och att han trott på sin röst. Han ska även tacka killen som upptäckte honom och bestämde sig för att filma honom, och så förstås internet och alla arbetsgivare.

Äh! Det var gud som hjälpte honom att bli ren, det är gud som gett honom rösten och det var gud som skickade filmkillen till honom. Går i princip tacka gud för allt, då det är han som skapat allt och alla.. hehe.

-

Går i ungefär samma tankebanor som Kebaben förresten! Tror inte man kan hitta sin 'tro' innan sådana mirakel händer... who knows?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt, tycker jag.

1) Överskattad. Ted Williams gör sitt bästa, men han har inte den där vassa reklamrösten. Har hört många reklamröster som varit bättre i mina da'r. Ted är gjord för radio.

2) Företaget bakom är äckligt strategiska. Jag menar, om Ted Williams inte varit med i reklamen (som röst) hade den max nått upp till 50 000 visningar - om ens det? För vem kollar egentligen på reklam på YouTube? Nu har den nästan en miljon visningar. Snitsig marknadsföring.

3) Hörde att han fick runt $10 000 betalt för det. Är inte det lite rubbat? Han säger en mening som varar i tre sekunder och får över 70k (i SEK) för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt, tycker jag.

1) Överskattad. Ted Williams gör sitt bästa, men han har inte den där vassa reklamrösten. Har hört många reklamröster som varit bättre i mina da'r. Ted är gjord för radio.

2) Företaget bakom är äckligt strategiska. Jag menar, om Ted Williams inte varit med i reklamen (som röst) hade den max nått upp till 50 000 visningar - om ens det? För vem kollar egentligen på reklam på YouTube? Nu har den nästan en miljon visningar. Snitsig marknadsföring.

3) Hörde att han fick runt $10 000 betalt för det. Är inte det lite rubbat? Han säger en mening som varar i tre sekunder och får över 70k (i SEK) för det.

Rubbat? Verkligen inte. Om hans röst drar till sig så mycket publicitet så är det självklart mer pengar i spel för båda parterna, tänk varumärke; har man ett starkt varumärke kan man ta mer betalt. I det här scenariot är det hans enorma publicitet som bidragit till lönen, inte rösten!

Redigerad av Xazzi
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt, tycker jag.

2) Företaget bakom är äckligt strategiska. Jag menar, om Ted Williams inte varit med i reklamen (som röst) hade den max nått upp till 50 000 visningar - om ens det? För vem kollar egentligen på reklam på YouTube? Nu har den nästan en miljon visningar. Snitsig marknadsföring.

3) Hörde att han fick runt $10 000 betalt för det. Är inte det lite rubbat? Han säger en mening som varar i tre sekunder och får över 70k (i SEK) för det.

Jag har svårt att se det negativa i något av det där. :hmm: Håller med Xazzi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej då :(

Hörde ni förresten att han blev gripen av polis här om dagen? Han hade tydligen ett hetsigt samtal med sin syster på ett hotell han bodde på.

Dotter! Om man nu ska lita blint på alla källor. D:

Ted Williams Headed to Rehab

Gissar på att pengarna fuckat upp honom, once again.

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUU-

Jag var rädd att det här skulle hända. Låt oss hoppas att rehab fixar biffen.

Tror inte det! Att han släpper ungefär hela processen ut i media, har interventions i TV samt doktor/patient-samtal i TV... what the hell? Känns som de stora namnen som Dr. Phil vill utnyttja honom en stund innan stackaren slår i marken. En Rehab är något som ska vara privat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...